Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

millesofie

Shibby skriver:

Hey,hav lige i mente at hvad der er rigtigt for dig og din familie-ikke er det rigtige for mig og min familie

I skulle prøve at have mikkel 14 dage i streg-så ville i sgu også vælge børnehaven! ^^ Han er under udredning for adhd type 3, desuden står vi og skal flytte den 15 juli hvor mikkels ferie begynder  Vi nyder freden og det at kunne trække vejret uden at være på 24-7 for det kommer vi til fra den 15 hvor hans ferie starter ^^ For når vi flytter,-så er der INGEN børnehave,-så fra 15 juli har vi "ferie" på ubestemt tid  Bliv bare harm    Det er altid at let at føle som i gør når man ikke har kendskab til hvordan det her er! Det forstår jeg/vi udemærket godt -er van til det

hej jeg ved godt det er tidligt i dette indlæg men ville lige sige at jeg forstår dig godt

jeg bor i et hus sammen med min mor min lillebror og min lille datter(alt dette er selvvalgt grundet andre omstændigheder)

Men min lillebror lider af noget der hedder selektiv mutisme hvilket gør at han intet siger feks henne i børnehaven

det er en angst sygdom, han er bange for at tale med folk han ikke kender hvilket gør at han ingen venner har

men det betyder også at når han kommer hjem eller er hjemme en hel dag så SNAKKER han hele tiden uden stop og jeg mener non stop ævle ævle ævle og det er jo ikke at han ikke er sød og jeg elsker ham af hele mit hjerte MEN det er hårdt og nogle gange skal man bare lade op, jeg går hjemme på barsel og ja selv om det er sommer så er han i børnehave..

vi tager til varde hos nogle venner og holder ferie og han har ikke fri fra børnehaven før den dag vi kører >> hvordan skulle jeg ellers få tid til at pakke <<

men alt i alt så er det jo forskelligt hvad der fungere for de forskellige familier og hvis man har er krævende barn så skal der bare aflastning ind over engang imellem

skal dog siges at jeg også holder Marcus-Emil hjemme nogle gange hvor vi tar på udflugt eller lign men der skal ske noget hele tiden

go sommer til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

eliasogmor

Shibby skriver:

Mikkel har først ferie fra 15 juli,-min ferie startede i onsdags ^^ Hvorfor skulle han være her og kede sig når han kan være i børnehave og lege med andre børn? Det vigtigste er da at han får hygget sig (:

han får helt sikkert hygget sig..men han får også mange indtryk i løbet af sådan en dag...

jeg arbejder selv  i børnehave.. og min søn er lige startede, der hvor jeg er(slutter heldigvis 30 juli). Og mit mor hjerte græder, når han ikke får mere en 2 ugers ferie....

Anmeld

7. juli 2010

tascia

jeg har valgt at tage 4 dage uden børn og 3 uger med!har ingen kvaler med at de skal være i BH de 4 dage... havde det været omvendet, havde det været en anden snak.

jeg holder ikke ret tit en fridag, så for mig er det ikke meget anderledes end dem som har en ugentlig fridag og sender deres børn i inst. jeg napper bare 4 dage i rap

Anmeld

7. juli 2010

slettet_7530

Jeg synes denne tråd burde være blevet lukket for længst, jeg synes det bliver virkeligt grimt når enkeltpersoner bliver angrebet på deres personlige måde at gøre tingene på, man kan være nok så enig eller uenig men når man begynder at bruge gloser der hører sig til alle andre steder end i en skreven debat så er det kørt af sporet for mig, jeg forstå udemærket Shibby bliver personligt påvirket af det, omvendt må man også kunne tåle at hører andres versioner og holdninger til en sag, er den så et personligt ømt punkt må man holde sig fra tråden.

Men gå efter bolden og ikke personen så går alting meget bedre

Anmeld

7. juli 2010

mor_sabina

albertesmor skriver:

Jeg synes denne tråd burde være blevet lukket for længst, jeg synes det bliver virkeligt grimt når enkeltpersoner bliver angrebet på deres personlige måde at gøre tingene på, man kan være nok så enig eller uenig men når man begynder at bruge gloser der hører sig til alle andre steder end i en skreven debat så er det kørt af sporet for mig, jeg forstå udemærket Shibby bliver personligt påvirket af det, omvendt må man også kunne tåle at hører andres versioner og holdninger til en sag, er den så et personligt ømt punkt må man holde sig fra tråden.

Men gå efter bolden og ikke personen så går alting meget bedre

Jeg er fuldstændig enig, det skal ikke være personligt når man diskuterer. Men jeg mener også at kunne huske at jeg opfordrede den selv samme person til ikke at være personlig, men uanset hvem man er skal man tale ordentlig til hinanden.

Vi må jo huske på at der er tale om noget så vanskeligt som skriftsprog, og det kan være svært at gennemskue indimellem, så samtidig vil jeg opfordre til at man prøver at være objektiv istedet for at tage det til sig, det vælger jeg simpelthen, og tro på at de færreste har til hensigt.

Anmeld

7. juli 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Pyhh, du er altså god til at formulere dig, så man kan tænker, at du er utrolig kold i røven....

Det tror jeg ikke du er! Men dine udmeldinger skærer i hjertet på mig. Din kynisme omkring moderskabet er rigtig skræmmende.

Jeg bliver først mor om 6 ugers tid - ALENE til to! Jeg er sikker på, at jeg til tider vil have lyst til at proppe dem op igen.

Du har tidligere været meget åben om din anden søn, som du ikke ser. Skræmmende udmeldinger. Nu får du skrevet, at du ville have valgt abort, hvis du havde vidst, hvordan det er blevet med Mikkel.

Nogle ting skal man altså holde helt for sig selv (eller måske lige lufte for en psykolog!).

Nu mere du siger sådan noget højt, nu mere virkeligt bliver det - også for dit handlemønster. Synes det er synd for din søn, at du ikke magter ham, så I kan holde ferie sammen - og at du så åbenlyst er opgivende overfor det. Det kan han altså mærke!

Hvorfor bruger du ikke din tid på at læse, søge erfaringer eller på anden måde ruste dig til at være sammen med dit barn, der har ADHD. Ta' det som en udfordring - og nyd at I kan finde en god måde at være sammen på. Du kan være lige så god som en hel børnehave - måske bedre. Du må bare smøre ærmerne op, og komme ind i kampen!

Enig enig enig.........

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det har været en meget interessant debat, hvor der er kommet mange holdninger på banen. Men da debatten efterhånden har taget en drejning, hvor det generelt handler om meget andet end selve emnet og har fået en ubehagelig tone, vælger jeg hermed at lukke debatten.

Ønsker jer alle en god dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.