mariamiss6 skriver:
Citerer lige et tilfældigt kort svar fra dig
'
Mange har sagt en masse godt, som jeg er enig i, og indlægget er vidst egentlig også lidt gammelt nu 
MEN jeg synes lige jeg ville sige, at da begge mine var bitte bitte små, og ikke ville falde i søvn (faktisk især på barselsgangen, og de første uger hjemme) der var det sidste der virkede, altid at lægge mig på siden, med let bukkede ben (lidt som en rede) dynen over os, og så min næse ned til deres pande. Så skulle jeg simpelthen trække vejret gennem næsen, ned i panden på dem....
Det kræver lige at man finder ud af hvordan man selv kan trække vejret, uden at koge helt over på et split sekund... Men det virkede i hvert fald, når de hverken ville spise, bøvse, eller skide 
Desuden hjalp det selvfølgelig (som du allerede selv har erfaret) at svøbe dem let stramt, og så vugge dem. Jeg lagde dem altid så meget på siden, at de lige nøjagtig ikke kunne tilte.... (det er nemt med en babydyne, men med et tæppe, skal du måske lægge noget i ryggen af hende)
Og SÅ til miraklet 
Jeg har en lille sækkestol. Faktisk er det egentlig en billig puff. Det betyder bare at der er noget mere fyld i den, end der ville være hvis det var en sækkestol.
Men altså, man kan så ligesom lave en revne i sækkestolen, og så når baby næsten sover helt, eller ER faldet helt i søvn, så kan man slippe afsted med at lægge dem ned i den, og så sover de videre....
Jeg ser zafir i uge 25, og jeg kan give hende den med hjem, så må du gerne få den hvis du vil. Den trænger nok til en lapning/syning eller et nyt betræk, men det er altså virkelig ingen sag. du kan evt. bruge et baby eller junior betræk til den
Liiiige en lille sidste ting der virkede her.... Når jeg lagde dem, på de der dumme dage, slap jeg aldrig helt før jeg var sikker på de sov videre.
Jeg gjorde oftest det at jeg lagde dem ned, men holdt hånden under hovedet et par sekunder ekstra, og så slap jeg helt...
SP har lige været her og lige da hun skulle til at gå lukkede Runa sine øjne og jeg kyndte mig ind i seng med hende. Og der lagde jeg mig faktisk præcis som du beskriver det med hele hovedet nede i hendes og kroppen rundt om hendes mens hun var svøbt i dynen....OG NU SOVER HUN..HURRAAAAA