Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lærkes_mor skriver:

Det mener jeg bare ikke disse muligheder er der ikke for alle...

hvem har ikke muligheder? for så er der endnu mere noget galt med vores samfund end jeg troede, og så er jeg ikke ordentligt informeret.. Hvis det er tilfældet beklager jeg, men hvad jeg er orienteret omkring er der muligheder for alle!?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Shibby

Muffi . skriver:

Barnløs ?? Nej mor til 3    Hvoraf min mellemste dreng absolut løb på væggene som lille ,,,

Det er jo nederen det her.. Hvordan kan en mor være så fordømmene som du er..?!

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

lærkes_mor skriver:

Hehe... jamen så kan vi være enige om at vi har den samme form

Ha ha ha ha FEDT!!!!

Anmeld

5. juli 2010

Lady Marion <3

Shibby skriver:

Det er jo nederen det her.. Hvordan kan en mor være så fordømmene som du er..?!

Er man fordømmende fordi man tager barnets parti ???

Men vil da indrømme at hvis du hellere havde set din søn som en abort så syntes jeg egentlig det er ok han tilbringer mere tid i sin børnehave .

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

Caroline86 skriver:

hvis man ikke har overskud til at sørge for det bedste for sine børn, jo, så mener jeg der er noget galt!

Det synes jeg ikke er fordømmende... Inden jeg blev gravid vidste jeg at når jeg blev mor ville jeg pludselig være nødt til altid at sætte et kommende barns behov før mine egne! Ingen tvivl om man bliver taget med bukserne nede hvis man får et sygt barn, for så er det pludselig utænkeligt hårdt - det tvivler jeg ikke på! Man kan ikke forestille sig det på forhånd!!! Men derfor bliver man, i mine øjne, stadig nødt til at tænke på at BARNET har brug for ferie.. ikke nødvendigvis sammen med forældrene! Og så må man undersøge hvilke muligheden man har. Bruge noget krudt på det.. ligesom man, hvis man får et barn med svækket syn eller hørelse, finder ud af hvad man har af muligheder der!

Forstår du?

Jeg er ked af at blive opfattet som fordømmende, for det mener jeg bestemt ikke jeg er.. Er bange for jeg måske bliver misforstået, siden du opfatter det sådan!?

Knus

Jeg snakker ikke kun om forældre med syge børn, men nogle forældre rundt i landet har store sociale og psykiske problemstillinger at arbejde med, som gør at de ikke magter at sætte deres børns behov først, og i de tilfælde mener jeg bestemt at det er bedre for børnene at komme afsted og om disse forældre burde have fået børn er en hel anden debat..

Anmeld

5. juli 2010

Happiness

Jeg fik da lige rigtig dårlig smag i munden af at læse denne debat!

Hvor er folk idag dømmende!!! I kan sgu da ikke vide hvordan livet er hos andre end jer selv!

Jeg vil hverken tale for og imod i denne debat, da jeg mener at den er gået over gevind. I bruger hets mod hinanden, det er sgu bare ikke i orden! Alle har lov til en mening, men ikke direkte dømme en anden som dårlig mor!

Er uddannet pædagog, og nej, er ikke mor endnu, men kan altså sige at igennem min erfaring og gennem min studie tid har jeg ALDRIG fået bevist at barnet tager skade af at være en uge ekstra i institutionen, og heller ikke taget skade af at være en ekstra uge hjemme...

Ungen kan blive stresset af begge ting... Ja det kan være stressende for barnet at være i institutionen, men det kan sgu også være stressende for ungen at blive hevet rundt i foskellige forlysstelsesparker, parker osv...

Det er forskelligt fra barn til barn. Så føl efter hvad i mener er rigtigt for jeres barn, for I er dem som netop ved hvad jeres barn/børn har brug for!

Ps. Undskyld det sure opstød,men blev altså forarget af at læse det....

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

Stumpen skriver:

Jeg snakker ikke kun om forældre med syge børn, men nogle forældre rundt i landet har store sociale og psykiske problemstillinger at arbejde med, som gør at de ikke magter at sætte deres børns behov først, og i de tilfælde mener jeg bestemt at det er bedre for børnene at komme afsted og om disse forældre burde have fået børn er en hel anden debat..

By the way.. Forstår hvad du mener, men mener fortsat at du glemmer en forældregruppe

Mange der får syge børn har nok også det overskud og realistiske syn på barnet, at de kan se at det har behov for ferie enten hos familie eller i aflastning, men nogen ser det ikke...

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

ja, men det er måske netop den debat der er nødvendig for at forstå min holdning Siger ikke at vi skal tage den debat, men tror faktisk godt du forstår mig... For der er bestemt også muligheder for de børn hvor det er "forældrene den er gal med", men det er klart de børn ofte vil blive overset netop fordi forældrene ikke orker at undersøge mulighederne.. og det er skide synd!

Jeg prøver vel i virkeligheden bare at sige jeg synes børnene fortjener ferie, ligesom forældrene. Jeg er ligeglad om det er sammen med forældrene eller hvordan man gør det, men jeg synes sgu de skal ud af institutionen...

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

milla83 skriver:

Jeg fik da lige rigtig dårlig smag i munden af at læse denne debat!

Hvor er folk idag dømmende!!! I kan sgu da ikke vide hvordan livet er hos andre end jer selv!

Jeg vil hverken tale for og imod i denne debat, da jeg mener at den er gået over gevind. I bruger hets mod hinanden, det er sgu bare ikke i orden! Alle har lov til en mening, men ikke direkte dømme en anden som dårlig mor!

Er uddannet pædagog, og nej, er ikke mor endnu, men kan altså sige at igennem min erfaring og gennem min studie tid har jeg ALDRIG fået bevist at barnet tager skade af at være en uge ekstra i institutionen, og heller ikke taget skade af at være en ekstra uge hjemme...

Ungen kan blive stresset af begge ting... Ja det kan være stressende for barnet at være i institutionen, men det kan sgu også være stressende for ungen at blive hevet rundt i foskellige forlysstelsesparker, parker osv...

Det er forskelligt fra barn til barn. Så føl efter hvad i mener er rigtigt for jeres barn, for I er dem som netop ved hvad jeres barn/børn har brug for!

Ps. Undskyld det sure opstød,men blev altså forarget af at læse det....

Men hele denne institutionalisering de skal begå sig i er et fuldtidsjob for et barn, og de bør have ferie. Så har jeg hverken sat tid eller sted på, men mener der er stor brug for ferie for så små hoveder!

Anmeld

5. juli 2010

Vial

Til oplægget (når jeg nu har kommenteret en andens kommentar..hehe).

Jeg mener, at man selvfølgelig skal holde ferie med sine børn. Hvis børnene keder sig derhjemme, så er det måske ligefrem sundt?? Måske de så kunne tegne en tegning, opfinde en lille ny sang - eller i det hele taget bare få pulsen heeelt der ned, hvor den aldrig kommer, når der altid står en pædagog klar med et aktivitetstilbud

Har man et barn, der løber på væggene. Så trækker man vejret dybt, og møder barnet (på væggene.. nej..!), man takler barnet, som man nu en gang har tillært sig!! Kan man ikke det, så søger man hjælp. Kan en forældre ikke være sammen med sig barn, så ser fremtiden sgu sort ud!

Er man som forældre psykisk belastet/skrøbelig så er situationen en ande. Der vil barnet måske have godt af ikke at gå hjemme i flere uger. Det vil måske slide på relationen. Der tænker jeg som Caroline, at der må et alternativt ferietilbud være på sin plads.

De unger skal have lov til at break fra Rød Stue i 2-3 uger!

Når det er sagt, så er der ingen tvivl om, at barn fra +3 år vil have rigtig godt af at møde andre børn i dagligdagen, så jeg mener bestemt, at børn skal i børnehave trods forældrene er arbejdsløse/sygemelde og lign. De skal bare have lov at holde lidt ferie/fridage en gang i mellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.