Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Jeg er ikke i tvivl om at de valg folk træffer af én årsag. I denne debat undrer jeg mig bare over at det bliver forældrens overskud over barnets behov!? Der synes jeg der bør kigges lidt nærmere, for hvorfor kan flere idag ikke overskue deres børn? Dermed har jeg altså ikke dømt at man er en dårligere mor eller far af den grund men undrer mig over det. Er forventningerne til ens egen rolle skruet sådan i vejret at vi ikke længere selv kan leve om til den? Eller er der så meget fokus på job, karriere og fritid at man ikke magter børn og familie oveni?

Jeg synes i bund og grund det er der diskutionen ligger.

At ikke alle familier har de samme muligheder er da helt rigtigt, men måske man så skulle overveje at finde hjælp til de familier som virkelig har brug for det.

Jeg kan sagtens se at der i denne debat indimellem skydes lidt med skarpt, men der må vi så igen huske os selv på at tale ordentligt til hinanden, men måske man også kunne starte med at læse det der bliver skrevet med nye briller og ikke føle sig angrebet og dømt ligeså snart noget af det der bliver nævn kunne minde om en selv!

Det var undrende og fordomsfrie tanker herfr

Men hvem kan sige hvad det enkelte barns behov er?

Det jo forskelligt hvad barnets behov er og hvad der vil være i barnets interesse.....

Jeg tror og håber da at alle vil deres barns bedste. Og hvis man ikke har overskudet til en laaaaaaaaaaaang ferie med barnet hjemme så vil jeg da mene at det er til barnets bedste så at komme i insti. (dermed ikke sagt at barnet ingen ferie skal ha)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Ina33

Caroline86 skriver:

hvis man ikke har overskud til at sørge for det bedste for sine børn, jo, så mener jeg der er noget galt!

Det synes jeg ikke er fordømmende... Inden jeg blev gravid vidste jeg at når jeg blev mor ville jeg pludselig være nødt til altid at sætte et kommende barns behov før mine egne! Ingen tvivl om man bliver taget med bukserne nede hvis man får et sygt barn, for så er det pludselig utænkeligt hårdt - det tvivler jeg ikke på! Man kan ikke forestille sig det på forhånd!!! Men derfor bliver man, i mine øjne, stadig nødt til at tænke på at BARNET har brug for ferie.. ikke nødvendigvis sammen med forældrene! Og så må man undersøge hvilke muligheden man har. Bruge noget krudt på det.. ligesom man, hvis man får et barn med svækket syn eller hørelse, finder ud af hvad man har af muligheder der!

Forstår du?

Jeg er ked af at blive opfattet som fordømmende, for det mener jeg bestemt ikke jeg er.. Er bange for jeg måske bliver misforstået, siden du opfatter det sådan!?

Knus

Min tanke omkring alt det her med syge børn og ferie er, at hvordan ved du - hvordan ved jeg - at det er bedst for barnet at holde ferie? Måske har et barn med ADHD netop brug for faste rutiner - OGSÅ selvom det er ferie? Måske kan et barn med ADHD ikke overskue at skulle på camps, hvor man skal forholde sig til nye ting?

Jeg mener at vi som ganske almindleige mennekser på et ganske almindeligt forum, ikke er i stand til at vurdere hvad der er bedst for netop Shippys søn - eller hvem det måtte være.

Min holdning til ferie er, at selvfølgelig skal vores børn have ferie - men om det er 1 uge, 2 uger eller 10 uger, det må jo afhænge af den enkelte familie. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi hver især gør det, som vi synes er bedst for vores børn!

Em mor med overskud til at klare hverdagen må da absolut være den bedste mor, og den mor kræver måske en uges ferie uden børn, for netop at kunne være den bedste mor, er det så ikke bedre at give hende den uges ferie?

Jeg synes der er kommet mange rigtig gode synspunkter på banen i denne debat, men jeg synes det er ærgerligt at vi er så fastlåste i "hvad der er bedst for vores familie - er også bedst for jeres familie" - for sådan tror jeg aldrig man kan sætte tingene op.

Louise - som i øvrigt selv har 7 ugers ferie. Den lille holder fast 3 uger, og en masse fridage. Den store holder fri alle de dage hun vil, og det er formentlig alle 7 uger.

Anmeld

6. juli 2010

Sara.

Loppe skriver:

Min tanke omkring alt det her med syge børn og ferie er, at hvordan ved du - hvordan ved jeg - at det er bedst for barnet at holde ferie? Måske har et barn med ADHD netop brug for faste rutiner - OGSÅ selvom det er ferie? Måske kan et barn med ADHD ikke overskue at skulle på camps, hvor man skal forholde sig til nye ting?

Jeg mener at vi som ganske almindleige mennekser på et ganske almindeligt forum, ikke er i stand til at vurdere hvad der er bedst for netop Shippys søn - eller hvem det måtte være.

Min holdning til ferie er, at selvfølgelig skal vores børn have ferie - men om det er 1 uge, 2 uger eller 10 uger, det må jo afhænge af den enkelte familie. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi hver især gør det, som vi synes er bedst for vores børn!

Em mor med overskud til at klare hverdagen må da absolut være den bedste mor, og den mor kræver måske en uges ferie uden børn, for netop at kunne være den bedste mor, er det så ikke bedre at give hende den uges ferie?

Jeg synes der er kommet mange rigtig gode synspunkter på banen i denne debat, men jeg synes det er ærgerligt at vi er så fastlåste i "hvad der er bedst for vores familie - er også bedst for jeres familie" - for sådan tror jeg aldrig man kan sætte tingene op.

Louise - som i øvrigt selv har 7 ugers ferie. Den lille holder fast 3 uger, og en masse fridage. Den store holder fri alle de dage hun vil, og det er formentlig alle 7 uger.

Hvor er du god til at formulere alt det jeg føler jeg har prøvet på i debatten.... men at formulere mig så forståeligt ligger ikke til min stærke side - desværre...

men  herfra. godt inlæg....

Mht til adhd har min lillebror det også. Og netop faste rutiner, at han ved hvad der sker er alfa omega! Han har haft et skema hvor der stod : kl 8 op, kl 8.30 morgenmad osv osv og det har hjulpet ham gennem dagen.

Jeg tror Shippy ved hvad der er det bedste for hendes søn!

Anmeld

6. juli 2010

Bondepigen

Diana... skriver:

Ja præcis det samme tænkte jeg! 

I må da kunne forstå at det er en mor der er blevet frustreret over diverse "angreb" i denne tråd, der griber til "overdrivelse fremmer forståelsen", fordi hun desperat prøver at få jer til at forstå. For mig er der ingen tvivl om, at hun elsker sin søn!

Og så vil nogle måske sige, at jeg ikke kan tale på hendes vegne, men det gør jeg nu alligevel, for jeg kan ikke fordrage, når folk kun "hører" det de vil høre.... Det føles nærmest som om, at I kun har læst den ene sætning og drager konklusioner ud fra den...

og det skal ikke læses som om jeg er helt vildt sur. Det er jeg ikke... men blev nødt til at kommentere det.

Anmeld

6. juli 2010

CamillaT89

bondepigen skriver:

I må da kunne forstå at det er en mor der er blevet frustreret over diverse "angreb" i denne tråd, der griber til "overdrivelse fremmer forståelsen", fordi hun desperat prøver at få jer til at forstå. For mig er der ingen tvivl om, at hun elsker sin søn!

Og så vil nogle måske sige, at jeg ikke kan tale på hendes vegne, men det gør jeg nu alligevel, for jeg kan ikke fordrage, når folk kun "hører" det de vil høre.... Det føles nærmest som om, at I kun har læst den ene sætning og drager konklusioner ud fra den...

og det skal ikke læses som om jeg er helt vildt sur. Det er jeg ikke... men blev nødt til at kommentere det.

Så bliver jeg nødt til at kommentere den her; Der er absolut ingen, der har gået til angreb på nogen før på side 3

Anmeld

6. juli 2010

Bondepigen

ct skriver:

Så bliver jeg nødt til at kommentere den her; Der er absolut ingen, der har gået til angreb på nogen før på side 3

Nej måske ikke direkte, men inddirekte er der da...

...hvordan ville du forstå det, hvis du længere oppe, havde skrevet at dit barn kom i dagpleje, fordi du mener det er for hans/hendes bedste... og der så kommer et indlæg som denne. Der nævnes ingen navne, men det er jo helt tydeligt, at der menes ALLE som ikke holder børnene hjemme i den tid man selv har ferie... ALLE = derfor osse Shibby... 

Selfølgelig skal vores børn da holde ferie sammen med deres forældre og det er min. 5 uger pr år , den er da helt gal hvis man som forældre har brug for at sende sine børn afsted

Anmeld

6. juli 2010

CamillaT89

bondepigen skriver:

Men den var jo ikke decideret henvendt til hende. Det der er jo bare en udmelding, og så vidt jeg kan læse mig frem til, så er folk da også blevet enige om, at der rent faktisk ER noget galt, hvis børnene skal passes i institution, når forældrene ikke kan magte det.  

Det er da slet ikke sikkert, at Muffi havde læst nogle indlæg fra de andre brugere. Der bliver spurgt, hvad man synes om det, og folk ytrer sine meninger.

Anmeld

6. juli 2010

Bondepigen

ct skriver:

Men den var jo ikke decideret henvendt til hende. Det der er jo bare en udmelding, og så vidt jeg kan læse mig frem til, så er folk da også blevet enige om, at der rent faktisk ER noget galt, hvis børnene skal passes i institution, når forældrene ikke kan magte det.  

Det er da slet ikke sikkert, at Muffi havde læst nogle indlæg fra de andre brugere. Der bliver spurgt, hvad man synes om det, og folk ytrer sine meninger.

Ja ok, du har ret... Men synes stadig det er synd, at tingene udvikler sig til at folk gør sig til dommere over, om hvad andre folk gør er rigtigt eller forkert.

Da jeg var barn, var tingene altså noget mere afslappet og rart. Synes hele tiden folk skal leve op til en masse regler og normer, så det er da ikke sært at mange mennesker ender med at få stress.

Anmeld

6. juli 2010

CamillaT89

bondepigen skriver:

Ja ok, du har ret... Men synes stadig det er synd, at tingene udvikler sig til at folk gør sig til dommere over, om hvad andre folk gør er rigtigt eller forkert.

Da jeg var barn, var tingene altså noget mere afslappet og rart. Synes hele tiden folk skal leve op til en masse regler og normer, så det er da ikke sært at mange mennesker ender med at få stress.

Det synes jeg bestemt også, du har ret i. Men det er jo fordi, folk ikke føler sig forstået korrekt. Jeg tror slet ikke, det kan undgås. Men jeg synes også helt klart, at man skal prøve at bevare tonen  

Og til det sidste punkt er jeg også enig, men det er en helt anden sag Og man vælger jo selv, om man vil tage det til sig, eller ej

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

milla83 skriver:

Jeg fik da lige rigtig dårlig smag i munden af at læse denne debat!

Hvor er folk idag dømmende!!! I kan sgu da ikke vide hvordan livet er hos andre end jer selv!

Jeg vil hverken tale for og imod i denne debat, da jeg mener at den er gået over gevind. I bruger hets mod hinanden, det er sgu bare ikke i orden! Alle har lov til en mening, men ikke direkte dømme en anden som dårlig mor!

Er uddannet pædagog, og nej, er ikke mor endnu, men kan altså sige at igennem min erfaring og gennem min studie tid har jeg ALDRIG fået bevist at barnet tager skade af at være en uge ekstra i institutionen, og heller ikke taget skade af at være en ekstra uge hjemme...

Ungen kan blive stresset af begge ting... Ja det kan være stressende for barnet at være i institutionen, men det kan sgu også være stressende for ungen at blive hevet rundt i foskellige forlysstelsesparker, parker osv...

Det er forskelligt fra barn til barn. Så føl efter hvad i mener er rigtigt for jeres barn, for I er dem som netop ved hvad jeres barn/børn har brug for!

Ps. Undskyld det sure opstød,men blev altså forarget af at læse det....

lige mine ord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.