Jeg er træt og så ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Sannetn

Hej igen!
Må lige sige at jeg også har hørt det med at spædbørn max skal være oppe i to timer. De er trætte på det tidspunkt hvad enten de giver udtryk for det eller ej.
En anden god ide er at når du har puttet hende i liften så hæng en stofble op for at afskærme alle de indtryk som hun har fået. Det virker så beroligende på dem.

Kh Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Bare mig..

mor_sabina skriver:

Det er da forsøget værd. Har lige prøvet at se om jeg kunne finde et link, men ´kan altså ikke støve det op. Sender det hvis jeg finder det.
Held og lykke

Ja, det må du meget gerne hvis du på et tidspunkt finder det

Endnu engang mange tak!

Anmeld

15. juni 2010

Brams

Synes bare lige du skulle have en krammer

Knus

Anmeld

15. juni 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Min dejlige datter på 18 dage vil ikke sove om dagen og jeg er helt slidt ned og kan ikke se klart. Jeg bare tuder og tuder og føler mig som én stor fiasko

Hun sov ikke fra 13.30 til 21.30 idag og lige meget hvad jeg gjorde ville/kunne hun ikke overgive sig til søvnen. Hun var SÅ træt, men græd hver gang jeg prøvede at putte hende i liften. Jeg svøbte hende, gik med hende på armen, sad og vuggede hende, både i skødet og med liften på skødet, ammede hende...lige meget hjalp det. Hver gang jeg prøvede at lægge hende fra mig græd hun. Til sidst var hun så overtræt at hun til sidst gik om kuld...og jeg har vrælet lige siden.

Det er så hårdt at være alene om ansvaret og beslutningerne og jeg er så usikker på om jeg gør det rigtige...efter i dag tror jeg det ikke.

Hvordan får jeg hende til at sove uden at det bliver hos mig???

Har du prøvet at lægge hende udenfor? Laura var også bare max aktiv de første par uger hjemme, men da jeg lagde hende udenfor i barnevognen for at sove, så sov hun 5 timer første gang

Håber hun snart får en bedre rytme, så mor kan få lidt alenetid og ladet batterierne op!

Knus Linda

Anmeld

15. juni 2010

Vidunderligeunger

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, det må du meget gerne hvis du på et tidspunkt finder det

Endnu engang mange tak!

jeg skal lige forstå det ret... Vil du lade dit barn ligge og skrige/græde uden at tage det op??

Eller er jeg helt gal på den?

Anmeld

15. juni 2010

kagemor

Jeg kender kun problemet alt for godt. Min datter er nu godt 5 måneder, og hun har heller aldrig været glad for at sove om dagen, og det er bare SÅ hårdt. - og så hjælper det ikke, at alle bare siger til én, at det er da godt, hun vil sove om natten ( vil dog stadig have mad 2 gange hver nat).

Da hun stadigvæk ikke er en god sover, kan jeg ikke sige, at jeg har fundet løsningen, men det er dog blevet MEGET bedre. Og hvad har jeg gjort?? Jeg havde mest held med at få hende til at sove i barnevognen, når jeg gik tur med hende, så derfor aftalte jeg med sundhedsplejersken, at det skulle være den måde, som hun altid blev puttet. I starten kunne det tage timer at få hende til at sove, og nogen gange lykkedes det slet ikke, men det blev hele tiden nemmere og nemmere. Barnevognen er stadigvæk det eneste sted, jeg kan få hende til at sove om dagen, men efterhånden kan jeg få hende til at sove hurtigt, i dag har jeg f.eks. bare lagt hende ud og så er hun selv faldet i søvn. Jeg tror det hjalp, at hun altid blev puttet på samme måde, så hun ligesom lærte, at det var dér, hun skulle sove.

Og så gælder det bare om at tage imod alt den hjælp, du overhovedet kan få. Selvom jeg ikke er enlig, er det hårdt. En dag - efter en søndag, hvor hun ikke sov fra 9 morgen til 9 aften men bare græd og græd, kom min lillebror og gik en lang tur med hende, mens jeg fik lov til at få en lur. Det var GULD værd. Så når nogen tilbyder hjælp - så tag dem på ordet;-)

Vh kagemor

Anmeld

15. juni 2010

miamm

Miss.Sunshine skriver:

Det vil jeg ikke gøre mig klog på,men har du  brug for en hjælpende hånd,så kigger jeg gerne forbi og tager hende nogle timer,så du kan sove eller slappe af.

hej du?

Jeg føler med dig, jeg er mor til en pige på 6 og har en på vej... jeg selv ender nogle gange i situationer hvor jeg føler mig som et flop, men dybt inde er jeg godt klar over at jeg kun kan gøre mit bedste.... til daglig er jeg pædagog og jeg kan sku godt forstå mange af de kvinder som er ved at give op, men jeg har kun et at sige til dig hold i det er en periode du skal igennem og hvad der ikke slår dig ihjel gør dig kun stærkere...

det lyder som om du gør dit bedste og det rigtige, prøv med lidt babymassage efter dit barn har været i bad også under fødderne... det kan jo være begyndende kolik og så tro på dig selv, enlige mor

Anmeld

15. juni 2010

N&J

dorthemus skriver:

Min dejlige datter på 18 dage vil ikke sove om dagen og jeg er helt slidt ned og kan ikke se klart. Jeg bare tuder og tuder og føler mig som én stor fiasko

Hun sov ikke fra 13.30 til 21.30 idag og lige meget hvad jeg gjorde ville/kunne hun ikke overgive sig til søvnen. Hun var SÅ træt, men græd hver gang jeg prøvede at putte hende i liften. Jeg svøbte hende, gik med hende på armen, sad og vuggede hende, både i skødet og med liften på skødet, ammede hende...lige meget hjalp det. Hver gang jeg prøvede at lægge hende fra mig græd hun. Til sidst var hun så overtræt at hun til sidst gik om kuld...og jeg har vrælet lige siden.

Det er så hårdt at være alene om ansvaret og beslutningerne og jeg er så usikker på om jeg gør det rigtige...efter i dag tror jeg det ikke.

Hvordan får jeg hende til at sove uden at det bliver hos mig???

Selvfølgelig skal du nok klare det, jeg har været der og hun holder op på et tidspunkt og du kommer ovenpå igen.. jeg syntes faktisk du skal lade hende sove ved dig (ved godt at man intet kan få lavet) men tror det er mere vigtig du får en masse søvn.. og selvom jeg selv tænkte at jeg ville selv klare det hele (det var jo mig der havde valgt at få hende) så hjalp det overordentlig meget at mine forældre vuggede hende og ligende når vi var derhjemme (selvom jeg inderst inde tænkte, det er nok fordi hun ikke kan lide mig.. vrælll...)

Du må simpelthen prøve alle teknikker af, alle liggemåder, Nikita faldt gerne i søvn (når hun havde de perioder) i sin babyborn (ja måske ikke så smart, men der gik højst 10-15 min og så sov hun), min søster brugte det med at svøbe hendes ind i en dyne, og det her er måske et long short, men to poser, den inderste med varm vand (ikke alt for varm) og så ind i et viskestykke, så hun mærker lidt varme, eller en af de varme dyr man kan købe, jeg brugte uendelig lang tid på at svinge liften frem og tilbage og frem og tilbage, og så op og synge, hvor hun lå på maven på min underarm (super stilling for baby)..

Uanset hvad så er der lys for enden af tunnelen.. det her vil være i perioder, du skal nok snart ryge ind i en stime af gode timer... og du er altid velkommen til at skrive... men for at berolige dig så er mig og min søster overbevist om at de temperamentsfulde børn bliver til rolige teenager og omvendt.. og jeg tror simpelthen ikke på nogen der siger det modsatte..  

Anmeld

15. juni 2010

N&J

Hov vil lige tilføje at Nikita skulle have masser af plads (hun ville ikke svøbes) og da hun først begyndte at sove i liften så skulle der bare være plads, så hun sov faktisk indimellem i (sin) seng, fordi der var mere plads (men måske det hænger sammen med at hun nærmest blev klaustofobisk af at være så stor inde i maven.. ;O) )

Anmeld

15. juni 2010

3xM

sikke noget...

håber du ved at du er en dejlig mor for lille pigen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.