Jeg er træt og så ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

Leneur

dorthemus skriver:

Min dejlige datter på 18 dage vil ikke sove om dagen og jeg er helt slidt ned og kan ikke se klart. Jeg bare tuder og tuder og føler mig som én stor fiasko

Hun sov ikke fra 13.30 til 21.30 idag og lige meget hvad jeg gjorde ville/kunne hun ikke overgive sig til søvnen. Hun var SÅ træt, men græd hver gang jeg prøvede at putte hende i liften. Jeg svøbte hende, gik med hende på armen, sad og vuggede hende, både i skødet og med liften på skødet, ammede hende...lige meget hjalp det. Hver gang jeg prøvede at lægge hende fra mig græd hun. Til sidst var hun så overtræt at hun til sidst gik om kuld...og jeg har vrælet lige siden.

Det er så hårdt at være alene om ansvaret og beslutningerne og jeg er så usikker på om jeg gør det rigtige...efter i dag tror jeg det ikke.

Hvordan får jeg hende til at sove uden at det bliver hos mig???

Nu har jeg ikke læst alle de andre indlæg men kan godt huske hvordan det var med Silje, dengang hun var helt ny. Hun har såmænd bare behov for at ligge i arm, mærke din varme og den tryghed der er hos dig. Med Silje kunne andre så også få lov til at holde hende, så hun stadig kunne sove i arm mens jeg blev aflastet og kunne få mig et bad eller en LUR, så jeg håber der er nogen i din nærhed du kan bede om hjælp hos, for selvom det måske kun dreje sig om en time eller 2, så gør det altså at man kan holde til det de næste 14 dage og selvom det er her og nu du er helt udkokset og ikke kan se en ende på det, så bliver det bedre hen ad vejen. Du klarer det hele til UG.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

dorthemus

mariamiss6 skriver:

Citerer lige et tilfældigt kort svar fra dig '

Mange har sagt en masse godt, som jeg er enig i, og indlægget er vidst egentlig også lidt gammelt nu

MEN jeg synes lige jeg ville sige, at da begge mine var bitte bitte små, og ikke ville falde i søvn (faktisk især på barselsgangen, og de første uger hjemme) der var det sidste der virkede, altid at lægge mig på siden, med let bukkede ben (lidt som en rede) dynen over os, og så min næse ned til deres pande. Så skulle jeg simpelthen trække vejret gennem næsen, ned i panden på dem....
Det kræver lige at man finder ud af hvordan man selv kan trække vejret, uden at koge helt over på et split sekund... Men det virkede i hvert fald, når de hverken ville spise, bøvse, eller skide

Desuden hjalp det selvfølgelig (som du allerede selv har erfaret) at svøbe dem let stramt, og så vugge dem. Jeg lagde dem altid så meget på siden, at de lige nøjagtig ikke kunne tilte.... (det er nemt med en babydyne, men med et tæppe, skal du måske lægge noget i ryggen af hende)

Og SÅ til miraklet

Jeg har en lille sækkestol. Faktisk er det egentlig en billig puff. Det betyder bare at der er noget mere fyld i den, end der ville være hvis det var en sækkestol.
Men altså, man kan så ligesom lave en revne i sækkestolen, og så når baby næsten sover helt, eller ER faldet helt i søvn, så kan man slippe afsted med at lægge dem ned i den, og så sover de videre....

Jeg ser zafir i uge 25, og jeg kan give hende den med hjem, så må du gerne få den hvis du vil. Den trænger nok til en lapning/syning eller et nyt betræk, men det er altså virkelig ingen sag. du kan evt. bruge et baby eller junior betræk til den

Liiiige en lille sidste ting der virkede her.... Når jeg lagde dem, på de der dumme dage, slap jeg aldrig helt før jeg var sikker på de sov videre.
Jeg gjorde oftest det at jeg lagde dem ned, men holdt hånden under hovedet et par sekunder ekstra, og så slap jeg helt...

HVOR ER DU BARE SØD  Tusind tak! Den er jeg sikker på blir et hit...for hun vil jo helst ligge i arm med mig hele tiden.

SP har lige været her og lige da hun skulle til at gå lukkede Runa sine øjne og jeg kyndte mig ind i seng med hende. Og der lagde jeg mig faktisk præcis som du beskriver det med hele hovedet nede i hendes og kroppen rundt om hendes mens hun var svøbt i dynen....OG NU SOVER HUN..HURRAAAAA

Jeg vil glæde mig til den sækkestol

Knus Dorthe

Anmeld

17. juni 2010

dorthemus

mariamiss6 skriver:

Lige her et billede af Felix. Faktisk en af de første dage nogen sinde, hvor det lykkedes mig at give ham en flaske, og lade ham sidde alene lige efter, uden gråd.... Han lagde sig ganske enkelt til at sove igen... siddende der, i sin sækkestol på køkkenbordet, mens jeg lavede modellervoks med min niece

Jeg glemte at nævne, at den sækkestol faktisk har haft præcis samme effekt, på alle de 5 eller 6 børn der har brugt den.... uanset om det var amme eller flaske børn....

Den gik faktisk på omgang i min første mødregruppe, og kun et barn fik den aldrig prøvet... De andre børn var "kureret" på 1-2 uger

Jeg tror det der skete med børnene var, at de simpelthen troede de stadig lå i arm, fordi de kunne synke ned i puden, og ligesom blev krammet af den

Børn må i øvrigt ikke lægge i en sækkestol mange timer hver dag... Men en eller to kortere lure kan de altså sagtens tåle... Den er tilpas hård nok til at man kan forme den, så baby ikke bukker ryggen for meget, og bliver den flad, kan du bare fylde mere i den, den har nemlig en lynlås

Hvor er det et dejligt billede...svært at tro, at han ikke så sådan ud altid

Anmeld

17. juni 2010

dorthemus

Leneur skriver:

Nu har jeg ikke læst alle de andre indlæg men kan godt huske hvordan det var med Silje, dengang hun var helt ny. Hun har såmænd bare behov for at ligge i arm, mærke din varme og den tryghed der er hos dig. Med Silje kunne andre så også få lov til at holde hende, så hun stadig kunne sove i arm mens jeg blev aflastet og kunne få mig et bad eller en LUR, så jeg håber der er nogen i din nærhed du kan bede om hjælp hos, for selvom det måske kun dreje sig om en time eller 2, så gør det altså at man kan holde til det de næste 14 dage og selvom det er her og nu du er helt udkokset og ikke kan se en ende på det, så bliver det bedre hen ad vejen. Du klarer det hele til UG.

Knus

Tak  Ja i virkeligheden burde jeg jo bare være stolt over, at hun bare ikke kan få nok af mig

Lige nu sover hun faktisk...schyyyy

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sødeste, dejligste Dorthemus!!!

Uhhhh tell me about it! Jeg vil bare sende dig et kæmpeKÆMPEstort knus og sige at jeg VED at du er en hammergod mor!!! Og jeg looover lover lover at det bliver nemmere at tackle de der dage!!! Og så en hel masse kram herfra, jeg VED hvor magtesløs man føler sig!!!

Anmeld

17. juni 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Sødeste, dejligste Dorthemus!!!

Uhhhh tell me about it! Jeg vil bare sende dig et kæmpeKÆMPEstort knus og sige at jeg VED at du er en hammergod mor!!! Og jeg looover lover lover at det bliver nemmere at tackle de der dage!!! Og så en hel masse kram herfra, jeg VED hvor magtesløs man føler sig!!!

LOOOOVER du det???...waaaaauuuuu  Tænker, at du, Anesemusen, Bayze, jeg burde lave en klub...tænk at noget så småt kan bringe os ud af fatningen på den måde!!

Glem de gange hvor man har siddet bøjet over en stil i sidste øjeblik eller har været stresset over sit arbejde eller sit parforhold...det er vand i sammenligning

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

dorthemus skriver:

LOOOOVER du det???...waaaaauuuuu  Tænker, at du, Anesemusen, Bayze, jeg burde lave en klub...tænk at noget så småt kan bringe os ud af fatningen på den måde!!

Glem de gange hvor man har siddet bøjet over en stil i sidste øjeblik eller har været stresset over sit arbejde eller sit parforhold...det er vand i sammenligning

Hahaha den klub er jeg med på - SMUK - Skrigeballonernes Mødre United Klubben

Og ja .- jeg loooooover det ama'r halshug!!! Ellers får du pengene tilbage

Rosa - med en unge som har skreget max en time i aftes, sov 9 timer kun afbrudt af 2 amninger i nat, og ikke har skreget i dag OVERHOVEDET!!!!

Anmeld

17. juni 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Hahaha den klub er jeg med på - SMUK - Skrigeballonernes Mødre United Klubben

Og ja .- jeg loooooover det ama'r halshug!!! Ellers får du pengene tilbage

Rosa - med en unge som har skreget max en time i aftes, sov 9 timer kun afbrudt af 2 amninger i nat, og ikke har skreget i dag OVERHOVEDET!!!!

YES!!! Har brudt min hjerne for et passende navn...skal vi bede Henrik lave en debatgruppe?...hehehe

Og så KÆMPE TILLYKKE MED SEJREN IDAG...WUUUHUUU

Anmeld

17. juni 2010

Moderator

dorthemus skriver:

YES!!! Har brudt min hjerne for et passende navn...skal vi bede Henrik lave en debatgruppe?...hehehe

Og så KÆMPE TILLYKKE MED SEJREN IDAG...WUUUHUUU

Jo tak!!!! Ooooh feels good!!!!

Jamen så er det på plads. Og fra en SMUK-mor til en anden - det går over!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.