Shibby skriver:
Selv den bedste mor kan have brug for at sove eller sende sit barn i børnehave selvom hun evt er hjemmegåene eller har ferie. Kan det ikk være dig fuldstændig ligemeget hvorfor ANDRE sender DERES-ikke DINE,-men DERES børn i børnehave?? Og når du endelig bruger så meget tid på at tænke på andre,-så prøv at fokuser på det gode. Når børnene kommer hjem fra børnehave så kommer de hjem til glade og dejlige forældre
Mjallo..Det er sgu da pisse fedt at familien køre på skinner. Det er det vigtigste 
Man ved ikke hvad man får når man går og venter sig. Det man tror man vil gøre fra fødslen og de næste 18 år frem og de holdninger man har til alt vil langsomt ændre sig og nye udfordringer vil ændres med tiden. Man kan ikke forberede sig på alt

Om det er enselv der har behov for støtte eller aflastning,eller om det er til barnet,-så kan man sgu da ikk sidde og tænke som du skriver!
"der er nogen der aldrig burde ha fået børn"
-du begrunder det jo primært med det her ferie tamtam..
Det er så let at dømme ikke 
Der er så mange ting der spiller ind og det er sååå let at dømme familier man ikke kender. Hvad du ikke ved-kan du ikk ha ondt af,-men får du oplysninger,-så får du ondt i måsen. Du virker meget firkantet hvilket nok vil gøre dig gammel før tid..du burde leve livet noget mere og se mere objektivt på tingene 
Intet ondt ment i dette,men jeg håber at du en dag ikke vil se på tingene som du gær nu 
Jeg begrunder det bestemt ikke med det med ferierne!
tvært imod siger jeg jo netop at det er en helt anden debat, som ikke skal tages op i denne tråd 
Jeg dømmer ikke nogen! Jeg kunne sagtens sidde og føle mig bedre end andre af den ene, anden eller tredje årsag, men det gør jeg ikke! Hentyder gentagne gange til at jeg IKKE kender Jer personligt og derfor kun kan forholde mig til de ting jeg læser her... 
Jeg mener ikke man som hjemmegående bør have børnene gående hjemme - jeg mener at børn har rigtig godt at at komme i institution og være sammen med andre børn! Det lærer de rigtig meget af og Laura skal BESTEMT i institution... Og ligesom stort set alle andre vil jeg også sommetider sende hende afsted selvom jeg er derhjemme...
Jeg synes egentlig det er DIG der ser tingene meget sort/hvidt... Jeg skriver at jeg ikke ser noget galt i at man som forældre har brug for en pause (og særligt hvis man har et barn der kræver ekstra, som du jo i den grad har)! Det jeg synes er galt er at sende børnene i institution måske 2 ud af 3 ugers ferie... For det er da én ting man helt sikkert ved når man er gravid: barnet kommer til at være der (forhåbentlig
) de næste mindst 18 år og kræve sine forældre resten af livet... Selvfølgelig kræver en 18-årig ikke det sammen som en 5-årig 
Man ved aldrig hvad der venter én.. hverken når man skal til at være forældre eller på noget andet tidspunkt i livet. Man ved heller ikke om ens barn pludselig får kræft, eller, som jeg, fra den ene dag til den anden bliver alvorligt syg af andre sygdomme! Du ved ikke om du i morgen finder en knude i dit bryst og bliver syg! Guderne forbyde at der skal møde én noget ondt på vejen... Jeg siger ikke man altid skal frygte det værste, men når det værste (eller om ikke andet noget slemt) sker bliver man nødt til at forholde sig til det...
Og spørgsmålet i denne tråd er om vi synes det er ok at lade børnene være i institution når forældrene har ferie og mit svar er (ligesom mange andres) NEJ.. det synes jeg ikke er ok 
Jeg er helt klart "gammel", men det har jeg været siden JEG blev syg og MIT liv ændrede sig fra den ene dag til den anden... Jeg lever livet i stor stil. Lever hver eneste dag som var det min sidste, for det risikerer jeg at det er.. - ligesom alle andre!
Hav en dejlig aften
(den smule der er tilbage)