Jeg er træt og så ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

dorthemus

Zette skriver:

Om et par uger vil det være nemmere sagde hun. Malou sover i sin lift nu og har gjort det i 1 time. En fra min familie kom lige forbi og viste hvordan "den kage skulle skæres"...

Så jeg fik et godt fif - vug hende i søvn i armene og når man så prøver at liste dem ned i liften og de vågner lidt op, så vug dem videre...(så står man foroverbøjet og meget meget dårligt og vugger dem nede i liften).. når man slipper dem i liften så skubber man dem blidt på ryggen, så de stadig har den vuggende fornemmelse... og vupti så sover Malou i en time i sin lift..

KH
Zette

Som skriver med to hænder..

Det gør jeg allerede  Og hun vil bare ikke ligge i den lift alene, selvom jeg sidder en halv time med liften på skødet og vipper den mens min hånd aer hende på maven...hun bliver aldeles rasende...hvor faen har hun det temperament fra??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

dorthemus

mor_sabina skriver:

Altså efter jeg begyndte at bruge det råd hver dag, så var der sjældent gråd ved søvnen, fordi jeg lagde ham inden han blev overtræt. Så bare det at få et afbræk, gav ham lidt ro fra alle indtrykkene.
Men det handler om at kigge efter de mindste tegn, kløen i øjnene, gaben eller at de vender sig væk for at finde ro.

Hvis han græd sagde jeg stille: så lille skat du er rigtig træt, nu skal du sove lidt" og lagde ham ned alligevel, kluden over hovedet og så gik vi en tur. Men det vigtigste er at stå ved beslutningen og mene det, for bliver man ved at tage dem op, vugge lidt, amme osv så bliver de forvirrede. Og ellers så giv det måske en halv times tid eller hvad du føler for så de ihvertfald får ro bare ved at ligge i vognen.

Men prøv det, det var guld værd herhjemme og en fra mødregruppen fik stor glæde af det til hendes ille kolikdreng.

Held og lykke

Det er også min bitre erfaring, at for mange tilbud virker stik modsat

Anmeld

15. juni 2010

Ina33

dorthemus skriver:

Min dejlige datter på 18 dage vil ikke sove om dagen og jeg er helt slidt ned og kan ikke se klart. Jeg bare tuder og tuder og føler mig som én stor fiasko

Hun sov ikke fra 13.30 til 21.30 idag og lige meget hvad jeg gjorde ville/kunne hun ikke overgive sig til søvnen. Hun var SÅ træt, men græd hver gang jeg prøvede at putte hende i liften. Jeg svøbte hende, gik med hende på armen, sad og vuggede hende, både i skødet og med liften på skødet, ammede hende...lige meget hjalp det. Hver gang jeg prøvede at lægge hende fra mig græd hun. Til sidst var hun så overtræt at hun til sidst gik om kuld...og jeg har vrælet lige siden.

Det er så hårdt at være alene om ansvaret og beslutningerne og jeg er så usikker på om jeg gør det rigtige...efter i dag tror jeg det ikke.

Hvordan får jeg hende til at sove uden at det bliver hos mig???

Først et stort kram.

Og så vil jeg altså sige at du er IKKE en fiasko, men jeg kender godt følelsen!

Jeg var også alene med min søn da han var lille, og han ville heller ikke sove. Det viste sig han havde kolik.

Måske har din datter ondt? Det er jo ikke til at vide, men hvis hun slet ikke vil sove, og heller ikke falder til ro hos dig, så synes jeg da godt det kunne lyde som om hun har ondt? Har du talt med din sundhedsplejerske? Jeg havde rigtig god støtte i min sundhedsplejerske.

Jeg håber det snart bliver bedre....

Louise

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Sannetn skriver:

Kære du!
Hvor jeg føler med dig. Havde også nogle episoder af den slags, men det hjalp da jeg fik af vide at det er forældrene som skal lære de små at sove. Lyder mærkeligt men det passer i allerhøjeste grad.
Du er ikke nogen dårlig mor. Du er den bedste mor som dit barn overhovedet kan få. Du kender dit barn bedst!
Du er velkommen til at ringe for en snak, hvis du har brug for det?!

Kh Sanne

Tak  Og jeg er helt enig, men pyhh det er hårdt når man bare synes man famler i blinde.

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

miamm skriver:

hej du?

Jeg føler med dig, jeg er mor til en pige på 6 og har en på vej... jeg selv ender nogle gange i situationer hvor jeg føler mig som et flop, men dybt inde er jeg godt klar over at jeg kun kan gøre mit bedste.... til daglig er jeg pædagog og jeg kan sku godt forstå mange af de kvinder som er ved at give op, men jeg har kun et at sige til dig hold i det er en periode du skal igennem og hvad der ikke slår dig ihjel gør dig kun stærkere...

det lyder som om du gør dit bedste og det rigtige, prøv med lidt babymassage efter dit barn har været i bad også under fødderne... det kan jo være begyndende kolik og så tro på dig selv, enlige mor

Åh gud bare det ikke er begyndende kolik  Jeg har faktisk en bog om babymassage, den må jeg kigge lidt i.

...og jeg er også pædagog

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Har du prøvet at lægge hende udenfor? Laura var også bare max aktiv de første par uger hjemme, men da jeg lagde hende udenfor i barnevognen for at sove, så sov hun 5 timer første gang

Håber hun snart får en bedre rytme, så mor kan få lidt alenetid og ladet batterierne op!

Knus Linda

Nej ikke endnu men det er måske tid nu hvor vejret er godt igen

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

kagemor skriver:

Jeg kender kun problemet alt for godt. Min datter er nu godt 5 måneder, og hun har heller aldrig været glad for at sove om dagen, og det er bare SÅ hårdt. - og så hjælper det ikke, at alle bare siger til én, at det er da godt, hun vil sove om natten ( vil dog stadig have mad 2 gange hver nat).

Da hun stadigvæk ikke er en god sover, kan jeg ikke sige, at jeg har fundet løsningen, men det er dog blevet MEGET bedre. Og hvad har jeg gjort?? Jeg havde mest held med at få hende til at sove i barnevognen, når jeg gik tur med hende, så derfor aftalte jeg med sundhedsplejersken, at det skulle være den måde, som hun altid blev puttet. I starten kunne det tage timer at få hende til at sove, og nogen gange lykkedes det slet ikke, men det blev hele tiden nemmere og nemmere. Barnevognen er stadigvæk det eneste sted, jeg kan få hende til at sove om dagen, men efterhånden kan jeg få hende til at sove hurtigt, i dag har jeg f.eks. bare lagt hende ud og så er hun selv faldet i søvn. Jeg tror det hjalp, at hun altid blev puttet på samme måde, så hun ligesom lærte, at det var dér, hun skulle sove.

Og så gælder det bare om at tage imod alt den hjælp, du overhovedet kan få. Selvom jeg ikke er enlig, er det hårdt. En dag - efter en søndag, hvor hun ikke sov fra 9 morgen til 9 aften men bare græd og græd, kom min lillebror og gik en lang tur med hende, mens jeg fik lov til at få en lur. Det var GULD værd. Så når nogen tilbyder hjælp - så tag dem på ordet;-)

Vh kagemor

Tak for dit svar og jeg skal jo have besøg af sp på torsdag og der er søvn det store emne der skal tages op...håber vi sammen kan finde det der passer til os

Anmeld

15. juni 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Nej ikke endnu men det er måske tid nu hvor vejret er godt igen

Laúra sov i  3 frostgrader første gang, og hun sover faktisk bedst, hvis det er halvkoldt i vejret, men hun var jo også spæd undr hele isvinteren

Håber humøret er steget et par grader

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

N&J skriver:

Selvfølgelig skal du nok klare det, jeg har været der og hun holder op på et tidspunkt og du kommer ovenpå igen.. jeg syntes faktisk du skal lade hende sove ved dig (ved godt at man intet kan få lavet) men tror det er mere vigtig du får en masse søvn.. og selvom jeg selv tænkte at jeg ville selv klare det hele (det var jo mig der havde valgt at få hende) så hjalp det overordentlig meget at mine forældre vuggede hende og ligende når vi var derhjemme (selvom jeg inderst inde tænkte, det er nok fordi hun ikke kan lide mig.. vrælll...)

Du må simpelthen prøve alle teknikker af, alle liggemåder, Nikita faldt gerne i søvn (når hun havde de perioder) i sin babyborn (ja måske ikke så smart, men der gik højst 10-15 min og så sov hun), min søster brugte det med at svøbe hendes ind i en dyne, og det her er måske et long short, men to poser, den inderste med varm vand (ikke alt for varm) og så ind i et viskestykke, så hun mærker lidt varme, eller en af de varme dyr man kan købe, jeg brugte uendelig lang tid på at svinge liften frem og tilbage og frem og tilbage, og så op og synge, hvor hun lå på maven på min underarm (super stilling for baby)..

Uanset hvad så er der lys for enden af tunnelen.. det her vil være i perioder, du skal nok snart ryge ind i en stime af gode timer... og du er altid velkommen til at skrive... men for at berolige dig så er mig og min søster overbevist om at de temperamentsfulde børn bliver til rolige teenager og omvendt.. og jeg tror simpelthen ikke på nogen der siger det modsatte..  

min mavefornemmelse siger mig også, at hun skal sove hos mig og det har hun jo også gjort lige fra hun kom ud af maven på mig...det gør hende tryg og så får vi begge ro Og idag hvor jeg har fået sovet sammen med hende har jeg det jo også meget bedre.

jeres teori er meget interessant...håber den holder stik

Anmeld

15. juni 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Laúra sov i  3 frostgrader første gang, og hun sover faktisk bedst, hvis det er halvkoldt i vejret, men hun var jo også spæd undr hele isvinteren

Håber humøret er steget et par grader

Det er det ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.