Miia90 skriver:
KLAYDIA
derfor vi måske ikk blive gravide.
synes bare det lyder skørt. vi har næsten været sammen i 3år og blevet testet 2 andre gange for der inden ting var :/
og vi begge har god samvitihed
Vi har begge fået en pille kur og skal tjekkes igen d. 11 aug, der er bare længe til 
Men hvis det bare en den lille ting som gør vi ikk blive gravide er det jo faktisk meget godt.
håber vi snart bliver gravide 
Nogen som har prøvet det sammen eller lign. ??
Kram Mia
Hej Mia.
Klamydia smitter ved sex, og ikke andet.. Man kan være bærer af det uden det er i udbrud - derfor er klamydia så lumsk. Ofte har piger ingen symptomer, og derfor er den så farlig, da det så på længere sigt kan medføre sterilitet.. Ved mænd gir den ofte symptomer, i form af smerte og kløen i penis og ved vandafgang.
Man kan ikke testes før ca. 14-21 dage efter at man er blevet smittet. Fx var jeg for nogle år siden sammen med en fyr, som kontaktede mig ugen efter og sagde at han var testet positiv for klamydia, og synes at jeg skulle til læge for at blive tjekket. Jeg kontaktede lægen med det samme, men hun sagde at hun ikke kunne lave testen på mig endnu, da bakterien ikke ville kunne spores endnu. Ca en måned efter at jeg havde været sammen med ham, var jeg ved lægen for at blive testet, og efter yderligere en uge fik jeg svaret, som heldigvis var negativt.
Håber I finder ud af det hele, og ta en god snak om det..
Og så krydser jeg selvfølgelig fingre for at klamydiaen ikke medvirker til, at du ikke kan blive gravid.
Knus fra Renée - en næsten sygeplejerske.