Soap skriver:
Ja uvidenhed spiller helt klart en stor rolle men jeg syns også forståelsen halter for de psykiske syge
Jeg har selv en bror som er psykisk syg med multiple diagnoser, og som han og jeg har snakket om tit og ofte : Fordi man er syg er ikke ensbetydende med man er dum, overhovedet og det er da i hvert fald en fordom som lever i bedste velgående og det er sgu sørgeligt hvis jeg skal sige det
Men den fordom og så den med alle psykisk syge har manglende sygdoms erkendelse og derfor kan man ikke hjælpe den, det passer heller ikke , de fleste ved sgu godt når brikkerne vælter og søger den fornødne hjælp men igen der er det fåtallet som trækker flertallet ned og med fåtallet men jeg dem som ikke har erkendelsen
Men det er en hel anden diskution end denne 

Jeg tror ikke der er nogen som helst som tror at man er dum, fordi man er psykisk syg. Det handler om, hvad det er man kan tilbyde et barn, og hvis der er en stor risiko for at barnet skal tvangsfjernes, hvorfor skal forældre og barn så igennem dette forløb.
Lige som du så har et eksempel på din bror, som er et positiv eksempel, så har jeg det modsatte. Min datters far er psykotisk, har ADHD og kan på ingen måde varetage sit barns behov. Problemet er at det er ikke hans opfattelse af virkeligheden, for han ser ikke at han ikke magter opgaven, for det hele handler om hans lyst/behov/trang. Han kan ikke læse hende og vil kun ting med hende, som han kun har lyst til. Han kan på ingen måde sætte sig i hendes sted, og det er da ikke ønskeligt for nogen børn. Så nu er hun skærmet for hendes far, ved at der ingen former for kontakt er.
Vil så lige sige, at han ikke var psykotisk, da jeg lærte ham at kende, for så havde jeg under ingen omstændigheder fået barn med ham, for ingen børn burde skulle igennem det her forløb.
Anmeld