Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

qp

mor_sabina skriver:

Jeg er ikke i tvivl om at de valg folk træffer af én årsag. I denne debat undrer jeg mig bare over at det bliver forældrens overskud over barnets behov!? Der synes jeg der bør kigges lidt nærmere, for hvorfor kan flere idag ikke overskue deres børn? Dermed har jeg altså ikke dømt at man er en dårligere mor eller far af den grund men undrer mig over det. Er forventningerne til ens egen rolle skruet sådan i vejret at vi ikke længere selv kan leve om til den? Eller er der så meget fokus på job, karriere og fritid at man ikke magter børn og familie oveni?

Jeg synes i bund og grund det er der diskutionen ligger.

At ikke alle familier har de samme muligheder er da helt rigtigt, men måske man så skulle overveje at finde hjælp til de familier som virkelig har brug for det.

Jeg kan sagtens se at der i denne debat indimellem skydes lidt med skarpt, men der må vi så igen huske os selv på at tale ordentligt til hinanden, men måske man også kunne starte med at læse det der bliver skrevet med nye briller og ikke føle sig angrebet og dømt ligeså snart noget af det der bliver nævn kunne minde om en selv!

Det var undrende og fordomsfrie tanker herfr

Selvfølgelig skal og kan man undre sig over tingene i en debat men så kan man jo spørge ind til situationen fremfor, at agere som dommer! Jeg tror personligt, at en blandt mange årsager ligger i at der i dag er flere enlige forældre end nogensinde  - disse stræber for, at få tilværelsen til at hænge sammen og når alting ligger på en pr skuldere fremfor 2, ja så bliver livet jo pludselig hårdt på en anden måde. Man er ikke længere tilknyttet familien som tidligere, samfundet er blevet mere individorienteret og der stilles høje krav til den enkelte både ifht. uddannelse, job, arbejde og familielivet.

Mange familier har mistet job, flyttet i mindre bolig, sidder i en gæld med lort op til halsen og er evt. gået fra hinanden grundet dette  - det er blot nogle bud. Og tingene ikke hænger sammen i det private, ja så kan det måske være svært at leve det liv man allerhelst ville.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Corn

wauvv en debat der kommer ud af denne tråd...

Men her holder de to store 3 ugers ferie... Jeg er på barsel og far holder 2 ugers ferie.... Efterfulgt af 4 ugers orlov. Og planen er så, at de store skal afsted i bhv efter de 3 uger.

Men vi håber så at nå en masse praktisk ved huset mens de store er afsted, så vi kan være sammen alle 5 når de bliver hentet... Og så skal der også være tid til far-mor-baby-dikkedikke-tid uden de ældre brødre...

Og ellers får de jo masser af korte dage, fridage, legekammerater og ture til sommerland som ligger lige om hjørnet.

Anmeld

6. juli 2010

mor_sabina

qp skriver:

Selvfølgelig skal og kan man undre sig over tingene i en debat men så kan man jo spørge ind til situationen fremfor, at agere som dommer! Jeg tror personligt, at en blandt mange årsager ligger i at der i dag er flere enlige forældre end nogensinde  - disse stræber for, at få tilværelsen til at hænge sammen og når alting ligger på en pr skuldere fremfor 2, ja så bliver livet jo pludselig hårdt på en anden måde. Man er ikke længere tilknyttet familien som tidligere, samfundet er blevet mere individorienteret og der stilles høje krav til den enkelte både ifht. uddannelse, job, arbejde og familielivet.

Mange familier har mistet job, flyttet i mindre bolig, sidder i en gæld med lort op til halsen og er evt. gået fra hinanden grundet dette  - det er blot nogle bud. Og tingene ikke hænger sammen i det private, ja så kan det måske være svært at leve det liv man allerhelst ville.

Det kan være gode grunde til at det er som det er. Men så må der jo også nogle justeringer til, i form af tilbud til enlige eksempelvis, eller gøres noget andet så disse familier ikke falder helt fra hinanden af stress.

Jeg vil gerne understrege at jeg bestemt ikke har lyst til at dømme nogen eller slå nogle oven i hovedet, for det kan skam også være hårdt at være to, det er hårdt arbejde at få en familie til at fungere. Jeg synes bare man skal stoppe op når hverdagen er mere overskuelig end ferien.

Anmeld

6. juli 2010

grinny

Okay, der er en ting jeg ikke helt forstår. Nu har jeg læst alle indlæggene (og det var altså utrolig mange) og jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der dømmer shibby. Hvis i nu går helt tilbage til nogle af de første indlæg skriver hun, at Mikkel kommer til at holde ferie på ubestemt tid efter d. 15 juli, så det er jo ikke fordi han ikke kommer til at holde ferie, hvad er så det store problem? Forstår da godt at han kommer i dp det sidste stykke tid også selvom hun selv har ferie, der skal jo pakkes og en masse andet.

Er jeg den eneste der synes den her diskussion er fuldstændig ligegyldig? 

Anmeld

6. juli 2010

Mutti2

Det er jo meget forskelligt. Jeg mener at alle børn har så vidt det er muligt. Brug for en timeout fra den travle hverdag.

Men det er jo op til en selv.

Jeg har i år 8 ugers ferie, som skal bruges på min datter, læse op til eksamen, samt arbejde med mig selv og min personlighed.

Men det ville jo være synd (ifølge min mening) at holde Milla-Victoria hjemme i 8 uger.

Derfor holder hun 3 uger sammen med mig (plus det løse).

Hun har stadig brug for at komme ud og have med andre børn at gøre. især, da jeg ikke selv har nogle veninder heromkring der har børn, som vi kan lege med.

Men igen, i denne diskussion er der jo ikke noget der er rigtigt og forkert! Det er op til forældrene at tage en beslutning der er rigtig for deres børn.

Knus

Anmeld

6. juli 2010

Lady Marion <3

Mor til David skriver:

Juli er også betalingsfri i Århus - og alle inst har lukket 2 uger (29+30 eller 30+31, mener jeg det er) - men der er "nødpasning", hvilket vil sige at forældre med behov for pasning kan få det - så i princippet SKAL børnene ikke holde fri  (og jeg arbejder i et socialt belastet område med mange forældre der går hjemme - til trods for det er der en del børn der kun holder fri i "nødpasningsugerne" og i øvrigt stort set aldrig holder fri... )

Øvs altså   Syntes sgu det er synd for de børn ,,

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

grinny skriver:

Okay, der er en ting jeg ikke helt forstår. Nu har jeg læst alle indlæggene (og det var altså utrolig mange) og jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der dømmer shibby. Hvis i nu går helt tilbage til nogle af de første indlæg skriver hun, at Mikkel kommer til at holde ferie på ubestemt tid efter d. 15 juli, så det er jo ikke fordi han ikke kommer til at holde ferie, hvad er så det store problem? Forstår da godt at han kommer i dp det sidste stykke tid også selvom hun selv har ferie, der skal jo pakkes og en masse andet.

lige mine ord

Anmeld

6. juli 2010

Lady Marion <3

ct skriver:

Men den var jo ikke decideret henvendt til hende. Det der er jo bare en udmelding, og så vidt jeg kan læse mig frem til, så er folk da også blevet enige om, at der rent faktisk ER noget galt, hvis børnene skal passes i institution, når forældrene ikke kan magte det.  

Det er da slet ikke sikkert, at Muffi havde læst nogle indlæg fra de andre brugere. Der bliver spurgt, hvad man synes om det, og folk ytrer sine meninger.

Jeg ytrede nemlig MIN EGEN mening og gik ikke til angreb på nogen , svarede på debat indlægget , hvorfor Shippy føler sig truffet ?? Hendes sag .

Anmeld

6. juli 2010

Jibbe

grinny skriver:

det er jo lige det som jeg ikke kunne finde ud af at formulere...

Anmeld

6. juli 2010

CamillaT89

grinny skriver:

Der var, som sagt, heller ikke nogen, der havde sagt/skrevet noget til nogen før side 3. Så det var jo der den startede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.