Åh, det er bare så mega hårdt!!!!
Først og fremmeste vil jeg sige, at det gør (næsten ) ikke nogen forskel at være to. Da vi havde nr. 1 stod vi bare og kiggede på hinanden, og når man i desperation spurgte: Hvad skal jeg gøre???? svarede den anden bare opgivende: Aner det ikke!!! Så der var ikke meget hjælp at hente.
Forskellen fra 1 til 3 barn er, at når sådan en dag kommer (for de komme med alle børn hos alle forældre!!!!! -og det er IKKE et tegn på at man er en dårlig mor!!!!) så er man blevet så sikker på sin hånd, at man kærligt men bestemt siger. Jeg kan se du er træt! Nu skal jeg hjælpe dig med at sove. -og så er hemligheden at man gør EN ting. (Vugger i armene, svøber osv.) men de små pus bliver forvirrede af der hele tiden sker noget nyt.
Personligt ville jeg anbefale en slynge. De er jo fantastiske, og så ligger hun i den, trygt og godt, og bliver vugget i søvn hos dig.
Hvis du sidder med hende i slynge/armenene og hun falder i søvn, så husk at sid med hende i mellem 30-40 min før du lægger hende fra dig. Det har noget med deres søvnrytme at gøre, og babyer vågner ekstrem nemt efter ca. 20 min.
Når sådan en dag kommer, så er det bare med at rive 'stikke ud' og glemme alt om resten er verden. Lad være med at tro man kan nå noget som helst. Nu gælder det bare om at få Runa til at sove, og at du får slappet af. Det må rode og sejle der hjemme, aftensmaden må blive afløst af en en portion havregrød hvis det skal være varmt, ellers bare en rugbrødsmad. Du køleskabet er tomt, er det genialt at lægge hende til at sove en en slynge, for så kan du gå ned og handle med hende, uden at hun vågner.
Held og lykke, -og velkommen i mødreklubben. Der er dage hvor det er skønt at have en baby og dage hvor det er fuldstændig uoverskueligt og man bare ikke kan mere. -Sådan er det for alle!!! (selvom det er en ringe trøst)
Anmeld