Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

mor_sabina

KaMa skriver:

Til oplægget (når jeg nu har kommenteret en andens kommentar..hehe).

Jeg mener, at man selvfølgelig skal holde ferie med sine børn. Hvis børnene keder sig derhjemme, så er det måske ligefrem sundt?? Måske de så kunne tegne en tegning, opfinde en lille ny sang - eller i det hele taget bare få pulsen heeelt der ned, hvor den aldrig kommer, når der altid står en pædagog klar med et aktivitetstilbud

Har man et barn, der løber på væggene. Så trækker man vejret dybt, og møder barnet (på væggene.. nej..!), man takler barnet, som man nu en gang har tillært sig!! Kan man ikke det, så søger man hjælp. Kan en forældre ikke være sammen med sig barn, så ser fremtiden sgu sort ud!

Er man som forældre psykisk belastet/skrøbelig så er situationen en ande. Der vil barnet måske have godt af ikke at gå hjemme i flere uger. Det vil måske slide på relationen. Der tænker jeg som Caroline, at der må et alternativt ferietilbud være på sin plads.

De unger skal have lov til at break fra Rød Stue i 2-3 uger!

Når det er sagt, så er der ingen tvivl om, at barn fra +3 år vil have rigtig godt af at møde andre børn i dagligdagen, så jeg mener bestemt, at børn skal i børnehave trods forældrene er arbejdsløse/sygemelde og lign. De skal bare have lov at holde lidt ferie/fridage en gang i mellem.

Hvordan kan man være uenig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

CamillaT89

Caroline86 skriver:

ja, men det er måske netop den debat der er nødvendig for at forstå min holdning Siger ikke at vi skal tage den debat, men tror faktisk godt du forstår mig... For der er bestemt også muligheder for de børn hvor det er "forældrene den er gal med", men det er klart de børn ofte vil blive overset netop fordi forældrene ikke orker at undersøge mulighederne.. og det er skide synd!

Jeg prøver vel i virkeligheden bare at sige jeg synes børnene fortjener ferie, ligesom forældrene. Jeg er ligeglad om det er sammen med forældrene eller hvordan man gør det, men jeg synes sgu de skal ud af institutionen...

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

hvem har ikke muligheder? for så er der endnu mere noget galt med vores samfund end jeg troede, og så er jeg ikke ordentligt informeret.. Hvis det er tilfældet beklager jeg, men hvad jeg er orienteret omkring er der muligheder for alle!?

knus

Det kan da godt være man kan læse sig til en masse muligheder tror bare ikke på de fungere for alle...

Jeg siger ikke du ikke har ret, jeg siger bare at jeg ikke mener de er der for alle...

F.eks hvis jeg skal ta min egen pige som eksempel.

Hun blir 3 til okt og er den lækreste pige i verden (selvf synes jeg det ) Men hun er også en pige som har meget behov for tryghed. Og med det mener jeg at det ikke er alle der kan passe hende.... Nogen vil måske sige det er min egen skyld fordi hun ikke er blevet passet ude mere end hun er...

Men at sende hende på lejr (selvom jeg regner med du mener ældre børn) ville være træls og hun vil komme hjem og være ked af det... altså ikke spor afslappende / sjovt som ferie skal være (i mine øjne).

Så er der bedsteforældre... min mands mor har hun ikke set meget til, og vil ikke ku blive passet af hende, min mands far har selv meldt ud han ikke vil passe hende før hun er helt blefri, min forældre arbejder stadig. Min mor og far er de eneste der har passet hende i længere tid (altås et par timer eller mere). Men de har ferie samtidig med os...

Søskende: Min bror har adhd og tror ikke han kan overskue hende en hel dag selv.. vil heller ikke byde ham det nederlag som det evt kunne blive... Min mands søster er flyttet til england...

Vores venner vil hun ikke føle sig tryg ved. Jo hun elsker dem og hygger sig MEGET med dem når vi alle er sammen, men der er også en forskel på at være sammen med dem med os og så alene....

Vuggestuen er hun tryg i og jeg ved hun har det godt når hun er der!!!

Kan ikke lige huske hvad du ellers ga af muligheder

Det ikke fordi jeg siger jeg mangler muligheder for for vores familie fungere det som det skal...

Der er familier som ikke har meget familie - netværk omkring sig. Der er familier som ikke har råd til en barnepige. Og der er familier som ikke har overskud til at finde alternativ pasning til deres børn, og derfor sender dem i institution.

Fordi man ikke har overskud til at holde sit barn hjemme f.eks hele 3 uger, betyder det jo ikke at man ikke har overskud og lyst til sit barn!

Anmeld

5. juli 2010

Happiness

mor_sabina skriver:

Men hele denne institutionalisering de skal begå sig i er et fuldtidsjob for et barn, og de bør have ferie. Så har jeg hverken sat tid eller sted på, men mener der er stor brug for ferie for så små hoveder!

Er enige om at de har brug for en ferie. Slet ikke noget der. Det var nu også mere for at sætte temperamentet et tak ned

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

Caroline86 skriver:

ja, men det er måske netop den debat der er nødvendig for at forstå min holdning Siger ikke at vi skal tage den debat, men tror faktisk godt du forstår mig... For der er bestemt også muligheder for de børn hvor det er "forældrene den er gal med", men det er klart de børn ofte vil blive overset netop fordi forældrene ikke orker at undersøge mulighederne.. og det er skide synd!

Jeg prøver vel i virkeligheden bare at sige jeg synes børnene fortjener ferie, ligesom forældrene. Jeg er ligeglad om det er sammen med forældrene eller hvordan man gør det, men jeg synes sgu de skal ud af institutionen...

Selvfølgelig trænger de til ferie ligeså vel som os..

Men (gentagelse) nogen magter ikke at sende dem på camps und so weiter og så må en 3. part træde ind og det kan være svært som normeringen ser ud og tiden på indberetninger tager i dag..

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Hvordan kan man være uenig

fuldstændig enig

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

milla83 skriver:

Er enige om at de har brug for en ferie. Slet ikke noget der. Det var nu også mere for at sætte temperamentet et tak ned

Meget enig, det er grimt når man bliver personlig i en debat.

Anmeld

5. juli 2010

4xGreve

Altså må da indrømme at daniella nogen dage har været afsted selvom jeg har været hjemme men så er det ene og alene fordi jeg er så smadderet at jeg trænger til en masse søvn også er det altså en alm. hverdag og ikke ferie...

Men nu her i uge 29,30 og 31 holder DPéren fri og der holder jge også fri så self. holder Daniella også fri alle tre uger og de 2 af ugerne holder frank også fri så vi rigtigt kan hygge og der er ikke de store planer  - Randers regnskov den ene ue og Ree park den anden uge og det er det også ellers bare nyde hinanden og ingen op tidligt om morgen dage - self. skal mit barn have ferie med mig og self. skal vi hygge og slappe af sammen - hun skal da ikke snydes - og evd ikke noget beder end tiden sammen med min lille pige så glæder mig helt vildt hehe

Anmeld

5. juli 2010

Mira0911

Kunne ALDRIG drømme om at holde ferie uden mit barn....

Jeg kan finde på at tage en enkelt fridag hvor jeg får ordnet end masse praktiske ting i hjemmet. Derefter hente mit barn tidligt, så man kan hygge om eftermiddagen evt. tage en middagslur sammen...

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lærkes_mor skriver:

Det kan da godt være man kan læse sig til en masse muligheder tror bare ikke på de fungere for alle...

Jeg siger ikke du ikke har ret, jeg siger bare at jeg ikke mener de er der for alle...

F.eks hvis jeg skal ta min egen pige som eksempel.

Hun blir 3 til okt og er den lækreste pige i verden (selvf synes jeg det ) Men hun er også en pige som har meget behov for tryghed. Og med det mener jeg at det ikke er alle der kan passe hende.... Nogen vil måske sige det er min egen skyld fordi hun ikke er blevet passet ude mere end hun er...

Men at sende hende på lejr (selvom jeg regner med du mener ældre børn) ville være træls og hun vil komme hjem og være ked af det... altså ikke spor afslappende / sjovt som ferie skal være (i mine øjne).

Så er der bedsteforældre... min mands mor har hun ikke set meget til, og vil ikke ku blive passet af hende, min mands far har selv meldt ud han ikke vil passe hende før hun er helt blefri, min forældre arbejder stadig. Min mor og far er de eneste der har passet hende i længere tid (altås et par timer eller mere). Men de har ferie samtidig med os...

Søskende: Min bror har adhd og tror ikke han kan overskue hende en hel dag selv.. vil heller ikke byde ham det nederlag som det evt kunne blive... Min mands søster er flyttet til england...

Vores venner vil hun ikke føle sig tryg ved. Jo hun elsker dem og hygger sig MEGET med dem når vi alle er sammen, men der er også en forskel på at være sammen med dem med os og så alene....

Vuggestuen er hun tryg i og jeg ved hun har det godt når hun er der!!!

Kan ikke lige huske hvad du ellers ga af muligheder

Det ikke fordi jeg siger jeg mangler muligheder for for vores familie fungere det som det skal...

Der er familier som ikke har meget familie - netværk omkring sig. Der er familier som ikke har råd til en barnepige. Og der er familier som ikke har overskud til at finde alternativ pasning til deres børn, og derfor sender dem i institution.

Fordi man ikke har overskud til at holde sit barn hjemme f.eks hele 3 uger, betyder det jo ikke at man ikke har overskud og lyst til sit barn!

det synes jeg er rigtig rigtig synd

Og jo, du har da nok ret i at man kan diskutere om det er selvforskyld når hun ikke har været vant til at blive passet, men den diskussion synes jeg er fuldstændig unødvendig at tage, og jeg mener ikke jeg på nogen måde har "ret" til at udtale mig om dine valg i måden at opdrage din datter i forhold til pasning Dog mener jeg at det er sundt for dem at lære at være væk fra mor og far (og det kan hun så i sin institution) så måske det er et spørgsmål om at sluge et par kameler og lade hende lære det? Altså at være andre steder end hos dig og i institutionen?

Kan ikke huske hvem der nævnte det, men det er jo vigtigt at børn lærer forskellige ting om livet.

bl.a. at der ikke behøver ske noget hele tiden. At det er ok at kede sig engang imellem (og det skal vi forældre vist også lære at det er ok de gør.. vi SKAL ikke stille op 24/7, selvom der er ferie )

Men jo, du har da helt ret i at man kan risikere at gå glip af alle de muligheder der er, hvis ikke man søger dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.