Navn til baby..;0).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

CamillaSoefelt

linselouise skriver:

Hvad med Jamal eller Malik?

Bryder mig ikke om Jamal, men Malik har vi overvejet.. Jeg er bare ikke heeeelt vild med det..;( Og vil jo gerne have noget som jeg godt selv kan li, det er dog alligevel mit barn, hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

CamillaSoefelt

FrkT skriver:

Jeg synes ikke om navnet, hverken udtalen og da slet ikke stavemåden, ville også udtale det Semil, sådan som det er stavet. Hvis det absolut SKAL være et tyrkisk navn, hvorfor så ikke tage et som hedder præcis det samme på dansk og som også BRUGES i Danmark?

Okey..

Jo men prøv og finde et navn der hedder præcis det samme på dansk.. Andet end Malik.. Den er gooodt nok svært hvis det skal være et flot og sødt navn..

Anmeld

26. juni 2010

CamillaSoefelt

LotteGabriella skriver:

rigtig dejligt navn

Taaakk...

Anmeld

26. juni 2010

CamillaSoefelt

Mig med maven skriver:

Jeg kan rigtig godt lide jeres navn!

Men ELSKER selv Younas (udtales Jonas)!

Det skal min Nevø hedde, og han er pæredansk.

Jeg synes ikke at man nødvendigvis skal vælge navn efter det land man kommer fra/ bor i, men det man synes er pænest.

Hvis du synes jeres navn er flot, er det da det i skal have!

Held og lykke med fødslen!

Christina

Dejligt og høre...

Younas er også super fint..

Nej det er også fordi det er min kærestes far som går meget op i det her med navne, det gør de åbenbart i deres kultur.. Så han vil have det skal være et tyrkisk navn..;(

Tusind tak for det søde..

Knus

Anmeld

26. juni 2010

CamillaSoefelt

misslea skriver:

uuhhh det må være svært!!!

Altså det kan jo være svært nok at finde et navn i sig selv - og hvis det så oven i købet skal kunne klinge godt på to forskellige sprog... puha... det er noget af en prøvelse!!

Held og lykke med det....

Hilsner fra Lea

Ja, det er bare såååååå svært altså..;(

Men tak for hjælpen i hvert fald..

Og held og lykke med din lille pige i maven..;0).

Knus

Anmeld

26. juni 2010

Agnete

Kan som sådan godt lide navnet Cemil, men har det lidt svært med navne, der udtalet meget anderledes end det staves. Men det dansk/tyrkiske piger jeg kender, tager det nu meget pænt, at de bliver kaldt noget "forkert"  Kender en dansk/tyrkisk dreng, der hedder Mikael. Han er bare SÅ sød, at jeg helt glemmer, at jeg egentlig ikke kunne lide navnet  

Anmeld

26. juni 2010

Miss.Sunshine

CamillaSoefelt skriver:

Dejligt og høre...

Younas er også super fint..

Nej det er også fordi det er min kærestes far som går meget op i det her med navne, det gør de åbenbart i deres kultur.. Så han vil have det skal være et tyrkisk navn..;(

Tusind tak for det søde..

Knus

Ikke for noget,men hvem skal ha barn? Dig og din kæreste eller din kærestes far?

Det kan være sådan noget der får mig til at tage afstand fra folk med anden etnisk baggrund. Hvorforskal han blande sig? Han skal overhovedet ikke bestemme noget som helst. HVis du vil kalde din søn Jens Ejner,jamen så hedder han det!! Og så må din kæreste sgu slå i bordet og træde i karakter.

Og til dit spørgsmål,så bryder jeg mig ikke om navnet. Hverken som det staves ( jeg ville udtale det semil) eller som det udtales på tyrkisk.

Anmeld

26. juni 2010

Unalisa

Miss.Sunshine skriver:

Ikke for noget,men hvem skal ha barn? Dig og din kæreste eller din kærestes far?

Det kan være sådan noget der får mig til at tage afstand fra folk med anden etnisk baggrund. Hvorforskal han blande sig? Han skal overhovedet ikke bestemme noget som helst. HVis du vil kalde din søn Jens Ejner,jamen så hedder han det!! Og så må din kæreste sgu slå i bordet og træde i karakter.

Og til dit spørgsmål,så bryder jeg mig ikke om navnet. Hverken som det staves ( jeg ville udtale det semil) eller som det udtales på tyrkisk.

ikke for noget, men hun spurgte jo om hvad i synes om navnet om I evt. kan nogle andre tyrkiske navne, så er hvem der bestemmer vel ligemeget??? måske har de valgt at farfar må være en del af deres søns liv og derfor må blande sig i hvad han skal hedde....

og der er slet ingen der har spurgt dig om hvad du synes om folk med med en anden etnisk baggrund end dansk.

sorry.

Knuzz

Anmeld

26. juni 2010

misslea

CamillaSoefelt skriver:

Ja, det er bare såååååå svært altså..;(

Men tak for hjælpen i hvert fald..

Og held og lykke med din lille pige i maven..;0).

Knus

iiihh mange tak

Og held og lykke til dig også... både med navn og kommende fødsel

Anmeld

26. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvad med Asker? eller Benjamin.  Det det kan man jo også hedde på dansk... Uden misforståelser i stavning-udtalelse

Ellers er der:

Alim, Adem, Adil, Akin, Atila, Bersim, Elvan, Emin, Emir, Jemal, Kenan, Kaya, Lokman, Levent, Lemi, Melik, Melih, Naim, Sadi,Saim, Sakit, Salik, Salim, Selmân, Selim, Vadim,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.