Debatten om det tvangsfjernede barn der er "lavet" på OUH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Soap

Tjuhl skriver:

helt enig med Kama om hvem ansvaret egentlig ligger hos i forhold til at henvise uegnede mennesker til behandling og helt enig med dig Mia Maia i, at de ikke fortjener at blive svinet til på klinikken i denne sag!

men...Bertel Haarder har aldrig været den mest saglige og han har formået at køre hvert område han har været minister for i sænk, så altså...hans pensionsalder kan ikke komme hurtigt nok efter min mening

Jeg kunne ikke ha ´sagt det bedre selv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Vial

Tjuhl skriver:

helt enig med Kama om hvem ansvaret egentlig ligger hos i forhold til at henvise uegnede mennesker til behandling og helt enig med dig Mia Maia i, at de ikke fortjener at blive svinet til på klinikken i denne sag!

men...Bertel Haarder har aldrig været den mest saglige og han har formået at køre hvert område han har været minister for i sænk, så altså...hans pensionsalder kan ikke komme hurtigt nok efter min mening

Bertel er selv bipolar og godt inde i den verden. Jeg kan sagens forstå hans forargelse. De læger på OUH må ha' haft seriøse skyklapper på, når de har behandlet. Synes dog stadig det havde været mere sagligt af ham, at rejse debatten om, at de praktiserende læger bør tage ansvar. Det har vi da ikke hørt noget om - har vi?

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

KaMa skriver:

Jeg mener udelukkende barnløshedsbehandling.

Det synes jeg godt nok er, at skære alle over en kam

Det du i virkeligheden siger er, at også folk med ADHD, lette eller forbigående depressioner og tidligere misbrugere ingen ret har til at få børn.... og det er jeg fame ikke enig i. Herinde er eksempler på ovenstående, jeg selv kender også flere i mit private liv og de er alle SUPER forældre!

At der skal laves en gennemgående vurdering af forældre-evnen når man er svagt eller psykisk dårligt stillet kan vi sagtens være enige om, men at sige at det er forkasteligt at psykisk syge får hjælp til at få børn, synes jeg er mere forkasteligt end selve handlingen....

Anmeld

19. maj 2010

Ansemusen

LivasMor skriver:

Det du i virkeligheden siger er, at også folk med ADHD, lette eller forbigående depressioner og tidligere misbrugere ingen ret har til at få børn.... og det er jeg fame ikke enig i. Herinde er eksempler på ovenstående, jeg selv kender også flere i mit private liv og de er alle SUPER forældre!

At der skal laves en gennemgående vurdering af forældre-evnen når man er svagt eller psykisk dårligt stillet kan vi sagtens være enige om, men at sige at det er forkasteligt at psykisk syge får hjælp til at få børn, synes jeg er mere forkasteligt end selve handlingen....

Jeg tror ikke at tidligere depression går ind under psykisk syge! Man er jo ikke psykisk syg hvis man HAR HAFT en depression men er rask nu. Hvorimod fx. skixofreni er en vedvarende psykisk sygdom!

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

Ansemusen skriver:

Jeg tror ikke at tidligere depression går ind under psykisk syge! Man er jo ikke psykisk syg hvis man HAR HAFT en depression men er rask nu. Hvorimod fx. skixofreni er en vedvarende psykisk sygdom!

Jeg skriver ikke tidligere depressioner?
Jeg skriver lette og forbigående depressioner.
Men jeg skriver tidligere misbrugere

Anmeld

19. maj 2010

Vial

LivasMor skriver:

Jeg forholder mig kun til de psykisk syge, som ikke er egnet som forældre. Ikke psykotiske psykiske sygdomme kan sagens forenes med forældrerollen. Et vurderingsspørgsmål som burde ske hos praktiserende læge og psykiatere. Ikke på fertilitetsklinikker.

Anmeld

19. maj 2010

Vial

Jeg så lige Nyheder. Endnu et par stiller sig frem. De har fået behandling på OUH. Udfra det jeg så var det ret klart at de ikke var egnede - og fik også fjernet deres datter to timer efter fødslen.

Må ærlig indrømme at jeg undrer mig meget over, hvordan man har kunne behandle de mennesker. Trods henvisning fra læge. OUH burde skamme sig!

Det samme burde den praktiserende læge som henviste til behandling. Lad os få dem frem i debatten også.

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

KaMa skriver:

Jeg forholder mig kun til de psykisk syge, som ikke er egnet som forældre. Ikke psykotiske psykiske sygdomme kan sagens forenes med forældrerollen. Et vurderingsspørgsmål som burde ske hos praktiserende læge og psykiatere. Ikke på fertilitetsklinikker.

Okay, så har jeg misforstået, og så er også enige.

Anmeld

19. maj 2010

Vial

LivasMor skriver:

Okay, så har jeg misforstået, og så er også enige.

Ja, men kunne også ha' ment alle over en kam. Kunne du jo ikke vide. Nu er det bare sådan at en ret stor del af vores befolkning har en psykiatrisk diagnose - eller har haft, så det ville være ret indskrænkende at mene at de ikke måtte få børn.

Psykisk sygdom er jo meget mere end dem, som bliver skudt ned af politiet! Rigtig mange har normale liv og mange vokser fra det med rette behandling. Jeg tror på recovery :-)

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

KaMa skriver:

Jeg så lige Nyheder. Endnu et par stiller sig frem. De har fået behandling på OUH. Udfra det jeg så var det ret klart at de ikke var egnede - og fik også fjernet deres datter to timer efter fødslen.

Må ærlig indrømme at jeg undrer mig meget over, hvordan man har kunne behandle de mennesker. Trods henvisning fra læge. OUH burde skamme sig!

Det samme burde den praktiserende læge som henviste til behandling. Lad os få dem frem i debatten også.

Jeg tror at problemet er mere omfattende end man ved til... OUH bliver udstillet lige nu, fordi det er dem der er i søgelyset, men tror at eksempler kan findes landet over. Jeg synes ikke at OUH er de rette til, at vurdere om folk er i stand til, at varetage et barn eller ej... Det er på ingen måder deres ansvar at læse om folk kan blive gode forældre. Deres job er at servicere folk til at få det de ønsker mest, ansvaret må ligge i et tidligere led, såsom de sociale myndigheder.

En test af forældre-evnen og en paragraf-50-undersøgelse inden behandling ville komme disse eksempler til livs...

Min opfattelse er (og den er måske nok lidt hård), at hvis man er villig til at blive forældre er man også villig til at gennemgå sådanne ting for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.