Ohh jesus fuckin' christ hvor er i (mange af jer) nogle fordomsfulde stride kællinger!
Ja børn har brug for ferie, det kan vi konstatere udfra hvad "de kloge hoveder siger" - når det så er sagt, så tror jeg at eksperterne på børneområdet som artiklen refererer til har mistolket noget eller også har forfatteren til artiklen ikke formået, at formidle den på rigtig vis.
Jeg er sikker på, at der er maaaange forældre der render rundt derhjemme og holder ferie mens deres unger går i institution - men jeg tror ikke på, at maaaaange gør det under hele deres ferie, det nægter jeg at tro på!
Jeg tror at denne artikel er skrevet for, at skabe en debat - den slags som dette har udviklet sig til med et ønske om stof til eftertanke, at revurdere de valg vi træffer og sidst men ikke mindst for, at pege på de forældre som bruger institutionerne mere end andre.
Var de virkelig kyndige eksperter på børneområdet, så havde de sat flere perspektiver på og faktum er, at der aldrig har været nogen undersøgelse på området, ergo er dette blot en formodning! Og come on... når en mand som Peter Aalbæk udnævnes som ekspert på børneområdet - ja så synes jeg pludselig det bliver lidt "for underholdende"! 
Vi mennesker er forskellige, ligeledes er vores børn det også. Vi er forældre til nogle små mennesker vi har valgt, at sætte i verden og dertil følger et ansvar - et ansvar overfor dit barn og DIG SELV som forælder! Hvis man som forælder eks. er træt, ikke har mulighed for stabil aflastning eller lignende - ja så ville jeg da mene, at det absolut også var i barnets tarv, at man fik lidt fornyet energi i eks en ferieuge eller to hvorefter man kunne bruge overskuddet på sit barn i den resterende tid af ferien?!
Jeg selv er enlig mor og det er fandme drænende til tider da jeg hverken har min familie omkring mig eller noget aflastning - det er altid mig der er på 24/7 og det er pisse hamrende hårdt! Lige pt har jeg ferie, min søn har 14 dages ferie sammen med mig fra midten af juli - er jeg en dårlig forælder fordi jeg forsøger, at gøre noget for at kunne hænge sammen?!
Nogle ville måske sige, at jeg jo selv har valgt det... nej, det har jeg ikke - jeg er ikke længere sammen med faderen og han har valgt ikke, at se sin søn! Fortryder jeg at jeg blev mor? - Ja nogle gange gør jeg, det er en tanke og et brændende ønske om frihed som faktisk er ganske normalt efter som situationen er som den er... Men det er "forbudt" at sige det højt, da der findes en masse mennesker derude der tager sig magt til, at udstøde mig, dømme mig, kalde mig for en dårlig mor og måske endda mener at jeg slet ikke burde haft fået min søn - sjovt nok får de på samme tid boostet deres eget moderrolle-gen. - Det handler derfor ikke længere kun om mig og alt det jeg gør som de mener er forkert men om dem selv og deres egen usikkerhed i rollen som forældre - eller mangel på samme 
Jeg tror ikke at et barn ikke holder ferie fra institution uden årsag, der sidder en forælder derhjemme som nok mere end gerne ville rumme, at holde ferie med ungerne - men i denne debat glemmer man, at reflektere over tingene og sætte dem i perspektiv i forhold til den enkelte familie... Det er lettere, at springe med på vognen hvor påstande og egne erfaringer og/ eller ønsker vægtes mere end velbegrundede argumenter!
Og hvis nogen skulle være i tvivl så vil jeg da lige for en god ordens skyld sige: jeg elsker min søn over alt i verden og jeg ville aldrig kunne leve uden ham nu når han jo allerede er her!