Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Happiness

Shibby skriver:

Jeg forstår hvad du skriver! Og du har ret. I mange af tilfældene er der behov for støtte eller en form for aflastning. Den slags er lettere sagt end gjort. Det kan være svært et erkende at man ikke kan magte sit barn eller at man har behov for hjælp i en eller anden grad. Men jeg håber at de der sender deres børn i børnehave i ferien så er klar til at være i hopla når de kommer hjem! Det vigtigste er at den røde tråd i familien ikke knækker,-og hvis den forbliver hel ved at barnet kommer i børnehave i ferien-så so be it ^^

Fra vejle i jylland til amager

Amager er et dejligt sted

Der er rigtig mange der har svært ved at søge hjælp, da de tænker " jamen jeg har det jo meget bedre end så mange andre..."

Har bl.a. en veninde som sagde sådan. Det var først da vi "truede" med at gå til kommunen, hvis hun ikke søgte hjælp, at hun tog sig sammen.

Ufatteligt hvor meget der skal til engang imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Tina2

mor_sabina skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig

Ja, det er jo ferie vi snakker om :-) Jeg holder dem jævnligt hjemme en dag engang imellem og så laver vi et eller andet- zoo eller lign, men så er jeg også helt smadret i hoften om aftenen....

Men jeg GLÆDER mig til 3 ugers ferie med mine unger fra fredag:-)

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lærkes_mor skriver:

Jeg håber ikke det var mit eks i hentyder til at være synd... blev lige i tvivl nemlig...

Nej, det var ikke dit eks.

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

Kama: I starten ville jeg ikke søge en aflastningsfamilie pga alle fordommene. Da fordommene var aftaget var jeg klar til at ansøge men så kom mikkels adfærd på banen og nu alt det her med ppr. Lige såsnart han har en diagnose så søger vi en aflastningsfamilie! Syntes det er ret vigtigt at den familie vi finder får afvide hvad de går indtil. De skal have kompentencer til at håndtere ham så han ikke bliver kastet fra sted til sted Såå håber den diagose kommer i løbet af 2010 så vi kan søge en bonusfamilie i det nye år

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Alle der skriver er vel enige om at man vil gøre hvad der er for barnets bedste!!!

og der er vel ingen der ved hvad der er bedst for andres børn end deres forældre? (sån generelt set, der er selvf. tilfælge).

Fedt hvis barnet kan ha mange uger hjemme, hvor det hygger sig, keder sig, har det sjovt, tumler, læser bøger, er ude at opleve ting osv...

Ved ikke helt hvad jeg vil med det jeg skriver, andet end at vi skal passe på med at sige hvad der er bedst for hinandens børn da vi ikke kender hinandens børn og hinandens familier...

At man så generellisere og siger at børn min. skal ha X antal ugers sommerferie det jo bare ens synspunkt, andre kan ha andre.... Det jo fint Godt vi er forskellige... hurra for det

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

milla83 skriver:

Amager er et dejligt sted

Der er rigtig mange der har svært ved at søge hjælp, da de tænker " jamen jeg har det jo meget bedre end så mange andre..."

Har bl.a. en veninde som sagde sådan. Det var først da vi "truede" med at gå til kommunen, hvis hun ikke søgte hjælp, at hun tog sig sammen.

Ufatteligt hvor meget der skal til engang imellem.

Yep..Det er det ^^

Nogle gange skal man ud hvor man ikk kan bunde før man søger hjælp Men det vigtigste er at hjælpen kommer indne man drukner 

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Caroline86 skriver:

Nej, det var ikke dit eks.

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Tina2 skriver:

Ja, det er jo ferie vi snakker om :-) Jeg holder dem jævnligt hjemme en dag engang imellem og så laver vi et eller andet- zoo eller lign, men så er jeg også helt smadret i hoften om aftenen....

Men jeg GLÆDER mig til 3 ugers ferie med mine unger fra fredag:-)

Nemlig
Kan godt huske bækkenløsning uden barn, puha tør slet ikke forestille mig hvirdan det er med to. Du SKAL slappe af, det er jo dit barns tarv

Rigtig god sommer til jer

Anmeld

5. juli 2010

LinLin

Muffi . skriver:

Her i Hillerød er Juli md i øvrigt betalingsfri baseret på at hvert barn holder 5 ugers ferie om året

Alle institutioner holder lukket i uge 29 så ALLE børn får min , 1 uges ferie .

Juli er også betalingsfri i Århus - og alle inst har lukket 2 uger (29+30 eller 30+31, mener jeg det er) - men der er "nødpasning", hvilket vil sige at forældre med behov for pasning kan få det - så i princippet SKAL børnene ikke holde fri  (og jeg arbejder i et socialt belastet område med mange forældre der går hjemme - til trods for det er der en del børn der kun holder fri i "nødpasningsugerne" og i øvrigt stort set aldrig holder fri... )

Anmeld

5. juli 2010

Vial

Shibby skriver:

Kama: I starten ville jeg ikke søge en aflastningsfamilie pga alle fordommene. Da fordommene var aftaget var jeg klar til at ansøge men så kom mikkels adfærd på banen og nu alt det her med ppr. Lige såsnart han har en diagnose så søger vi en aflastningsfamilie! Syntes det er ret vigtigt at den familie vi finder får afvide hvad de går indtil. De skal have kompentencer til at håndtere ham så han ikke bliver kastet fra sted til sted Såå håber den diagose kommer i løbet af 2010 så vi kan søge en bonusfamilie i det nye år

Jeg har arbejdet med plejefamilier i københavns kommune. De bliver uddannet til at takle børn med adfærdsforstyrrelser. Så de skal kunne klare opgaven.

Størstedelen af børn, der bliver anbragt uden for hjemmet - eller i aflastning er en stor mundfuld. Det ligger i hele problematikken omkring, at de overhoved er visiteret til at komme ud i plejefamilier. Hvis de ikke har en adfærdsfortyrrelse, så er de måske traumatiseret af nogle omsorgssvigt.

Uanset om man er enlig mor eller ej, så er det kun fair og rimeligt at få en aflastningsfamilie til et adfærdsforstyrret barn. For HELE familiens skyld. Så go for it! Håber, I finder en dejlig famiile, hvor samarbejdet bliver godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.