Debatten om det tvangsfjernede barn der er "lavet" på OUH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Soap

2606peanut skriver:

glemte lige at svare på dit sidste spørgsmål

Vi har både afleveret udtalser fra de forskellige behandler med mere, men kommunen vælger at se bort fra det hele.

Alt sammen på grund af en fordomsfuld sagsbehandler jeg har mødt en gang og ingen kompetance har for at vudere mig. Det gør mig vred.

Mener ikke det er et tegn på en velfærdsstat men skræmmende at fremmede kan vudere og erklære en uegende inden man overhovedet har haft muligheden for at vise hvad man kan og ikke kan.

Du ved godt at du har ret til at bede om en anden sagsbehandler ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

2721

Soap skriver:

Nej for det er ikke mig som har en diagnose , det er dig og derfor kommer jeg aldrig til at stå i dine sko

Jeg kan sagtens forstå du finder det uretfærdigt men jeg syns det er synd du ikke kan se det positive i det , at der blir reddet børn på den bekostning som du jo så er med til at betale prisen af og det er jo bare den pris som må betales når man har et sygdomsforløb eller andet i baglandet/grunden som gør at der bør holdes ekstra øje 

Jeg mener ikke at man skal betale en pris fordi man er syg, det er der på ingen måde noget fær i.

Ingen tvivl om at det er vigtigt at hjælpe de børn ikke har det godt. Jeg er selv blevet syg grundet svigt fra mine forældres side. Og der burde kommunen være trådt til før de gjorde. Men det var ikke et svigt der kunne være forudset før min fødsel. Syntes helt sikkert man skal handle hvis der er en begrundet mistanke, men ikke fordi der er en sygdom.

Anmeld

19. maj 2010

2721

Soap skriver:

Du ved godt at du har ret til at bede om en anden sagsbehandler ?

Jo det ved jeg godt, men pt. tør vi ikke gøre det mindste får at irritere dem eller sætte mere fokus på os selv. Da jeg bad om akt indsigt fordi jeg ønskede hjælp ude fra, blev jeg kaldt til samtale hvor de spurgte mig hvor længe jeg havde været parnoid.

Anmeld

19. maj 2010

Soap

2606peanut skriver:

Jeg mener ikke at man skal betale en pris fordi man er syg, det er der på ingen måde noget fær i.

Ingen tvivl om at det er vigtigt at hjælpe de børn ikke har det godt. Jeg er selv blevet syg grundet svigt fra mine forældres side. Og der burde kommunen være trådt til før de gjorde. Men det var ikke et svigt der kunne være forudset før min fødsel. Syntes helt sikkert man skal handle hvis der er en begrundet mistanke, men ikke fordi der er en sygdom.

Psykisk sygdom og misbrug tidligere misbrug og tidligere psykisk sygdom gir jo netop begrundet mistanke og hvis du ikke kan se det, jamen så er er der jo ikk mere at sige for så snakker jeg for døve øre alligevel 

Anmeld

19. maj 2010

Soap

2606peanut skriver:

Jo det ved jeg godt, men pt. tør vi ikke gøre det mindste får at irritere dem eller sætte mere fokus på os selv. Da jeg bad om akt indsigt fordi jeg ønskede hjælp ude fra, blev jeg kaldt til samtale hvor de spurgte mig hvor længe jeg havde været parnoid.

Hvis det er så slemt som du siger forstår jeg ikke at du ikke skynder dig at kontakte en advokat 

Anmeld

19. maj 2010

2721

Soap skriver:

Psykisk sygdom og misbrug tidligere misbrug og tidligere psykisk sygdom gir jo netop begrundet mistanke og hvis du ikke kan se det, jamen så er er der jo ikk mere at sige for så snakker jeg for døve øre alligevel 

Du har nok ikke ret i at vi kan blive enig Men prøver da at forstå hvad du siger, er nok bare lidt svært ikke at være påvirket af det jeg selv oplever.

Vi har kontaktet flere forskellige orgnationer som pt. tager kampen for os. Da de mener at vores rettigheder bliver krænket.

ellers har min gamle kommune forslåede at jeg flytter tilbage der til. Det har jeg bare ikke lyst til. Ønsker at de kan se at vi er ligesom alle andre påtrods af min sygdom. Plus det virker lidt som at flygte, og det vil jeg ikke.

Anmeld

19. maj 2010

Soap

2606peanut skriver:

Du har nok ikke ret i at vi kan blive enig Men prøver da at forstå hvad du siger, er nok bare lidt svært ikke at være påvirket af det jeg selv oplever.

Vi har kontaktet flere forskellige orgnationer som pt. tager kampen for os. Da de mener at vores rettigheder bliver krænket.

ellers har min gamle kommune forslåede at jeg flytter tilbage der til. Det har jeg bare ikke lyst til. Ønsker at de kan se at vi er ligesom alle andre påtrods af min sygdom. Plus det virker lidt som at flygte, og det vil jeg ikke.

Jeg kan sagtens forstå det er svært at stå i det, og speciel når man selv mener at det er uberettiget for der er ikke noget værre end at føle sig uretfærdig behandlet men du skal huske på at det er ren procedure at følge op på sager som din 

Jeg er ked af at høre at der findes sagsbehandlere som kan finde på at opfører sig sådan, for det hører jo ingen steder hjemme at indkalde folk for at høre for længe man har været paraniod, alle har krav på akt indsigt færdig slut og de skal bare følge proceduren 

Jeg syns det er dejligt at høre at du/i har fået hjælp til sagen, og jeg håber det kommer til at gøre jer rigtig god i fremtiden 

Anmeld

19. maj 2010

klmf

Nu har jeg fulgt lidt med i debatten her og specielt udtalelserne om, at det burde være egen læge, der skal vurdere om man er egnet til at få børn.

Tak skæbne, siger jeg bare og er da i så fald lykkelig for at jeg har kunne få et barn uden hjælp, for min læge kender mig overhovedet ikke og har kun 10 minutter til rådighed til hver konsultation. Selvom de så satte mere tid af, så mener jeg ikke den praktiserende læge er er kompetent til at vurdere forældreegnethed.... Det indgår på ingen måde i deres grunduddannelse, det må da som minimum være en speciallæge fra psykiatrien, der skal indover der.

Er også glad for at jeg ikke skulle være dommer for, hvem der skal have lov til at få hjælp til at få børn!

Anmeld

19. maj 2010

2721

Soap skriver:

Jeg kan sagtens forstå det er svært at stå i det, og speciel når man selv mener at det er uberettiget for der er ikke noget værre end at føle sig uretfærdig behandlet men du skal huske på at det er ren procedure at følge op på sager som din 

Jeg er ked af at høre at der findes sagsbehandlere som kan finde på at opfører sig sådan, for det hører jo ingen steder hjemme at indkalde folk for at høre for længe man har været paraniod, alle har krav på akt indsigt færdig slut og de skal bare følge proceduren 

Jeg syns det er dejligt at høre at du/i har fået hjælp til sagen, og jeg håber det kommer til at gøre jer rigtig god i fremtiden 

Tak, vi håber også og satser på at hvis der er en smule retfærdighed til vil de stoppe og se at vi er mere end kompentente. men pt. slider det meget.

Anmeld

20. maj 2010

lotte32

LivasMor skriver:

Jeg tror ikke at du læser hvad vi skriver... I så fald ville du ikke kunne blive stødt af det ...

Jeg skriver jo netop at folk som dig skal have lov at blive forældre? At folk med ADHD og lignende sygdomme kan være SUPER forældre, og at jeg kender eksempler herpå, både i mit private liv og herinde...
Min kæreste er bla. ADHD´er og er verdens bedste far...

KaMa skriver ligeså, at folk med alvorligt belastende sygdomme såsom skizofreni, burde være en stopklods for barnløsheds-behandling. Og jeg giver hende helt ret...

MEN Borderline kan på ingen måde sidestilles med disse svære psykiske lidelser - det kan til gengæld sidestilles med ADHD og netop derfor kan jeg ikke forstå hvorfor du bliver stødt???

Desværre er det ofte sådan, at kommuner ser forskelligt på psykiske sygdomme, men det må være muligt at bede om en udtalelse fra din tidligere kommune til din nye, hvori de anbefaler at støtte dig i forældrerollen fremfor at modarbejde dig?

nu har jeg fulgt med i denne ret så spændende debat, og så er jeg lige blevet lidt nysgerrig,  nu er det nemlig blevet nævnt flere gange i denne tråd, og jeg forstår ikke rigtigt hvad der er det specifikke problem ved en diagnose som skizofreni, der gør at det burde være en stopklods for barnløshedsbehandling??

Knus Lotte - den nysgerrige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.