En su-mødregruppe i kbh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

<3

HappyPip skriver:

Puha, det lyder også som en hård omgang... Har du egentlig overvejet flere børn?

Haha supergodt spørgsmål, jeg tror at ligesom med fødsler så fylder de enormt lige efter men efter et par år så glemmer man ligesom at der var et problem og det var slemt osv. Så det tog lidt tid men de sidste par måneder har jeg været mega skruk! Så ja det gør man!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

<3

Livas mor skriver:

Ja og desværre og sådan noget med at man intet job kan få mere, da der er nedskæringer alle steder og stop for at tage nye medarbejdere ind

Er der det? JEg troede at det var superfleksibelt? Øv hva?

Anmeld

9. juni 2010

Livas mor

Kirle skriver:

Er der det? JEg troede at det var superfleksibelt? Øv hva?

Desværre har regeringen valgt at vi skal spare på en masse MEGET vigtige områder eks. arbejdspladserne til sygeplejersker, sådan så dem der er i job skal løbe hurtigere.. Før havde vi ca. 2-3 patienter hver i en dagvagt, nu skal vi have 5-6 hver.. Hvor optimal pleje kan man lige byde ind med der (fik lige væltet min vrede ud, sorry).. Men er heldigvis først færdig om 1 år og håber jobmulighederne ser bedre ud der, alt efter hvilken retning jeg vælger.. Vakler stadigvæk lidt mellem et par specialer.

Ang. vuggestuespørgsmålet.. Nej stadigvæk ingen plads til Liva-musen, men er stadigvæk den irriterende som ringer hver anden dag til pladsanvisningen og sender en mail en gang om ugen.. Hvis man vil have noget i livet,, skal man åbenbart være lettere irriterende og frembrusende

Velkommen til den nye.. Fortæl lidt om dig selv/jer  Skønt vi er blevet så mange nu, glæder mig helt til vi skal mødes.

Men må hellere lige præsenterer mig selv kort igen så.. Rikke, 26 år, læser til sygeplejerske og mangler blot et år. Jeg bor lige ved Nørrebro st. sammen med Zakarias på 32 år, som jeg er forlovet med (prøver stadigvæk at vænne mig til den nye titel, eftersom han friede til barnedåben). Vi har Liva på 7 måneder, som er fra d. 4. november 2009. Hun er en sjov lille dame med sine egne meninger, et godt appetit på livet og for den sags skyld også et madøre. Vi overvejer ikke pt. flere børn, da det har været en meget hård start med Liva grundet dårlig fødsel, ubehageligt efterforløb på hospitalet, kolik i 3 ½ måned og ja kunne blive ved.

God aften skønne damer..

Knus Rikke..

Anmeld

10. juni 2010

HappyPip

Lise skriver:

Hej piger,

Er der plads til flere i jeres su-mødregruppe?

Jeg hedder Lise, er 30 år gammel, bor i Hvidovre og læser cand.merc.aud på cbs - dog ikke fuldtid, da jeg arbejder fuld tid - men derfor er jeg vel stadig studerende

Jeg har Simon fra juli 2007 og Casper fra marts 2010, og er på barsel resten af året...

Hej Lise,

du er velkommen!

Hvad arbejder du med fuldtid, aud - er det revisor?

Og en næsten helt ny baby , er det så nemmere eller sværere med nummer to?

Håber vi ses i juli!

Anmeld

10. juni 2010

Otto-mor

Jeg vil lige skynde mig at kommentere det hele, her powernapper vi, så det er 3 X 30 min i løbet af dagen, så det er bare med at være hurtig!

Min kæreste læser som multimediedesigner, for at kunne komme ind på en proffesionsbachelor i webudvikling (fancy titler, de er svære at hitte rundt i!) Men det er lidt dumt for egentlig har han en 4-årig uddannelse hvor han har lært nøjagtigt det samme som han gør nu, men det er en erhvervsuddannelse, og selvom han har arbejdet 5 år indenfor branchen, ville de ikke give ham merit, ikke engang på multimediedesigneren! Så han har måtte tage to års uddannelse (som heldigvis er ovre om et halvt år ) for at kunne få lov til at læse halvandet år mere. Det har været helt dumt. Men han har da kunne slappe nogenlunde af, da han kunne det hele i forvejen. Han har så fået studiejob som webmedarbejder hos et firma han lige har lavet projekt om, så det er bare fedt!

SkrukNu: Jeg havde heller ikke de store kvaler i graviditeten, andet end jeg havde meget svært ved at tage på, jeg løb lige ind i en mavevirus lige efter 3 måneders kvalme, så da jeg var 3 mdr. henne havde jeg tabt mig 8 kg Så jeg skulle kontrolvejes hele graviditeten for at sikre at jeg havde nok sul på kroppen efter fødslen, men det var nu et luksus-problem, jeg kunne jo æde løs! Så jeg håber (minus mavevirus) at du får en ligeså god og nem graviditet som jeg

Happypip: Vi kan for min skyld sagtens mødes hos dig, vi skal flytte ind i en lejlighed på 4. sal (til stor bekymring for mange), så det er rart at høre at nogle har klaret 4. sal med børn! Det er nemlig bare en drømmelejlighed vi har fået!
Puha, ja jeg tænkte nok at de tænder ville drille laaangt ude i fremtiden! Håber de snart alle sammen er på plads!

Livasmor: Øv at de er så langsomme i den pladsanvisning. Jeg må nok også snart til at høre dem hvordan fremtiden ser ud her.

Kirle: Lyder spændende med jobmulighederne! Her skal jeg bare være gymnasielærer så der er ikke det store surprise-element der hehe. Jeg gad dog godt at det hele var åbent ligesom hos dig, og man ikke anede hvad man ville ende med at lave, dog kan jeg også godt forstå hvis det samtidigt faktisk også er temmeligt stressende!

Sidst men ikke mindst! Stort velkommen Lisa! Vi kan sagtens være flere! Og 2 børn, det bliver inspirerende at høre om, når nu der er flere skrukke kvinder i gruppen

Jeg vil pakke videre, inden den lille drage vågner

Anmeld

10. juni 2010

<3

HappyPip skriver:

Ja Frederiksbergcentret er jo ikke langt fra svømmehallen .

Forresten, vi kan jo også være i Frederiksberg Have til sammenkomst eller evt hos mig, vi bor i en stor lejlighed, den ligger dog på 4. sal

Hvad var titlen på din opgave? Ja, er der ikke sådan en slags tomrum, når man har afleveret en stor opgave eller får sommerferie, det oplever jeg altid i større eller mindre grad.

Titlen er: "Forestillinger om identitet - en undersøgelse af hvordan indvandrere konstrueres i en dansk kontekst."

Og jo der er bestemt et tomrum. Nu vil jeg gerne snart have den forhåndsgodkendelse!

Jo kan sagtens være i Frb have den er jo skøn eller op hos dig lyder og så rigtigt fint, så må nogle andre evt. komme med brød eller lign.

Anmeld

10. juni 2010

Lise

SkrukNu skriver:

Hej Lise!!

6 er vel ikke for mange, det tror jeg i hvert fald ikke!!! Så for mit vedkomne så er du i hvert fald -lig velkommen i klubben hehe!!

Vi har aftalt at mødes d. 20/07 i sommerferie, så du kan jo tjekke om det også passer dig!

Uh glæder mig sådan til at møde jer alle sammen og alle jeres små dejlige unger også!!

Knus Channie(7+2 med den lille spunk)

Hej Channie,

Mange tak

Tror faktisk jeg er på ferie d. 20. juli, men intet er sikkert endnu. Hvis jeg ikke er, så vil jeg meget gerne være med til at mødes..

Anmeld

10. juni 2010

Lise

Kirle skriver:

Hej og velkommen til er selv helt ny

Hej - og tak

Anmeld

10. juni 2010

Lise

HappyPip skriver:

Hej Lise,

du er velkommen!

Hvad arbejder du med fuldtid, aud - er det revisor?

Og en næsten helt ny baby , er det så nemmere eller sværere med nummer to?

Håber vi ses i juli!

Hej - og tak!

Ja, aud er revisorkandidat. Og jeg arbejder som revisor(assistent) - heldigvis er studiet en del af jobbet, så timerne på skolebænken er med i de 37 timer

Og ja, en lille ny baby. Min dejlige Casper på 3 mdr  HELT sikkert nemmere med nr. 2!!!  I hvert fald for mig...

Jeg håber også vi ses i juli, men skal som tidligere nævnt måske på ferie dér.

Anmeld

10. juni 2010

Livas mor

JEG MÅ LIGE UD MED DET.. MIRAKLERNES TID ER IKKE FORBI

Vi har fået en plads pr. 9. august til Liva, dog i vores 2. ønske, men det er jo skønt.. Det hjælper åbenbart at kime Pladsanvisningen ned, for vi står egentlig nr. 11 på listen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.