lærkes_mor skriver:
Det kan da godt være man kan læse sig til en masse muligheder tror bare ikke på de fungere for alle...
Jeg siger ikke du ikke har ret, jeg siger bare at jeg ikke mener de er der for alle...
F.eks hvis jeg skal ta min egen pige som eksempel.
Hun blir 3 til okt og er den lækreste pige i verden (selvf synes jeg det
) Men hun er også en pige som har meget behov for tryghed. Og med det mener jeg at det ikke er alle der kan passe hende.... Nogen vil måske sige det er min egen skyld fordi hun ikke er blevet passet ude mere end hun er...
Men at sende hende på lejr (selvom jeg regner med du mener ældre børn) ville være træls og hun vil komme hjem og være ked af det... altså ikke spor afslappende / sjovt som ferie skal være (i mine øjne).
Så er der bedsteforældre... min mands mor har hun ikke set meget til, og vil ikke ku blive passet af hende, min mands far har selv meldt ud han ikke vil passe hende før hun er helt blefri, min forældre arbejder stadig. Min mor og far er de eneste der har passet hende i længere tid (altås et par timer eller mere). Men de har ferie samtidig med os...
Søskende: Min bror har adhd og tror ikke han kan overskue hende en hel dag selv.. vil heller ikke byde ham det nederlag som det evt kunne blive... Min mands søster er flyttet til england...
Vores venner vil hun ikke føle sig tryg ved. Jo hun elsker dem og hygger sig MEGET med dem når vi alle er sammen, men der er også en forskel på at være sammen med dem med os og så alene....
Vuggestuen er hun tryg i og jeg ved hun har det godt når hun er der!!!
Kan ikke lige huske hvad du ellers ga af muligheder
Det ikke fordi jeg siger jeg mangler muligheder for for vores familie fungere det som det skal...
Der er familier som ikke har meget familie - netværk omkring sig. Der er familier som ikke har råd til en barnepige. Og der er familier som ikke har overskud til at finde alternativ pasning til deres børn, og derfor sender dem i institution.
Fordi man ikke har overskud til at holde sit barn hjemme f.eks hele 3 uger, betyder det jo ikke at man ikke har overskud og lyst til sit barn!
Folk med de meninger som flertallet i debatten ville blive herre nederen sagsbehandlere.. De kræver en god indforståelsesevne at kunne se objektivt på hver enkelt families behov
Hvorfra skulle du vide at jeres liv ville tage den form som den har gjort i og med at din datter har så stort et tryghedsbehov? Du anede det ikke,men nu er hun er og så tager man udgangspunkt fra det 
Hvad andet er der at gøre.. altså.