Navn til baby..;0).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

CamillaSoefelt skriver:

Eeeelsker navnet Benjamin, men det staves og udtales så Bünyamin på tyrkisk.. Men det gør måske heller ikke det helt store egentlig?

Nej, det synes jeg ikke det gør. Hedder selv et internationalt navn, og har aldrig været ked af, at udtalelsen har været anderledes i mine to hjemland. Det er kun noget jeg synes er en charme.

Mange af mine venner som også er halv/halv har navne som udtales og til dels staves forskelligt, og ingen af os har problemer.

En af mine venner hedder Benjamin som udtales og staves Binyamin i Israel, og en anden hedder Jonathan, som udtales og staves Yonathan.

Det samme med David, Daniel og Adam som udtales anderledes. Ingen af os er kede af det, tror nærmere vi er stolte af vores kulturav.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

CamillaSoefelt

Alexis skriver:

Nej, det synes jeg ikke det gør. Hedder selv et internationalt navn, og har aldrig været ked af, at udtalelsen har været anderledes i mine to hjemland. Det er kun noget jeg synes er en charme.

Mange af mine venner som også er halv/halv har navne som udtales og til dels staves forskelligt, og ingen af os har problemer.

En af mine venner hedder Benjamin som udtales og staves Binyamin i Israel, og en anden hedder Jonathan, som udtales og staves Yonathan.

Det samme med David, Daniel og Adam som udtales anderledes. Ingen af os er kede af det, tror nærmere vi er stolte af vores kulturav.

Måske det så er det man skulle gøre..? Har elsket navnet Benjamin lige fra starten af....

Anmeld

27. juni 2010

CamillaSoefelt skriver:

Måske det så er det man skulle gøre..? Har elsket navnet Benjamin lige fra starten af....

Det synes jeg helt bestemt så!!! Det er et rigtig flot og sødt navn, og så er det samtidig meget internationalt, nemt at stave og udtale .

Hvad synes manden om det?

Anmeld

27. juni 2010

puttecolle

CamillaSoefelt skriver:

Ja udtalen blir sku nok lidt bøvlet.. April ligesom i måneden April..?

har stavet det forkert det staves Alip men det udtales som april

Anmeld

27. juni 2010

sarahb

CamillaSoefelt skriver:

Super fedt at I kan vælge at det bare skal være et muslimsk navn, det gør det lidt lettere.. Synes Isaac og Gabriel er rigtig fine og søde navne.. Og iøvrigt, sikke en dejlig søn du har..;0). Rigtig lille charmetrold...

ja det er godt, for der er ikke mange pakistanske navne jeg er vilde med Andet en Asgar...
Så det er forholdsvis nemt..
Og tak for komplimentet, han er en værre charmer med de øjne.Men det er hans far der må tage æren der

Hvad med Adnan. Det er forholdsvist nemt at udtale.Eller Adam, så er det jo bare adem på tyrkisk?

Anmeld

28. juni 2010

CamillaSoefelt

sarahb skriver:

ja det er godt, for der er ikke mange pakistanske navne jeg er vilde med Andet en Asgar...
Så det er forholdsvis nemt..
Og tak for komplimentet, han er en værre charmer med de øjne.Men det er hans far der må tage æren der

Hvad med Adnan. Det er forholdsvist nemt at udtale.Eller Adam, så er det jo bare adem på tyrkisk?

Fair nok, faren skal jo osse have æren ( Bare en gang i mellem.. hihi )....

Adem betyder mand på tyrkisk, synes det virker lidt underligt, hihi.

Men hvad synes du om Bünyamin og så Benjamin på dansk?

Anmeld

28. juni 2010

CamillaSoefelt

puttecolle skriver:

har stavet det forkert det staves Alip men det udtales som april

Ok, så forstår jeg bedre...

Anmeld

28. juni 2010

CamillaSoefelt

Alexis skriver:

Det synes jeg helt bestemt så!!! Det er et rigtig flot og sødt navn, og så er det samtidig meget internationalt, nemt at stave og udtale .

Hvad synes manden om det?

Tror sagtens manden kunne lokkes til det... Han vil dog hellere have navnet Malik.. Meeenn det er ikke lige mig synes jeg.. hihi.

Anmeld

28. juni 2010

<3

Benjamin var også på vores top 5 over drenge navne så den hepper jeg med på

Anmeld

28. juni 2010

CamillaSoefelt skriver:

Tror sagtens manden kunne lokkes til det... Han vil dog hellere have navnet Malik.. Meeenn det er ikke lige mig synes jeg.. hihi.

Så håber jeg at du får overtalt ham.  Et kompromis kunne være Benjamin som fornavn og Malik som andet navn.

Hep hep hep 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.