Hjemmegående husmor, hot/not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

MoarTil4

MarianneSonne skriver:

Jeg skal til at gå hjemme fra August med min datter på 1½ år og vores tvillingepiger på 6år skal så ikke i sfo efter skole. Jeg glæder mig SÅ meget. Er der et debatforum et sted for hjemmegående mødre? Her tænker jeg ikke så meget på mødre på barsel, men mere kvinder som har valgt at gå hjemme, kun med mandens indtægt eller med tilskud til pasning af eget barn.

I min kommune kan man desværre ikke få tilskud til pasning af egne børn, så vi må nøjes med min mands indtægt.

Marianne

Tillykke med dit valg om at passe børnene hjemme. Og dejligt at nogen "trodser" alle fordommene, og kaster sig ud i det.

Jeg har også ledt lidt efter et forum for hjemmegående, men det tætteste (som er aktivt) er faktisk dette.

Dog er jeg stødt på www.samfo.dk, som du kan kigge på, men for mig ser det "lidt dødt" ud. Sidste offentliggjorte blad  er efterhånden temmelig gammelt, så om det er et forum med "liv" i, ved jeg ikke.

Måske er der andre som har fundet nogle spændende steder og har erfaring de vil dele ud af....

Jeg "lytter" ihvertfald  med.

hilsen MetteMorTil3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

lion

Jeg ville gerne være hjemmegående, hvis vi havde råd til det. Når børnene så blev lidt større ville et arbejde i skoletiden være ok.

Anmeld

26. april 2010

Mi

MetteMorTil3 skriver:

Tillykke med dit valg om at passe børnene hjemme. Og dejligt at nogen "trodser" alle fordommene, og kaster sig ud i det.

Jeg har også ledt lidt efter et forum for hjemmegående, men det tætteste (som er aktivt) er faktisk dette.

Dog er jeg stødt på www.samfo.dk, som du kan kigge på, men for mig ser det "lidt dødt" ud. Sidste offentliggjorte blad  er efterhånden temmelig gammelt, så om det er et forum med "liv" i, ved jeg ikke.

Måske er der andre som har fundet nogle spændende steder og har erfaring de vil dele ud af....

Jeg "lytter" ihvertfald  med.

hilsen MetteMorTil3

Så hænger jeg da også bare på her

Syntes også at samfo ser meget dødt ud.

Går du også hjemme med dine tre børn?

Anmeld

26. april 2010

Soap

Jeg tænker om vi skulle lave en gruppe på facebook som hjemmegående mødre ?

Om det ville være en ide eller noget i ville bruge ?

Anmeld

26. april 2010

otlitrom

Nu har jeg ikke børn endnu, så det er nok lidt svært at svare. Men mine tanker er, at jeg vil på deltid. Jeg elsker mit fag - sygeplejen - og jeg har ikke læst til sgpl. for at gå hjemme hver dag. Jeg skal være der, hvor der sker noget,. Pille i sår, give medicin etc

Dog vil jeg helt sikkert også gerne have tid til at passe mine børn - når de engang melder deres ankomst. Og som sgpl. er der ret godt muligheder for nedsat tid.. Så jeg tror skam nok det skal komme til at gå op i en højere enhed, når den tid kommer

Anmeld

26. april 2010

Mi

Soap skriver:

Jeg tænker om vi skulle lave en gruppe på facebook som hjemmegående mødre ?

Om det ville være en ide eller noget i ville bruge ?

Der er allerede en men der sker ikke ret meget. Den hedder noget med gruppen til bevarelse af den hjemmegående husmor, eller i den stil. Men det kunne da være rigtig fint at have et sted at være i kontakt med andre i samme båd

Anmeld

26. april 2010

Soap

MarianneSonne skriver:

Der er allerede en men der sker ikke ret meget. Den hedder noget med gruppen til bevarelse af den hjemmegående husmor, eller i den stil. Men det kunne da være rigtig fint at have et sted at være i kontakt med andre i samme båd

Hmm syns jeg at har søgt på men fandt ikke noget , må da lige prøve kigge igen 

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

MarianneSonne skriver:

Så hænger jeg da også bare på her

Syntes også at samfo ser meget dødt ud.

Går du også hjemme med dine tre børn?

jeg har 2 børn i skolealder (piger) og en pige på snart 8 måneder. Og jeg går pt. hjemme på barsel og har taget alt hvad jeg max kan ud fra reglerne.

Jeg går med tanken om at fortsætte med at være hjemme når min barsel slutter og sige mit nuværende job op (jobbet er heller ikke noget som jeg egentlig ønsker at komme tilbage til).

Jeg gik også hjemme med mine 2 ældste piger til de var 18 måneder, og det var jeg meget glad for og har aldrig fortrudt.

Det vil jeg også rigtig gerne med min yngste, og en evt. nr. 4.

Så lige nu ser det ud til at jeg nok bliver hjemmegående et par år frem i tiden

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

kitty skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, så det er nok lidt svært at svare. Men mine tanker er, at jeg vil på deltid. Jeg elsker mit fag - sygeplejen - og jeg har ikke læst til sgpl. for at gå hjemme hver dag. Jeg skal være der, hvor der sker noget,. Pille i sår, give medicin etc

Dog vil jeg helt sikkert også gerne have tid til at passe mine børn - når de engang melder deres ankomst. Og som sgpl. er der ret godt muligheder for nedsat tid.. Så jeg tror skam nok det skal komme til at gå op i en højere enhed, når den tid kommer

Jeg synes bestemt at deltidsarbejde er et rigtig godt alternativ til at være hjemmegående. Det er jo ikke alle som trives fuldtidshjemme, og så er deltidsjob absolut en god løsning synes jeg.

Og hvis man oveni købet arbejder med noget som man virkelig brænder for, så kan jeg godt forstå, at det trækker.

Jeg selv trives bare bedst hjemme med mine børn.

Anmeld

26. april 2010

Sofia

Jeg kunne ikke forestille mig at være hjemmegående. Er rigtig glad for min uddannelse, som dog endnu ikke er færdiggjort, men jeg glæder mig til at blive færdig, og komme ud og bruge det i praksis. Når det er sagt, vil jeg ikke uddanne mig videre til advokat lige efter jeg er færdig på Uni, da det vil kræve rigtig mange ugentlige arbejdstider. Derimod vil jeg rigtig gerne arbejde ved en statsforvaltning, 37 timer i ugen, flex, hjemmearbejdsplads OG rig mulighed for at bruge juraen i praksis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.