Hjemmegående husmor, hot/not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

Ansemusen

Soap skriver:

Intet ondt om kirker, det såmænd kun for at få slået fast at der fandtes andre alternativer da jeg ved der er mange som ikke vil deltage når det er i kirken 

Det var også mere ment til dem, som du henvendte dig tiæl. netop fordi nogle tror det drejer sig om prædiken og kirkesang. Det er synd at det skræmmer nogle væk bare fordi kirken er så søde at lægge hus til. Der hvor min veninde går med sin lille datter giver de oven i købet gravid brød, te og kaffe. Synes jeg er ret fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

mor-til-vanessa

jeg vil gerne gaa hjemme og det kommer jeg nok ogsaa til hvis vi bliver her i usa som planen er maaske naar vanessa bliver lidt aeldre vil jeg arbejde et par timer

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Soap skriver:

Hvem er det der siger at vi hjemmegående ikke møder og taler med andre voksne mennesker hele dagen ? 

Som folk arbejder i dag med skiftehold osv er det da nemt at opretholde , faktisk nemmere at opretholde forbindelse til venner og familie, fordi jeg som går hjemme jo er yderst fleksibel for det meste 

Plus det er være hjemmegående jo ikke betyder at man kun sidder hjemme i sofaen og ammer 

Nu var min tråd slet ikke henvendt til andre som går hjemme, men skrevet udfra hvor JEG ikke føler at det ville være det rigtige for mig i mere end måske 2-3 år, hvilekt jeg tilgengæld gerne ville hvis jeg kunne. Men som det ser ud med min vennekreds og familie, ville jeg ikke have mange at se i løbet af dagen men først efter arbejdstid. Så jeg ville ikke få nok voksenkontakt som tingene ser ud nu. Men respekterer bestemt dem som vælger at gå hjemme!! Slet slet intet der overhovedet  Synes bare at det var smadder smart på mange måder, dengang alle kvinderne gik hjemme (selvom det også havde sine ulemper i form af større kønslige uligheder, manglende udfordringer på arbejdsmarkedet osv.) så kunne egentlig godt have tænkt mig det bedste af begge verdener, hehe!

Anmeld

25. april 2010

Svei

Soap skriver:

Hvem er det der siger at vi hjemmegående ikke møder og taler med andre voksne mennesker hele dagen ? 

Som folk arbejder i dag med skiftehold osv er det da nemt at opretholde , faktisk nemmere at opretholde forbindelse til venner og familie, fordi jeg som går hjemme jo er yderst fleksibel for det meste 

Plus det er være hjemmegående jo ikke betyder at man kun sidder hjemme i sofaen og ammer 

Tror det er en fordom, ligesom at man skulle gå i stå hjemme...det gør man vel ikke pga omgivelserne men udelukkende pga hvem man er.

Jeg ville ønske jeg kunne være blevet hjemme et par år mere, men det kan man ikke som enlig.

Anmeld

25. april 2010

june1987

jeg går jo hjemme. men mine børn er i dp og bh da det er bedste med noget socialt leg og hygge 

Anmeld

25. april 2010

mor-til-vanessa

Soap skriver:

Der findes altså mange legestuer 

Som ikke kun er i kirker 

I hvert fald i de større byer 

det er rigtig hyggeligt at gaa i legestue i kirken. 

Anmeld

25. april 2010

Bare mig..

Jeg tror jeg ville DØ hvis jeg skulle gå derhjemme altid.. Jeg elsker kontakt med andre mennesker, og så meget kontakt tror jeg ikke jeg vil få hvis jeg var hjemmegående. For ingen af mine venner eller veninder eller nogen i min familie går hjemme, og hvad skal jeg så lave? gøre rent altid, se tv osv? -nej tak...  

Jeg er simpelthen ved at dø af kedsomhed nu her hvor jeg er på deltid i gymnasiet (halv barsel og halv skoletid ca) Bare tanken om at jeg skal starte barsel og først kan begynde min uddannelse om halv andet år er jeg ved at gå til over..

Jo, jeg vil da have barsel med min datter, men jeg vil glæde mig rigtig meget til at komme igang igen..

Så nej tak, ikke hjemmegående husmor til mig

Anmeld

25. april 2010

Lullaby

Deltid ville være mig men ikke hjemme hele tiden

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Yrsa skriver:

Tror det er en fordom, ligesom at man skulle gå i stå hjemme...det gør man vel ikke pga omgivelserne men udelukkende pga hvem man er.

Jeg ville ønske jeg kunne være blevet hjemme et par år mere, men det kan man ikke som enlig.

Fra min side af er det altså ingen fordom, men bare en realitet, at jeg ikke ville få nok voksenkontakt i forhold til hvad jeg har brug for, hvis jeg valgte at gå hjemme resten af livet. Ville tilgengæld elske at arbejde 2-3 gange om ugen bare, det ville være sagen

Anmeld

25. april 2010

Svei

Ansemusen skriver:

Fra min side af er det altså ingen fordom, men bare en realitet, at jeg ikke ville få nok voksenkontakt i forhold til hvad jeg har brug for, hvis jeg valgte at gå hjemme resten af livet. Ville tilgengæld elske at arbejde 2-3 gange om ugen bare, det ville være sagen

Jo, men sådan kan man jo også sige med de fleste fordomme...at gjorde jeg ville jeg.. men overordnet set burde det jo ikke være et problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.