LivasMor skriver:
Jeg tror at problemet er mere omfattende end man ved til... OUH bliver udstillet lige nu, fordi det er dem der er i søgelyset, men tror at eksempler kan findes landet over. Jeg synes ikke at OUH er de rette til, at vurdere om folk er i stand til, at varetage et barn eller ej... Det er på ingen måder deres ansvar at læse om folk kan blive gode forældre. Deres job er at servicere folk til at få det de ønsker mest, ansvaret må ligge i et tidligere led, såsom de sociale myndigheder.
En test af forældre-evnen og en paragraf-50-undersøgelse inden behandling ville komme disse eksempler til livs...
. Min opfattelse er (og den er måske nok lidt hård), at hvis man er villig til at blive forældre er man også villig til at gennemgå sådanne ting for det
tjae, jeg synes det er noget hårdt. hvordan kan det være, at fordi nogle af os skal have hjælp til at få børn, så skal vi også forældreegnes via tests, når folk der ikke har problemer kan avle frit uanset om de er egnede eller ej?! hvis det endelig skulle være, så skulle ALLE forældregodkendes - men hvem skulle så stå som dommer?! og hvad skulle kravene være?!
Man er ikke ret meget sammen med sin fertilitetslæge, de forholder sig jo udelukkende til de tørre facts der står at læse på den enorme bunke af papirer man skal udfylde inden behandlingsstart. Samtalen inden behandlingsstart er den længste tid man har med sin fertilitetslæge og den varer knap 15 minutter. scanninger og insemineringer varer under 10 minutter. det er UMULIGT for fertilitetspersonalet at tage stilling til folks egnethed som forældre ud fra den meget korte tid. Her taler jeg om OUH fertilitetsklinik, som er den eneste klinik jeg nogensinde har haft tilknytning til, men som jeg til gengæld var tilknyttet knap halvandet år.
Derfor må skylden ligge hos den praktiserende læge, der - trods adgang til patienternes filer og sygdomshistorier - henviser dem til fertilitetsbehandling. Jeg tror ikke det er SÅ svært at bedømme for den praktiserende læge om et par er egnet som forældre eller ej ud fra de oplysninger han/hun har, og det er der da også noget der tyder på eftersom vi trods alt taler om meget få sager hvor et par er blevet henvist til behandling hvorefter de har fået fjernet barnet.
Anmeld