Debatten om det tvangsfjernede barn der er "lavet" på OUH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Soap

lotte31 skriver:

nu har jeg fulgt med i denne ret så spændende debat, og så er jeg lige blevet lidt nysgerrig,  nu er det nemlig blevet nævnt flere gange i denne tråd, og jeg forstår ikke rigtigt hvad der er det specifikke problem ved en diagnose som skizofreni, der gør at det burde være en stopklods for barnløshedsbehandling??

Knus Lotte - den nysgerrige

Nu er der mange former for skizofreni, men Sakset fra wiki: Symptomer: 

Ved skizofreni ses ofte symptomer, såsom  hallucinationer vrangforestillinger og  tankeforstyrrelser, samt symptomer såsom social tilbagetrækning, energiløshed, sprogfattigdom, affladning af følelseslivet og  kognitive symptomer, der omfatter problemer med verbal læring, visuel læring, social kognition, hastigheden af informationsbearbejdning og eksekutivfunktioner (fx begrebsdannelse, ordmobilisering, evnen til at danne, fastholde og skifte kognitive strategier).

Jamen bar de første 3 linier, lyder det børnevenligt ? 

Trods medicin er det også kun 1/3 som blir 100% kureret

Det er vigtigt at huske på at alle ikke er lige dårlige og der selvfølgeligt vil være nogen i blandt som er glimrende forældre men der er jo nødt til at være en undersøgelse for at fastlægge dette så barnet/børnene ikke kommer i klemme og ender med at blive et produkt af systemmet 

Min mening anyways 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Shibby

syntes det med at stramme reglerne omkring behandlingen så den minder om adoption er skod! har en veninde som kæmper på 5 år for at blive mor. De skal snart have 2 behandling-hvad hvis det lykkedes og nogen har fejlvurdet noget undervejs. Så tager de barnet ? Og hvis behandlingsreglerne strammes så bliver hun aldrig godkendt hvis reglerne kommer til at minde om adoption da hun har adhd som er en psygisk "lidelse". Det kan systemet da ikke gøre 

Anmeld

20. maj 2010

2721

Shibby skriver:

syntes det med at stramme reglerne omkring behandlingen så den minder om adoption er skod! har en veninde som kæmper på 5 år for at blive mor. De skal snart have 2 behandling-hvad hvis det lykkedes og nogen har fejlvurdet noget undervejs. Så tager de barnet ? Og hvis behandlingsreglerne strammes så bliver hun aldrig godkendt hvis reglerne kommer til at minde om adoption da hun har adhd som er en psygisk "lidelse". Det kan systemet da ikke gøre 

Helt enig. Sys det er en meget svær ting at vudere og tragisk hvis det ramer de forkerte

Anmeld

20. maj 2010

wamse

Shibby skriver:

Nu synes jeg bestemt ikke at man kan sammenligne skizofreni og ADHD. Er absolut heller ikke sikker på at det ligger under samme kategori når man snakker om psykiske sygdomme. Jeg mener ikke at folk der har AdHD, depressioner og lign. bør pr automatik fratages muligheden for at få børn via fertitilitetsklinikker, men der bør være et system der går igang, for at observere om der er noget som kunne gøre at de ikke ville være egnede som forældre. Fx skal en med ADHD vel være under medicinsk behandling, hvis det er så slemt at det kræves. En tidligere alkohol/stofmisbruger burde også bevise at man holder sig ædru/clean.

Anmeld

20. maj 2010

lotte32

Soap skriver:

Nu er der mange former for skizofreni, men Sakset fra wiki: Symptomer: 

Ved skizofreni ses ofte symptomer, såsom  hallucinationer vrangforestillinger og  tankeforstyrrelser, samt symptomer såsom social tilbagetrækning, energiløshed, sprogfattigdom, affladning af følelseslivet og  kognitive symptomer, der omfatter problemer med verbal læring, visuel læring, social kognition, hastigheden af informationsbearbejdning og eksekutivfunktioner (fx begrebsdannelse, ordmobilisering, evnen til at danne, fastholde og skifte kognitive strategier).

Jamen bar de første 3 linier, lyder det børnevenligt ? 

Trods medicin er det også kun 1/3 som blir 100% kureret

Det er vigtigt at huske på at alle ikke er lige dårlige og der selvfølgeligt vil være nogen i blandt som er glimrende forældre men der er jo nødt til at være en undersøgelse for at fastlægge dette så barnet/børnene ikke kommer i klemme og ender med at blive et produkt af systemmet 

Min mening anyways 

Tak for udredningen   jeg kender selv en del til sygdommen, da jeg selv har diagnosen, paranoid skizofren, det jeg undrede mig over, var at det i et tidligere indlæg, lød som om at en diagnose som skizofreni, automatisk skulle være en stopklods for at kunne komme i barnløshedsbehandling, og det ville jeg da være meget ked at hvis det var tilfældet, da der jo er mange, mig selv bla., der fungerer ganske udmærket med den diagnose..

self. er der sikkert også mange som ikke ville kunne udfylde forældrerollen, med en diagnose som min, men mener bare ikke at det pr. automatik skal betyde at man ikke er egnet som forældre

der findes med garanti også mange uden nogen som helst form for diagnose, der er meget værre forældre end os der er ´sindsyge´

Knus Lotte 

som i øvrigt hverken får medicin, eller anden form for behandling, men trods det stadig har to yderst glade og velfungerende børn, der både socialt og fagligt ligger helt i toppen af klassen 

Anmeld

20. maj 2010

LivasMor

lotte31 skriver:

nu har jeg fulgt med i denne ret så spændende debat, og så er jeg lige blevet lidt nysgerrig,  nu er det nemlig blevet nævnt flere gange i denne tråd, og jeg forstår ikke rigtigt hvad der er det specifikke problem ved en diagnose som skizofreni, der gør at det burde være en stopklods for barnløshedsbehandling??

Knus Lotte - den nysgerrige

Jeg er ikke medicinsk eller psykologisk uddannet, så jeg er ikke den rette til at skelne den ene gren af lidelsen fra en anden, hvilket jo understreger, at det heller ikke er sikkert at en fertilitets-læge vil kunne det... derfor mener jeg jo også at en psykologisk eller lægelig vurdering ville være på sin plads, og derefter førnævnte undersøgelser.

På denne måde kan man også undgå, at en læge alene kan gøre sig til dommer over hvorvidt, at man har ret til, at blive forældre eller ej.

Måske kunne det ganske simpelt fungere på samme måde som når man indhenter børne- og straffeattest...

Alt det jeg siger, mener jeg jo blot, fordi jeg synes det er synd og skam at mennesker skal opleve den store sorg, at få fjernet deres børn, efter at være blevet hjulpet til at skabe dem... Så hellere være på forkant med tingene og sørge for at disse mennesker ikke får barnløshedsbehandling.

Anmeld

20. maj 2010

LivasMor

lotte31 skriver:

Tak for udredningen   jeg kender selv en del til sygdommen, da jeg selv har diagnosen, paranoid skizofren, det jeg undrede mig over, var at det i et tidligere indlæg, lød som om at en diagnose som skizofreni, automatisk skulle være en stopklods for at kunne komme i barnløshedsbehandling, og det ville jeg da være meget ked at hvis det var tilfældet, da der jo er mange, mig selv bla., der fungerer ganske udmærket med den diagnose..

self. er der sikkert også mange som ikke ville kunne udfylde forældrerollen, med en diagnose som min, men mener bare ikke at det pr. automatik skal betyde at man ikke er egnet som forældre

der findes med garanti også mange uden nogen som helst form for diagnose, der er meget værre forældre end os der er ´sindsyge´

Knus Lotte 

som i øvrigt hverken får medicin, eller anden form for behandling, men trods det stadig har to yderst glade og velfungerende børn, der både socialt og fagligt ligger helt i toppen af klassen 

Der kommer forældrevne-test jo ind, for hvis du kan fungere i forældrerollen, ville en sådan test jo ikke være en stopklods for dig

Anmeld

20. maj 2010

june1987

altså undskyld mig, mener i at folk der har haft en dårlig barndom ikke skal være forældre, hvis nu de ikke kan selv ??!

jeg har to børn og er psykisk syg men derfor gør det mig ikke til en dårlig moder, langt fra. jeg er endda mere fokuseret på de ting jeg gør end som andre netop pga min sygedom.

jeg mener folk der er psykisk syge der modtager behandling og har gode papire skal hjælpes hvis det er det de vil.

synes det er forkastligt at man bliver sat i en bås fordi man ikke er rask oven i endnu en gang viser det hvad for nogen mennesker vi er alle sammen. 

så skal vi jo også ud i at folk med ryg problemer osv heller ikke skal have barn*? hvor ender vi så henne.

faktisk er der mange der bliver enten stresset dep. osv i løbet af deres liv så ville der være 2 børn om året maks pga de frasagde alle.

godt jeg kan se det med andre øjene.

hilsen June som er PSYKISK syg men kan klarer mine ting som alle andre!!!!!

Anmeld

20. maj 2010

Soap

lotte31 skriver:

Knus Lotte 

Vi er helt enig Lotte, uden tvivl 

Og sej kæmpet i øvrigt, for det er da bestemt ikk den sjoveste diagnose at stå med 

Kram herfra 

Anmeld

20. maj 2010

LivasMor

june1987 skriver:

altså undskyld mig, mener i at folk der har haft en dårlig barndom ikke skal være forældre, hvis nu de ikke kan selv ??!

jeg har to børn og er psykisk syg men derfor gør det mig ikke til en dårlig moder, langt fra. jeg er endda mere fokuseret på de ting jeg gør end som andre netop pga min sygedom.

jeg mener folk der er psykisk syge der modtager behandling og har gode papire skal hjælpes hvis det er det de vil.

synes det er forkastligt at man bliver sat i en bås fordi man ikke er rask oven i endnu en gang viser det hvad for nogen mennesker vi er alle sammen. 

så skal vi jo også ud i at folk med ryg problemer osv heller ikke skal have barn*? hvor ender vi så henne.

faktisk er der mange der bliver enten stresset dep. osv i løbet af deres liv så ville der være 2 børn om året maks pga de frasagde alle.

godt jeg kan se det med andre øjene.

hilsen June som er PSYKISK syg men kan klarer mine ting som alle andre!!!!!

Er den henvendt til mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.