Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Shibby

mor_sabina skriver:

Jeg synes altså det bliver meget personligt, det er der altså ingen grund til.

På mig lyder det bare mere som om man har brug for hjælp og aflastning og det synes jeg da der skal tages hånd om. Selvfølgelig kan børn være hårde, det kan alle børn, men hvis man ikke har mulighed for pasning af familie eller lign så snes jeg man skal søge om hjælp, for jeg mener ærlig talt at barnet har brug for ferie. Og især børn med ADHD for de er på overarbejde til hverdag.

Held og lykke jeg håber i får en dejlig sommer.

Hvor flytter i hen?

Jeg forstår hvad du skriver! Og du har ret. I mange af tilfældene er der behov for støtte eller en form for aflastning. Den slags er lettere sagt end gjort. Det kan være svært et erkende at man ikke kan magte sit barn eller at man har behov for hjælp i en eller anden grad. Men jeg håber at de der sender deres børn i børnehave i ferien så er klar til at være i hopla når de kommer hjem! Det vigtigste er at den røde tråd i familien ikke knækker,-og hvis den forbliver hel ved at barnet kommer i børnehave i ferien-så so be it ^^

Fra vejle i jylland til amager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

lion

Karoline skriver:

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Landet over sendes børn i daginstitution, mens deres forældre holder ferie. Er det i orden?

"Mit barn på et år har det meget sjovere med at gå og lege med andre børn end at gå derhjemmeog kede sig med mig."

Sådan kunne forklaringen på, hvorfor flere og flere forældre vælger at sende deres børn i institution, mens de selv holder ferie, lyde.

Det bekymrer flere eksperter på børneområdet, der mener, at det er en udbredt misforståelse blandt forældre at tro, at ferie med børn absolut skal indebære en dyr rejse. Det væsentligste er, at forældrene kan tilbyde råd, nærvær og har tid til at være sammen med børnene på en anden måde end til daglig, uden arbejdets forpligtelser, indkøb og mobilsamtaler.

"Ligesom vi har brug for ferie fra vores arbejde, har børnene brug for ferie fra institutionen. Når de er der, skal de forholde sig til en hel masse, så ligesom os har de brug for at stresse af," siger Peter Albæk, formand for Børns Vilkår.

Hvad mener du - er det ok at sende sine børn i institution, mens man selv holder sommerferie?

Læs mere her »

NEJ fandme ikk

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Tina2 skriver:

Ja, de er afsted nu mens jeg går hjemme. Som skrevet har jeg dårlig hofte så har gået hjemme noget tid, og de skal jo ikke blive hjemme i flere mdr pga det :-) Men ferie skal de selvfølgelig ha :-)

Jeg kunne ikke være mere enig

Anmeld

5. juli 2010

Vial

Shibby skriver:

Folk med de meninger som flertallet i debatten ville blive herre nederen sagsbehandlere.. De kræver en god indforståelsesevne at kunne se objektivt på hver enkelt families behov Hvorfra skulle du vide at jeres liv ville tage den form som den har gjort i og med at din datter har så stort et tryghedsbehov? Du anede det ikke,men nu er hun er og så tager man udgangspunkt fra det

Hvad andet er der at gøre.. altså.

100% enig i det nederste du skrev

Ja, eller måske ville vi blive gode sagsbehandlere, da vi ikke "giver op" og bare lader børnene blive passet af pædagoger.

Vi søger løsninger i hjemme - evt uden for hjemmet i form af aflastning.

At være for stolt til at søge hjælp er synd for hele familien, synes jeg. Hvis Mikkel faldt og brækkede benene, ville du jo ikke være for stolt til at søge hjælp på skadestuen. At søge aflastning pga en adfærdsforstyrrelse er sgu mere end rimeligt.

Håber du vil gøre det, når du flytter til Kbh. Så vil dit parforhold også have de optimale betingelser, tror jeg.

Vi (jeg) kan da sagens se, at det ikke er let for dig. Meeen måske er der en anden vej ud af det end at "ikke holde ud at have ham hjemme en hel dag".

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tynen skriver:

Ja, det er synd.
Men et eller andet sted er det måske bedre at de kommer afsted i inst. istedet for at "være i vejen" derhjemme?
(Og her mener jeg i ferierne og ikke på alm. arbejdsdage hvor den ene forældre måske går sygemeldt, er på barsel osv.)
Børn er bestemt ikke dumme, og mærker med det samme at forældrene ikke lige orker, ikke lige har tid til dem eller ikke har mere overskud.

Synd og ærgeligt, men skal man vælge så synes jeg at det er bedst at de kommer afsted.

tja.. måske er det bedre de kommer afsted... synes jo bare slet ikke det skal komme dertil at de ER i vejen Ved godt min billede af hvordan verden BURDE være ikke hænger sammen med hvordan den reelt er , men for fanden da... Børn skal da ikke være i vejen!? Kan blive så ked af det og egentlig også sur... Nogle mennesker burde ikke få børn, det er vi enige om! Tænker bare at hvis man som forældre har ferie i (hvis man er heldig) 3 uger om sommeren så kan man i det mindste have barnet hjemme de 2 af ugerne!? Så er der stadig én uge hvor de "ikke er i vejen"... Men så kommer vi igen tilbage til at nogen bare ikke bør have børn.. hmm

Anmeld

5. juli 2010

vingummibamse

mor_sabina skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig

er også enig... jeg går hjemme sygmeldt..

og det samme har Noah lige gjort i 14 dage..

jo vi har da hygget men han har kedet sig...

så nu skal han lige ha 1 uge 14 dage.. ind til han skal hjem på sommerferie...

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Caroline86 skriver:

tja.. måske er det bedre de kommer afsted... synes jo bare slet ikke det skal komme dertil at de ER i vejen Ved godt min billede af hvordan verden BURDE være ikke hænger sammen med hvordan den reelt er , men for fanden da... Børn skal da ikke være i vejen!? Kan blive så ked af det og egentlig også sur... Nogle mennesker burde ikke få børn, det er vi enige om! Tænker bare at hvis man som forældre har ferie i (hvis man er heldig) 3 uger om sommeren så kan man i det mindste have barnet hjemme de 2 af ugerne!? Så er der stadig én uge hvor de "ikke er i vejen"... Men så kommer vi igen tilbage til at nogen bare ikke bør have børn.. hmm

Jeg håber ikke det var mit eks i hentyder til at være synd... blev lige i tvivl nemlig...

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Shibby skriver:

Jeg forstår hvad du skriver! Og du har ret. I mange af tilfældene er der behov for støtte eller en form for aflastning. Den slags er lettere sagt end gjort. Det kan være svært et erkende at man ikke kan magte sit barn eller at man har behov for hjælp i en eller anden grad. Men jeg håber at de der sender deres børn i børnehave i ferien så er klar til at være i hopla når de kommer hjem! Det vigtigste er at den røde tråd i familien ikke knækker,-og hvis den forbliver hel ved at barnet kommer i børnehave i ferien-så so be it ^^

Fra vejle i jylland til amager

Ja selvfølgelig er det svært at indse at man ikke selv slår til, det er det i mange henseender som forældre, og gud ved der kommer endnu flere. Men når man diskutere et sådant emne synes jeg bare man er nødt til at se objektivt på det, barnet har jo brug for afklaring også selvom det er svært for forældrene. Jeg mener bare at bhv er barnets arbejdsplads og den bør de have fri fra, at det er lettere sagt end gjort i rigtig mange tilfælde, gør jo ikke sagens kerne anderledes.

Det lyder da skønt, bliver i så en lille familie på 3-4?

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
milla83 skriver:

Tror vi alle er enige om at de har brug for ferie.

Så er det op til den enkelte familie at vurdere hvor lang tid ferie deres barn har brug for. Ikke alle børn har nødvendigvis brug for 3 ugers ferie i rap.  

enig...

Anmeld

5. juli 2010

Valle81

Når jeg har ferie har mine børn ferie:0) Hvis de "keder" sig lidt kan der altid laves en legeaftale:0)

Nu går jeg hjemme på barsel og Asta går jo i skole så hhar ikke kunne holde hende fri - men nu er hendes sommerferie igang og tjah hun skal være hjemme ved moar i 5 uger og hun synes det er laaaaaaaaaaaaang tid:0) Hun synes beestemt ikke det er sundt at kede sig en gang i mellem:0)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.