kagemor skriver:
Jeg kender kun problemet alt for godt. Min datter er nu godt 5 måneder, og hun har heller aldrig været glad for at sove om dagen, og det er bare SÅ hårdt. - og så hjælper det ikke, at alle bare siger til én, at det er da godt, hun vil sove om natten ( vil dog stadig have mad 2 gange hver nat).
Da hun stadigvæk ikke er en god sover, kan jeg ikke sige, at jeg har fundet løsningen, men det er dog blevet MEGET bedre. Og hvad har jeg gjort?? Jeg havde mest held med at få hende til at sove i barnevognen, når jeg gik tur med hende, så derfor aftalte jeg med sundhedsplejersken, at det skulle være den måde, som hun altid blev puttet. I starten kunne det tage timer at få hende til at sove, og nogen gange lykkedes det slet ikke, men det blev hele tiden nemmere og nemmere. Barnevognen er stadigvæk det eneste sted, jeg kan få hende til at sove om dagen, men efterhånden kan jeg få hende til at sove hurtigt, i dag har jeg f.eks. bare lagt hende ud og så er hun selv faldet i søvn. Jeg tror det hjalp, at hun altid blev puttet på samme måde, så hun ligesom lærte, at det var dér, hun skulle sove.
Og så gælder det bare om at tage imod alt den hjælp, du overhovedet kan få. Selvom jeg ikke er enlig, er det hårdt. En dag - efter en søndag, hvor hun ikke sov fra 9 morgen til 9 aften men bare græd og græd, kom min lillebror og gik en lang tur med hende, mens jeg fik lov til at få en lur. Det var GULD værd. Så når nogen tilbyder hjælp - så tag dem på ordet;-)
Vh kagemor
Tak for dit svar og jeg skal jo have besøg af sp på torsdag og der er søvn det store emne der skal tages op...håber vi sammen kan finde det der passer til os