Debatten om det tvangsfjernede barn der er "lavet" på OUH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Soap

june1987 skriver:

altså undskyld mig, mener i at folk der har haft en dårlig barndom ikke skal være forældre, hvis nu de ikke kan selv ??!

jeg har to børn og er psykisk syg men derfor gør det mig ikke til en dårlig moder, langt fra. jeg er endda mere fokuseret på de ting jeg gør end som andre netop pga min sygedom.

jeg mener folk der er psykisk syge der modtager behandling og har gode papire skal hjælpes hvis det er det de vil.

synes det er forkastligt at man bliver sat i en bås fordi man ikke er rask oven i endnu en gang viser det hvad for nogen mennesker vi er alle sammen. 

så skal vi jo også ud i at folk med ryg problemer osv heller ikke skal have barn*? hvor ender vi så henne.

faktisk er der mange der bliver enten stresset dep. osv i løbet af deres liv så ville der være 2 børn om året maks pga de frasagde alle.

godt jeg kan se det med andre øjene.

hilsen June som er PSYKISK syg men kan klarer mine ting som alle andre!!!!!

Det er der vist ikke nogen som har skrevet nogen steder så hids du dig bare ned igen 

Det som er skrevet i denne tråd er at vi syns det er fint at der blir holdt øje med dem som på forhånd har en diagnose, det er jo ikke helt det samme som det du siger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

lotte32

LivasMor skriver:

Der kommer forældrevne-test jo ind, for hvis du kan fungere i forældrerollen, ville en sådan test jo ikke være en stopklods for dig

nej det ville sikkert ikke være en stopklods for mig men  burde man så ikke teste alle, for hvordan skal man ellers dele op?? og hvem skal vælge hvem der skal testes, er det kun alle dem med en psykisk diagnose, eller dem med dårlig ryg, tidligere alkoholikere osv.. syns bare at det må være alle eller ingen, for kan ikke helt se hvordan det ellers kan undgåes at folk vil føle sig diskrimineret

Knus Lotte

Anmeld

20. maj 2010

lotte32

LivasMor skriver:

Jeg er ikke medicinsk eller psykologisk uddannet, så jeg er ikke den rette til at skelne den ene gren af lidelsen fra en anden, hvilket jo understreger, at det heller ikke er sikkert at en fertilitets-læge vil kunne det... derfor mener jeg jo også at en psykologisk eller lægelig vurdering ville være på sin plads, og derefter førnævnte undersøgelser.

På denne måde kan man også undgå, at en læge alene kan gøre sig til dommer over hvorvidt, at man har ret til, at blive forældre eller ej.

Måske kunne det ganske simpelt fungere på samme måde som når man indhenter børne- og straffeattest...

Alt det jeg siger, mener jeg jo blot, fordi jeg synes det er synd og skam at mennesker skal opleve den store sorg, at få fjernet deres børn, efter at være blevet hjulpet til at skabe dem... Så hellere være på forkant med tingene og sørge for at disse mennesker ikke får barnløshedsbehandling.

meget enig, men mener stadig ikke at det så kun er dem med en diagnose der skal testes, det burde så være alle... og vil lige understrege at jeg som udgangspunkt ikke mener det er ønskeligt at skulle teste folk, men hvis der kommer mange flere sager om tvangsfjernede børn, kan det måske blive nødvendigt..

Knus Lotte

Anmeld

20. maj 2010

lotte32

Soap skriver:

Vi er helt enig Lotte, uden tvivl 

Og sej kæmpet i øvrigt, for det er da bestemt ikk den sjoveste diagnose at stå med 

Kram herfra 

takker og bukker 

ja det hele startede med en "sølle" fødselsdepression der ikke blev behandlet, og som endte i en psykose... og det har været en lang og sej kamp, både mod læger og kommuner, men jeg er nok lidt stædig anlagt så fik mig selv kæmpet ud af af det, uden brug af medicin eller andet hjælp, og har nu heller ikke opfyldt "kravene" for at være psykotisk i mange år efterhånden, men jeg har stadig ´stemplet´  som jeg nu efter mere end 8 år uden hjælp, stadig kæmper for at få fjernet..

men det er en træls diagnose, og især fordi at folk har så frygtelig mange, og dårlige fordomme omkring sygdommen (det kan vi så nok til dels takke medierne for)

Knus og sommerkram fra Lotte

som, by the way, skal til jobsamtale imorgen wupwup

Anmeld

20. maj 2010

Soap

lotte31 skriver:

takker og bukker 

ja det hele startede med en "sølle" fødselsdepression der ikke blev behandlet, og som endte i en psykose... og det har været en lang og sej kamp, både mod læger og kommuner, men jeg er nok lidt stædig anlagt så fik mig selv kæmpet ud af af det, uden brug af medicin eller andet hjælp, og har nu heller ikke opfyldt "kravene" for at være psykotisk i mange år efterhånden, men jeg har stadig ´stemplet´  som jeg nu efter mere end 8 år uden hjælp, stadig kæmper for at få fjernet..

men det er en træls diagnose, og især fordi at folk har så frygtelig mange, og dårlige fordomme omkring sygdommen (det kan vi så nok til dels takke medierne for)

Knus og sommerkram fra Lotte

som, by the way, skal til jobsamtale imorgen wupwup

Ja uvidenhed spiller helt klart en stor rolle men jeg syns også forståelsen halter for de psykiske syge 

Jeg har selv en bror som er psykisk syg med multiple diagnoser, og som han og jeg har snakket om tit og ofte : Fordi man er syg er ikke ensbetydende med man er dum, overhovedet og det er da i hvert fald en fordom som lever i bedste velgående og det er sgu sørgeligt hvis jeg skal sige det 

Men den fordom og så den med alle psykisk syge har manglende sygdoms erkendelse og derfor kan man ikke hjælpe den, det passer heller ikke , de fleste ved sgu godt når brikkerne vælter og søger den fornødne hjælp men igen der er det fåtallet som trækker flertallet ned og med fåtallet men jeg dem som ikke har erkendelsen

Men det er en hel anden diskution end denne 

Anmeld

20. maj 2010

Soap

Hov iøvrigt pøj pøj med job samtalen i morgen 

Anmeld

20. maj 2010

lotte32

Soap skriver:

Ja uvidenhed spiller helt klart en stor rolle men jeg syns også forståelsen halter for de psykiske syge 

Jeg har selv en bror som er psykisk syg med multiple diagnoser, og som han og jeg har snakket om tit og ofte : Fordi man er syg er ikke ensbetydende med man er dum, overhovedet og det er da i hvert fald en fordom som lever i bedste velgående og det er sgu sørgeligt hvis jeg skal sige det 

Men den fordom og så den med alle psykisk syge har manglende sygdoms erkendelse og derfor kan man ikke hjælpe den, det passer heller ikke , de fleste ved sgu godt når brikkerne vælter og søger den fornødne hjælp men igen der er det fåtallet som trækker flertallet ned og med fåtallet men jeg dem som ikke har erkendelsen

kan jo kun give dig ´thumbs up´ for dette indlæg, for det er så sandt som det er skrevet jeg har aldrig været i tvivl om hvornår jeg var lidt ´små gakgak´  og har i den periode hvor det var værst, ikke en eneste gang været psykotisk i nærheden af min søn.. havde en evne til at ´skubbe´ det hele indtil jeg var alene før jeg gakkede ud  og dum er jeg vist heller ikke

iøvrigt er rigtig mange af de største kunstnere skizofrene.. så jeg satser da på at de billeder, jeg går og maler, snart vil gøre mig billionær

Knus Lotte

Anmeld

20. maj 2010

Tvilling

Nu har jeg ikke læst hele tråden... Men jeg takker og bukker det offentlige for at gribe ind. Det er trods alt børnene det gælder om. Ja der står nogle mennesker nu, der troede de skulle være forældre, men sådan gik det ikke. Og ja der skal laves ting om, så folk ikke bliver kørt op til at tro de efter 9 mdr bliver forældre. Men der er begået fejl. Det retter kommunerne nu op på inden det går ud over børnene. Vi har set flere tilfælde hvor det er gået ud over børnene, og der har været ramaskrig over det offentlige ikke har grebet ind. Vi hører om ting i medierne, men jeg vælger at tro, der har været en legal grund ellers var det jo ikke gjort.

Men jeg mener så tilgengæld at det er lidt sygt, man udfra 20 min samtale kan få "grønt" lys til at få børn. Dem der vælger adoption går jo en helt anden procedure igennem. Jeg vil ikke stille mig til dommer overfor hvem der må få børn og ikke. Men i de omtalte tilfælde er jeg som person, der er opvokset i et IKKE harmonisk hjem. Glad for børnene er blevet fjernet nu. Og håber proceduren for børn "lavet" bliver gennemgået så ingen mennesker igen skal opleve lign "helvede".

V Tvilling

Anmeld

20. maj 2010

june1987

Soap skriver:

så enig her

Anmeld

21. maj 2010

lotte32

Soap skriver:

Hov iøvrigt pøj pøj med job samtalen i morgen 

Tusind tak for det er ved at være en kende spændt

knus Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.