Hjemmegående husmor, hot/not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

otlitrom

MetteMorTil3 skriver:

Jeg synes bestemt at deltidsarbejde er et rigtig godt alternativ til at være hjemmegående. Det er jo ikke alle som trives fuldtidshjemme, og så er deltidsjob absolut en god løsning synes jeg.

Og hvis man oveni købet arbejder med noget som man virkelig brænder for, så kan jeg godt forstå, at det trækker.

Jeg selv trives bare bedst hjemme med mine børn.

Og det synes jeg kun er helt vildt godt, at du har fundet noget du trives med Vi skal alle finde det der driver os, og giver os lyst til at stå op hver dag! Hatten a for dem der går hjemme, det er bestemt også et stort "arbejde".

Jeg brænder for mit job, og glæder mig til at være færdig. Men ingen ved, hvad jeg ønsker, når børnene en dag kommer til verden.. Kæresten synes dog også det ville være en god "løsning", eller også kunne jeg arbejde nat.. Det giver enanderledes dagsrytme, men kan fungere fint, når man har børn..

Jeg glæder mig bare til barnet/børnene kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

MoarTil4

kitty skriver:

Og det synes jeg kun er helt vildt godt, at du har fundet noget du trives med Vi skal alle finde det der driver os, og giver os lyst til at stå op hver dag! Hatten a for dem der går hjemme, det er bestemt også et stort "arbejde".

Jeg brænder for mit job, og glæder mig til at være færdig. Men ingen ved, hvad jeg ønsker, når børnene en dag kommer til verden.. Kæresten synes dog også det ville være en god "løsning", eller også kunne jeg arbejde nat.. Det giver enanderledes dagsrytme, men kan fungere fint, når man har børn..

Jeg glæder mig bare til barnet/børnene kommer

det er nemlig helt rigtigt - det gælder om at stå op til noget man synes om....

håber at det lykkedes for jer snart......en lille baby er bare den største gave

Anmeld

26. april 2010

otlitrom

MetteMorTil3 skriver:

det er nemlig helt rigtigt - det gælder om at stå op til noget man synes om....

håber at det lykkedes for jer snart......en lille baby er bare den største gave

Tak! Vi glæder os også ubeskrivelig meget.. Men baby lader vente på sig!! Håber at behandlingsstart om en måned hjælper på det!

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

kitty skriver:

Tak! Vi glæder os også ubeskrivelig meget.. Men baby lader vente på sig!! Håber at behandlingsstart om en måned hjælper på det!

uuhh altså det må være svært når det ikke lige lykkedes....jeg krydser  for jer..held og lykke

Anmeld

26. april 2010

otlitrom

MetteMorTil3 skriver:

uuhh altså det må være svært når det ikke lige lykkedes....jeg krydser  for jer..held og lykke

Tak!

Anmeld

28. april 2010

Plysbjørnen

Soap skriver:

Hmm syns jeg at har søgt på men fandt ikke noget , må da lige prøve kigge igen 

Den er lige her: Husmoder

Ellers er der også denne her: Husmødrene

Anmeld

28. april 2010

MoarTil4

BetteFis skriver:

Den er lige her: Husmoder

Ellers er der også denne her: Husmødrene

tak for tippet.

Jeg er ikke på facebook - er ikke helt overbevist om at det er det rigtige for mig.

Men spændende er der er sådan en gruppe...måske ser jeg lidt nærmere på det 

Anmeld

28. april 2010

MariaJ

Jeg er lidt sen til at blande mig i debatten, og vaklede længe om jeg skulle skrive i tråden, fordi jeg allerede har luftet mine meninger om emnet tidligere, og nok er uenig med mange herinde.

Jeg har svaret "ikke" i afstemningen, men synes faktisk ikke det er så sort/hvidt. I udgangspunktet kan jeg faktisk sagtens forstå at det kan være dejligt at være hjemme med sine unger i flere år, og er til dels også enig i at det er godt for børnene. Men det er i mine øjne simpelthen så dårligt for ligestilling i samfundet at jeg bare ikke ville kunne få mig selv til det. Jeg synes det er enormt problematisk at kvinder efter at have tilkæmpet sig ret til uddannelse, stillinger og personlig frihed gennem mange tiår, selv vælger at gøre sig økonomisk afhængige af deres mænd ikke bare nu, men mange år fremover. Jeg kan godt høre det virker lidt stivstikker og gå-med-livrem-og-seler agtigt, men jeg synes altså ikke det er en god ting at den ene part i et parforhold tjener pengene, optjener pensionsopsparingen, i nogle tilfælde ejer huset og bilen, mens den anden arbejder "gratis" for familien og står tilbage med ingenting, hvis parforholdet ikke holder. Jeg håber og tror da også at vores parforhold skal vare ved, men det har man bare ingen garanti for og samtidig vil jeg hellere vise min kærlighed ved at blive i et forhold, fordi det fungerer, selvom jeg godt ville kunne klare mig selv, end at man aldrig kunne vide om jeg bare blev fordi jeg ellers ville være fanget i et net af dårlig økonomi og dårlige muligheder.

Maria

Anmeld

28. april 2010

Mi

MariaJ skriver:

Jeg er lidt sen til at blande mig i debatten, og vaklede længe om jeg skulle skrive i tråden, fordi jeg allerede har luftet mine meninger om emnet tidligere, og nok er uenig med mange herinde.

Jeg har svaret "ikke" i afstemningen, men synes faktisk ikke det er så sort/hvidt. I udgangspunktet kan jeg faktisk sagtens forstå at det kan være dejligt at være hjemme med sine unger i flere år, og er til dels også enig i at det er godt for børnene. Men det er i mine øjne simpelthen så dårligt for ligestilling i samfundet at jeg bare ikke ville kunne få mig selv til det. Jeg synes det er enormt problematisk at kvinder efter at have tilkæmpet sig ret til uddannelse, stillinger og personlig frihed gennem mange tiår, selv vælger at gøre sig økonomisk afhængige af deres mænd ikke bare nu, men mange år fremover. Jeg kan godt høre det virker lidt stivstikker og gå-med-livrem-og-seler agtigt, men jeg synes altså ikke det er en god ting at den ene part i et parforhold tjener pengene, optjener pensionsopsparingen, i nogle tilfælde ejer huset og bilen, mens den anden arbejder "gratis" for familien og står tilbage med ingenting, hvis parforholdet ikke holder. Jeg håber og tror da også at vores parforhold skal vare ved, men det har man bare ingen garanti for og samtidig vil jeg hellere vise min kærlighed ved at blive i et forhold, fordi det fungerer, selvom jeg godt ville kunne klare mig selv, end at man aldrig kunne vide om jeg bare blev fordi jeg ellers ville være fanget i et net af dårlig økonomi og dårlige muligheder.

Maria

Ingen meninger er upopulære, hvis de blot ytres sobert, hvilket du gør.

Vi har diskuteret pension herhjemme, hvor jeg skal til at gå hjemme, og da det kun er et år, så har jeg valgt ikke at indbetale til pension. Men det ville jeg helt sikkert skulle gøre, hvis der var tale om flere år.

Vores mødre kæmpede for ligestilling, måske skal vores generation kæmpe for retten til at leve som det passer os? Hvis ligestilling bliver et pres på kvinden om at præstere på jobbet, mod hendes ønske, så er det jo ikke længere en gode. Jeg vælger at gå hjemme, min mand følger egentlig bare med. Det gør jeg bl.a. for at få øget livskvalitet. En af de samme grunde til at min mor kæmpede for ligestilling.

Det er ikke alle som har lyst til at være hjemmegående, og så skal man bestemt heller ikke gøre det. Mener heller ikke at de mange udearbejdende mødre alle er ulykkelige ,børn som oplever afsavn. Når man har truffet sine valg bevidst og overvejet konsekvenserne for en selv og familien, så lever man jo lige præcis det liv man gerne vil.

Mvh Marianne

Anmeld

29. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Har svaret andet, da jeg nok ikke ville gå hjemme på fuld tid, men måske finde noget deltids arb. Men hvis det er mens børnene er helt små, kunne jeg måske godt finde på at gå hjemme et år ekstra. Men så skulle der stadig ske en masse i min hverdag, så jeg ikke kun blev stimuleret med babysprog og gylp. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.