KaMa skriver:
Jeg så lige Nyheder. Endnu et par stiller sig frem. De har fået behandling på OUH. Udfra det jeg så var det ret klart at de ikke var egnede - og fik også fjernet deres datter to timer efter fødslen.
Må ærlig indrømme at jeg undrer mig meget over, hvordan man har kunne behandle de mennesker. Trods henvisning fra læge. OUH burde skamme sig!
Det samme burde den praktiserende læge som henviste til behandling. Lad os få dem frem i debatten også.
Jeg tror at problemet er mere omfattende end man ved til... OUH bliver udstillet lige nu, fordi det er dem der er i søgelyset, men tror at eksempler kan findes landet over. Jeg synes ikke at OUH er de rette til, at vurdere om folk er i stand til, at varetage et barn eller ej... Det er på ingen måder deres ansvar at læse om folk kan blive gode forældre. Deres job er at servicere folk til at få det de ønsker mest, ansvaret må ligge i et tidligere led, såsom de sociale myndigheder.
En test af forældre-evnen og en paragraf-50-undersøgelse inden behandling ville komme disse eksempler til livs...
Min opfattelse er (og den er måske nok lidt hård), at hvis man er villig til at blive forældre er man også villig til at gennemgå sådanne ting for det.
Anmeld