Caroline86 skriver:
hvis man ikke har overskud til at sørge for det bedste for sine børn, jo, så mener jeg der er noget galt!
Det synes jeg ikke er fordømmende... Inden jeg blev gravid vidste jeg at når jeg blev mor ville jeg pludselig være nødt til altid at sætte et kommende barns behov før mine egne! Ingen tvivl om man bliver taget med bukserne nede hvis man får et sygt barn, for så er det pludselig utænkeligt hårdt - det tvivler jeg ikke på! Man kan ikke forestille sig det på forhånd!!! Men derfor bliver man, i mine øjne, stadig nødt til at tænke på at BARNET har brug for ferie.. ikke nødvendigvis sammen med forældrene! Og så må man undersøge hvilke muligheden man har. Bruge noget krudt på det.. ligesom man, hvis man får et barn med svækket syn eller hørelse, finder ud af hvad man har af muligheder der!
Forstår du? 
Jeg er ked af at blive opfattet som fordømmende, for det mener jeg bestemt ikke jeg er.. Er bange for jeg måske bliver misforstået, siden du opfatter det sådan!?
Knus
Min tanke omkring alt det her med syge børn og ferie er, at hvordan ved du - hvordan ved jeg - at det er bedst for barnet at holde ferie? Måske har et barn med ADHD netop brug for faste rutiner - OGSÅ selvom det er ferie? Måske kan et barn med ADHD ikke overskue at skulle på camps, hvor man skal forholde sig til nye ting?
Jeg mener at vi som ganske almindleige mennekser på et ganske almindeligt forum, ikke er i stand til at vurdere hvad der er bedst for netop Shippys søn - eller hvem det måtte være.
Min holdning til ferie er, at selvfølgelig skal vores børn have ferie - men om det er 1 uge, 2 uger eller 10 uger, det må jo afhænge af den enkelte familie. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi hver især gør det, som vi synes er bedst for vores børn!
Em mor med overskud til at klare hverdagen må da absolut være den bedste mor, og den mor kræver måske en uges ferie uden børn, for netop at kunne være den bedste mor, er det så ikke bedre at give hende den uges ferie?
Jeg synes der er kommet mange rigtig gode synspunkter på banen i denne debat, men jeg synes det er ærgerligt at vi er så fastlåste i "hvad der er bedst for vores familie - er også bedst for jeres familie" - for sådan tror jeg aldrig man kan sætte tingene op.
Louise - som i øvrigt selv har 7 ugers ferie. Den lille holder fast 3 uger, og en masse fridage. Den store holder fri alle de dage hun vil, og det er formentlig alle 7 uger.