Hjemmegående husmor, hot/not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

nuggie

jeg ved ikke om jeg tæller med som hjemmegåene. Jeg har gået hjemme i 4 år. da det er billgere for komunnen end at finde et ordentlig tilbud til min dreng på 10 år. nu skal jeg jo så på barsel, men efter den tid vil jeg bare så gerne ud og arbjede eller læse, måske bare på halv tid.

Jeg tror godt at jeg ville gå hjemme fuld tid, hvis jeg vidste at det var en beslutning som jeg selv havde valgt og hvor jeg vidste at det var på ubestemt tid. jeg hader at skulle gå i "frygt"/ håb om snart at skulle ud i verden igen. jeg har været ude nogen gange efter eget ønske ( det vil sige at jeg selvom det er blevet mig frarådet er startet på enten arbejde eller udd.) men hvergang er det gået glat  med alt for mange sygedage med drengen og jeg er blevet ringet hjem så mange gange at det ikke har været til at få til at hænge sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

MoarTil4

Soap skriver:

Så det da godt der ikke behøver være prestige i alting 

nemmerlig....

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

Jeg synes det er så sejt og jeg misunder dem der har muligheden, det burde være en mulighed for alle der ville at være hjemme med sit barn til det er to år... at vægte sine børn højest er da kun noget jeg kan få respekt for i hvert fald.

ja det ville da være dejligt, hvis alle havde lige mulighed. Det er det dejligste i verden at følge de små poder tæt i de første par år at deres liv - det burde være alle forundt

Anmeld

26. april 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

ja det ville da være dejligt, hvis alle havde lige mulighed. Det er det dejligste i verden at følge de små poder tæt i de første par år at deres liv - det burde være alle forundt

Præcis...det fik jeg lov til med de to ældste. Gik hjemme indtil den yngste var 1½ år og så var det ikke muligt mere da jeg blev alene, men det er da bedre end ingenting. Jeg har nydt det i hvert fald og det samme er jeg sikker på ungerne har.

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

Præcis...det fik jeg lov til med de to ældste. Gik hjemme indtil den yngste var 1½ år og så var det ikke muligt mere da jeg blev alene, men det er da bedre end ingenting. Jeg har nydt det i hvert fald og det samme er jeg sikker på ungerne har.

er helt enig med dig....gik også hjemme 1½ år med både barn nr. 1 og barn nr. 2. Og jeg var iøvrigt ikke så meget for at "aflevere" dem i institution, da tiden kom til det, men jeg havde ikke andre muligheder dengang.

Nu er jeg på barsel med barn nr. 3, og jeg har taget alt det orlov jeg kan, og så forventer jeg at forlænge yderligere med noget "pasning af eget barn" via kommunen (tilskud til selv at passe sit barn). Det er iøvrigt også en dejlig mulighed (for dem som kan få det til at køre rundt økonomisk).

Anmeld

26. april 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

er helt enig med dig....gik også hjemme 1½ år med både barn nr. 1 og barn nr. 2. Og jeg var iøvrigt ikke så meget for at "aflevere" dem i institution, da tiden kom til det, men jeg havde ikke andre muligheder dengang.

Nu er jeg på barsel med barn nr. 3, og jeg har taget alt det orlov jeg kan, og så forventer jeg at forlænge yderligere med noget "pasning af eget barn" via kommunen (tilskud til selv at passe sit barn). Det er iøvrigt også en dejlig mulighed (for dem som kan få det til at køre rundt økonomisk).

Det kan jeg virkelig godt forstå. Jeg mener heller ikke at børn har gavn af at komme i institution før omkring de 2½ år når de er klar til børnehave, men ja, det var bare ikke helt muligt, desværre.

Knus.

Anmeld

26. april 2010

Plysbjørnen

Yrsa skriver:

Ville du være hjemmegående husmor de første par år eller fire, af dit barns liv, hvis det var muligt? eller var det slet ikke noget du kunne forestille dig?

Ja jeg vil gerne være hjemmegående og skal efter planen også være det fra Nytår...

Ikke før for der skal lige være luft i økonomien til det også...

Anmeld

26. april 2010

Mi

Jeg skal til at gå hjemme fra August med min datter på 1½ år og vores tvillingepiger på 6år skal så ikke i sfo efter skole. Jeg glæder mig SÅ meget. Er der et debatforum et sted for hjemmegående mødre? Her tænker jeg ikke så meget på mødre på barsel, men mere kvinder som har valgt at gå hjemme, kun med mandens indtægt eller med tilskud til pasning af eget barn.

I min kommune kan man desværre ikke få tilskud til pasning af egne børn, så vi må nøjes med min mands indtægt.

Marianne

Anmeld

26. april 2010

Plysbjørnen

MarianneSonne skriver:

Jeg skal til at gå hjemme fra August med min datter på 1½ år og vores tvillingepiger på 6år skal så ikke i sfo efter skole. Jeg glæder mig SÅ meget. Er der et debatforum et sted for hjemmegående mødre? Her tænker jeg ikke så meget på mødre på barsel, men mere kvinder som har valgt at gå hjemme, kun med mandens indtægt eller med tilskud til pasning af eget barn.

I min kommune kan man desværre ikke få tilskud til pasning af egne børn, så vi må nøjes med min mands indtægt.

Marianne

Synes du skulle se denne side www.housewife.dk

Der har jeg hentet meget hjælp i min vej mod hjemmegående...

Jeg har så bare valgt at vores 2 små børn skal i deltids indstitution af hensyn til det sociale...

Anmeld

26. april 2010

Mi

BetteFis skriver:

Synes du skulle se denne side www.housewife.dk

Der har jeg hentet meget hjælp i min vej mod hjemmegående...

Jeg har så bare valgt at vores 2 små børn skal i deltids indstitution af hensyn til det sociale...

Ja den har jeg også været inde på, men har ikke fundet et debatforum. Min pige skal i legestue to-tre formiddage om ugen når hun fylder to år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.