Maise skriver:
efter 3 døgns igangsættelse med plukkeveer, 22 timer med veer, og det alligevel ender i akut kejsersnit af medicinske grunde, så må jeg sige at jeg næste gang overvejer planlagt kejsersnit. Jeg var så træt bagefter og havde mange smerter oveni pga. kejsersnittet, at jeg hellre ville have smerterne igen, men undvære trætheden. Kan næsten intet huske i første 2 døgn fordi jeg var så træt. Glad for min mand sov der og tog sig af barnet så jeg kunne sove. håber dog at jeg får mig selv til at føde normalt næste gang hvis det kan lade sig gøre, da det er det bedste for barnet.
Hejsa
Jeg ved godt at det kan vaere svaert at faa saadan en oplevelse ud af systemet, men taenkt paa at to foedsler slet ikke behoeves at vaere ens bare fordi kvinden er den samme.
Jeg har vel naermest proevet det hele: ak efter igangsaettelse og en masse timers veer, vaginal foedsel med 28 timers veer og pks. Uden tvivl er pks en helt anden rar oplevelse end ak, hvilket nok ikke kommer bag paa nogen. Men vaginal foedsel er dog for mig alligevel den stoerste oplevelse, og som Eva ogsaa naevner, er det efterfoelgende meget mindre smertefuldt. Naar man i forvejen har et barn, som du har, er det langt nemmere med en vaginal foedsel end et ks.
Jeg fortaeller dig kun dette saa du kan overveje flere aspekter. Paa ingen maade fordi jeg synes at noget er mere rigtig end andet.
Anmeld