Jeg er træt og så ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Lise

Hej Dorthe,

Jeg kan ikke skrive noget der ikke allerede er skrevet, men jeg vil lige give dig et stort kram  

For lige at kommentere strækviklen, så skulle jeg prøve den nogle gange før jeg fandt ud af det. Men SÅ blev den min bedste ven! Ville under ingen omstændigheder have undværet den. Har brugt den især når jeg har skulle nå noget, og baby ikke ville sove eller ligge alene - så er den genial. Baby får sin mor/tryghed, og mor får to frie hænder. Det er en win-win!  Min dreng har ikke bare accepteret at blive puttet i den altid, så har lige skulle gå lidt rundt med ham, og så er han faldet til ro... jeg vil virkelig på det varmeste anbefale at du prøver den et par gange mere, inden du lægger den væk, for den kan være guld værd!

Derefter vil jeg sige at du skal tage imod den hjælp du bliver tilbudt. Især idet du er alene om lille Runa hver dag. Jeg forstår hvis det kan være svært, men man er bare 10000% meget mere et rigtigt menneske, hvis der er én der måske går med barnevognen i to-tre timer, og man kan få lov at tage et bad, lidt frokost, slappe af...hvad ved jeg.. Da jeg fik min første søn havde jeg lange dage alene, så der fik jeg en veninde til at hjælpe et par gange - og det skal ikke undervurderes! Og i denne sammenhæng vil jeg tilføje at jeg jo også barsler og heller ikke bor så langt væk, så jeg vil også gerne give en hjælpende hånd

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Findusinde

Jeg kan hellere ikke komme på noget, som ikke allerede er skrevet.. Men du skal ihverfald have et KÆMPE KNUS!!! Og husk! DU ER SEJ!!!

Knus Annemette, som gerne ville give en hånd hvis hun boede lidt tættere på...

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Nu har jeg fået læst alle jeres svar og TUSIND TAK for de mange brugbare råd og skulderklap og dejlige tilbud om aflastning...hvad skulle jeg dog gøre uden jer

Jeg ringede til SP-teamet i morges og tudede i røret og fik det samme at vide som det I fortæller og så ringede min konsultationsjordmoder også for at tjekke op på mig og det var også en stor hjælp.

Jeg har tænkt meget over igår og er totalt enig med dem af jer der skriver om overstimulering...hun var helt sikkert overstimuleret og dét at jeg blev ved med at bringe nye måder på banen gjorde hende bare endnu mere snotforvirret og mig desperat.

Jeg vil tage viklen frem igen og give den en chance  og blive ved med at svøbe hende for det ved jeg virker. Og jeg tager den med at tage hendes hænder i mine når de flavrer, til mig.

Runa sover hos mig i sengen og er jo vant til at være tæt på mig så det med at hægte hende af i liften er nok ikke noget hun er parat til endnu. På barselsgangen tog jeg ofte tøjet af hende og lagde hende på min bare mave...det vil jeg gøre igen.

Og det vigtigste er nok, at jeg får hvilet mig når hun sover OG tager imod hjælp eller beder om det.

Endnu engang tak for jeres gode råd - ville helst svare jer alle personligt men har ikke lige overskuddet.

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Mary skriver:

Prøv at læs på dette link www.ifavndanmark.dk/ Gå ind under baby og videre under følsomme - signalstærke børn 

Tusind tak for linket...den er gemt og jeg har været inde og læse lidt

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Zette skriver:

Vi må lave en klub for de nedslidte mødre! min sp sagde man skulle føje barnet den første tid og hvis hun kunne ville sove hos dig, så må det være sådan. (sidder pt. med Malou på ammepuden, der snorksover og skriver med en hånd). ---når hun så om nogle uger sover godt i mors arm skal man begynde at liste hende ned i vuggen... vågner hun er det tilbage i armen. Så mit liv er pt. på standby! Får dog besøg dagligt i en time eller to så jeg kan komme i bad osv. nu Nicolai er startet på arbejde. Jeg er total tyndslidt - så ved hvordan du har det og sender masser af knus din vej!

Det fik jeg også at vide af min SP så sådan blir det nu herhjemme. Og så SKAL jeg bare hvile når hun hviler....jeg skriver også med én hånd og lillepigen sovende på ammepuden

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Alexis skriver:

Jeg kommer også gerne. . Skrukhønen skal jo have noget af tage sig til mens hun venter på de to streger

Tak søde Det ville være skønt...

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Caroline86 skriver:

Laura havde heller ingen tegn på mavekneb udover sine hyle/skrigeture og så trak hun benene op under hagen når hun fik kolikker! Hun kom fint af med afføring MANGE gange om dagen, bøvsede og luften kom fint igennem den anden vej også Men ingen tvivl om at mavsen drillede! Du kan jo forsøge at lade hende ligge og se hvad der så sker!? Jeg tror stadig det er et tigerspring hun har gang i... Ikke engang Daniel er god nok herhjemme når Laura springer og jeg er ved at blive SINDSYG fordi det er hårdt.. Men man vænner sig faktisk til det

MØS

Det kan godt være, at maven driller...hun lå faktisk og vred og vendte sig i søvne i morges og brokkede indtil hun slog en stor prut og så meget salig ud bagefter

Anmeld

15. juni 2010

M&F&C

Har ikke læst de andres svar, så kan være der er nogen der har skrevet det samme.

Du har ingen grund til at være ked af det - og føle at du ikke gør det godt nok. Man gør, som man har evner til - og du er hendes mor, så du er med garanti den der gør det allerbedst Kun du, kender lille Runa bedst - og det er dig hun er tryg ved, så op med selvtilliden

Det næste jeg skriver er træls at få smidt i hovedet, efter en så udmattende dag - men: sådan nogen dage har de altså bare engang imellem, og her er det vigtigt at du ikke kører fuldstændig op i en spids - som det lyder til, at du har gjort, idet du også er vildt ked af det. Når du er urolig, er hun også - hun kan mærke din frustration. Klø på - man glemmer det hele, når de endelig sover eller er glade og hygger sig Hvis hun har behov for at være ved dig, hele dagen, så opfyld behovet - så kan det være hun er så mættet af dig, at hun har brug for at sove alene, når hun er træt Og vigtigst af alt - når hun har sådan en dag, så lad hjemmet rode og lad støvsugeren stå - man kan ikke være supermor med super-clean-hjem hver eneste dag - og skulle der komme nogen forbi, så tænker de altså ikke over det - tænk på, du er alene, hvor mange andre er 2

Håber dagen idag er bedre!

- og op med humøret, solen skinner

Hilsen Malene - alenemor til Frederikke

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

Åh altså, stakkels dig...det der er SÅ hårdt...min den yngste var præcis på samme måde. Sov slet ikke om dagen, var møgtræt men ville bare hænge på mig. Om natten vågnede han og blev ammet og det gjorde jo ikke ligefrem man fik mere energi, selvom han sov videre efter. Jeg var ikke alene, men min x kørgte inden vi stod op og kom hjem til aftensmad....jeg var ved at bryde helt sammen tilsidst, efter 5 mdr. med et barn som aldrig sov eller bare sov 10min, så var jeg sgu mør..virkelig. En slynge som Mary skriver kan være genial og så ellers "bare" acceptere at du har et barn som helst vil sove hos dig..læs evt om high need børn/sensitive børn.

Har du nogen der kan tage hende en hel dag hvor du bare kan hvile og så ellers kun amme...evt gå med hende så du ikke skal høre eller se hende hele tiden...du skal bede om hjælp, hvis du føler det er nok nu...konrad var som sagt 5 mdr. gammel da jeg fik nok og det hele virkelig var ved at vælte...

Har du brug for det, så vil jeg også gerne tilbyde min hjælp...jeg har fri hele torsdagen og vil gerne komme og aflaste hvis du har brug for det....det er så vigtigt du får ro på.

Og nej, du er ingen fiasko, du er "bare" en mor som det også er og er for mange...man tror bare slet ikke at et halvt meter menneske kræver så meget...det er sgu mere end et fuldtidsjob især med de der små der har brug for så meget kontakt...men giv hende al den nærhed du orker og ellers så gå ud og skrig din frustration ud når det er rigtog skidt...

Føler så meget med dig...

Tak  Tror også det handler meget om accept..give hende den nærhed hun behøver, jeg ser jo at det virker når hun "hænger" på mig. Og så må jeg lade huset sejle og hvile mig sammen med hende.

Det med at skrige sin frustration ud...ja igår lå hun og hylede inde i sengen ved siden af mig mens jeg lå med hovedet begravet mellen hovedpuderne og TUDBRØLEDE imens..haha

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Malene&Frederikke skriver:

Har ikke læst de andres svar, så kan være der er nogen der har skrevet det samme.

Du har ingen grund til at være ked af det - og føle at du ikke gør det godt nok. Man gør, som man har evner til - og du er hendes mor, så du er med garanti den der gør det allerbedst Kun du, kender lille Runa bedst - og det er dig hun er tryg ved, så op med selvtilliden

Det næste jeg skriver er træls at få smidt i hovedet, efter en så udmattende dag - men: sådan nogen dage har de altså bare engang imellem, og her er det vigtigt at du ikke kører fuldstændig op i en spids - som det lyder til, at du har gjort, idet du også er vildt ked af det. Når du er urolig, er hun også - hun kan mærke din frustration. Klø på - man glemmer det hele, når de endelig sover eller er glade og hygger sig Hvis hun har behov for at være ved dig, hele dagen, så opfyld behovet - så kan det være hun er så mættet af dig, at hun har brug for at sove alene, når hun er træt Og vigtigst af alt - når hun har sådan en dag, så lad hjemmet rode og lad støvsugeren stå - man kan ikke være supermor med super-clean-hjem hver eneste dag - og skulle der komme nogen forbi, så tænker de altså ikke over det - tænk på, du er alene, hvor mange andre er 2

Håber dagen idag er bedre!

- og op med humøret, solen skinner

Hilsen Malene - alenemor til Frederikke

TAK for dit opløftende svar...JA DU HAR RET i det hele

...og ja hvor kan et lille smil fra hende bare få mig til at glemme alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.