Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

myprincess

Det var denne her sætning jeg skrev udfra .

de kunne også skrive at det er noget pjat, for du kan jo godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Bavianis

smillaluna skriver:

Jeg skærer ikke alle over en kam.... Valget er der og det kan jeg ikke gøre noget ved. Men jeg har lov til at have en anden mening lige så vel som du har.

Jeg kommer højst sandsynligt ikke til at føde normalt fordi det er tvillinger og det er jeg bare så enormt ked af, fordi jeg mener en fødsel er en smuk ting som mor og barn bør opleve sammen. Og så er der bare undersøgelser der viser at en "normal" fødsel er bedst for både mor og barn. Det er fakta.

Jeg synes den her debat har taget en fuldstændig gal drejning og det er blevet til at man skyder med skarpt overfor hinanden. Det gider jeg ikke deltage i.

Endnu engang: Vi har alle lov til at have vores meninger. Og jeg vil gerne lige pointere at jeg IKKE skærer alle over en kam. Vi er alle forskellige og derfor er loven om selvvalgt Ks osse lavet. Men jeg behøver ikke være enig.

Jeg skriver netop at jeg respekterer din holdning, så jeg synes ikke jeg har behandlet dig dårligt i denne debat - jeg har bare en helt anden holdning end dig - det er det hele.

Jeg har ikke bestemt mig for, om det skal være PKS eller almindelig fødsel endnu, men som jeg også skriver tidligere, så er det et valg jeg ville ønske jeg kunne tage, uden der står kvinder på nakken af mig og dømmer mig.

Jeg er fuldt ud klar over, at det er bedre for barnet at blive født. Men det er jo ikke fordi jeg tænker: "Jeg vil da gøre noget dårligt for mit barn" at jeg overvejer PKS, så argumentet er lidt malplaceret - ihvertfald ift mine bevæggrunde. Jeg er - ligesom du - ked af, at min fødsel skal indeholde overvejelser som disse. Allerhelst havde jeg født hjemme i lutter idyl - men det har jeg skudt til side nu - nu handler det om andre ting - desværre.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Det var denne her sætning jeg skrev udfra .

de kunne også skrive at det er noget pjat, for du kan jo godt!

Jeps...lægerne...kan du ikke citere, det gør det nemmere...

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Bavianis skriver:

Jeg skriver netop at jeg respekterer din holdning, så jeg synes ikke jeg har behandlet dig dårligt i denne debat - jeg har bare en helt anden holdning end dig - det er det hele.

Jeg har ikke bestemt mig for, om det skal være PKS eller almindelig fødsel endnu, men som jeg også skriver tidligere, så er det et valg jeg ville ønske jeg kunne tage, uden der står kvinder på nakken af mig og dømmer mig.

Jeg er fuldt ud klar over, at det er bedre for barnet at blive født. Men det er jo ikke fordi jeg tænker: "Jeg vil da gøre noget dårligt for mit barn" at jeg overvejer PKS, så argumentet er lidt malplaceret - ihvertfald ift mine bevæggrunde. Jeg er - ligesom du - ked af, at min fødsel skal indeholde overvejelser som disse. Allerhelst havde jeg født hjemme i lutter idyl - men det har jeg skudt til side nu - nu handler det om andre ting - desværre.

Skriver jo osse netop i de tre første linier at alle har ret til at have deres egen mening... Jeg respekterer din og du respekterer min. Kan ikke rigtig se hvad problemet er.

Føler mig ikke dårligt behandlet af dig, men jeg har ikke lyst til at deltage i en debat hvor emnet pludselig forsvinder i skarpskydning af hinanden. Vi er vel voksne mennesker som forhåbentlig snart skal holde vores små vidundere i armene. Skide da være med hvordan de kommer til verden, når bare de er sunde og raske.

Men diskussionen om ks vil bestå, det kan vi ikke ændre ved. Heldigvis er der da ytringsfrihed i Dk, og man burde ikke gå og være bange for at stå ved sine holdninger. Hverken dine eller mine.

Anmeld

19. marts 2010

Laulund87

mullesmith2 skriver:

Det er jo to forkellige ting. det er ikke alle kvinder der kan blive gravide, men "alle" kvinder kan føde. Jeg skriver "" fordi der jo er nogen der af en medicinsk årsag skal have kejsersnit.

Hvad nu hvis et par der har prøvet i flere år at blive gravide så får hjælp til det og det lykkedes og så kvinden finder ud at at hun ikke tør at føde og så vil have kejsersnit... er det så iorden? først at få hjælp og så få hjælp igen til at føde?

Syntes man skal tænke over om man har lyst til at føde børn før man bliver gravid. For mig ville det være frygteligt hvis jeg ikke kom til at føde mine børn naturligt.

helt enig! Groft sagt, har man sagt A må man også sige B.

Anmeld

19. marts 2010

Bavianis

smillaluna skriver:

Skriver jo osse netop i de tre første linier at alle har ret til at have deres egen mening... Jeg respekterer din og du respekterer min. Kan ikke rigtig se hvad problemet er.

Føler mig ikke dårligt behandlet af dig, men jeg har ikke lyst til at deltage i en debat hvor emnet pludselig forsvinder i skarpskydning af hinanden. Vi er vel voksne mennesker som forhåbentlig snart skal holde vores små vidundere i armene. Skide da være med hvordan de kommer til verden, når bare de er sunde og raske.

Men diskussionen om ks vil bestå, det kan vi ikke ændre ved. Heldigvis er der da ytringsfrihed i Dk, og man burde ikke gå og være bange for at stå ved sine holdninger. Hverken dine eller mine.

Enig Jeg er bare ked af at du synes jeg har "skudt med skarpt" på dig, for det mener jeg slet ikke jeg har - tværtimod.

At du skriver at det er ligemeget hvordan de små kommer til verden, havde jeg ikke forstået af dine andre indlæg, men det er nok bare mig... Det er jo netop det jeg mener er det vigtige.

Men jeg håber at begge vore "fødsler", kejsersnit eller ej, kommer til at forløbe på en måde, som vi begge har det godt med - vi må holde modet oppe hos hinanden - vi har trods alt termin samtidig

Anmeld

19. marts 2010

wamse

Jamen jeg synes at det må være op til den enkelte kvinde at vurdere, hvad der er bedst for hende og barnet jeg synes faktisk ikke der er noget der er værre, end når andre sætter sig til dommer over noget man ikke ved en flyvende fis om. En kvinde kan have så mange forskellige bevæggrunde for at vælge ks, de grunde vender man så med lægen går jeg ud fra.

Jamen så jeg tager jeg eksemplet om en der ikke ville føde selv pga de måske negative ting der kunne ske med seksualivet derefter, jamen hvorfor skal jeg sidde her og synes at hendes grunde ikke er reelle nok, når det for hende er reelt nok. 

Synes sgu det er skide ærgeligt at vi har sååååå travlt med alle andre, i stedet for at vise lidt mere næstekærlighed

Jeps der er en hippie gemt i mig,

MAKE LOVE -NOT WAR

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Eva skriver:

Jeps...lægerne...kan du ikke citere, det gør det nemmere...

Nej jeg kunne ikke citere... ja men du skriver også sidst i sætningen at jeg skriver at det er noget pjat.... og det gør jeg ikke...

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

wamse skriver:

Jamen jeg synes at det må være op til den enkelte kvinde at vurdere, hvad der er bedst for hende og barnet jeg synes faktisk ikke der er noget der er værre, end når andre sætter sig til dommer over noget man ikke ved en flyvende fis om. En kvinde kan have så mange forskellige bevæggrunde for at vælge ks, de grunde vender man så med lægen går jeg ud fra.

Jamen så jeg tager jeg eksemplet om en der ikke ville føde selv pga de måske negative ting der kunne ske med seksualivet derefter, jamen hvorfor skal jeg sidde her og synes at hendes grunde ikke er reelle nok, når det for hende er reelt nok. 

Synes sgu det er skide ærgeligt at vi har sååååå travlt med alle andre, i stedet for at vise lidt mere næstekærlighed

Jeps der er en hippie gemt i mig,

MAKE LOVE -NOT WAR

Synes ikke det er at være hippie, det er da bare at kunne udvide empati og indsigt... skønne egenskaber hvis du spørger mig....og er så aldeles enig i det du skriver..

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Nej jeg kunne ikke citere... ja men du skriver også sidst i sætningen at jeg skriver at det er noget pjat.... og det gør jeg ikke...

Ok.... for jeg ser ikke du har svaret mig hvis ikke du trykker citér...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.