Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Bavianis

Du har ikke fattet hvad jeg har skrevet.... En LÆGE er ikke ansvarlig for det psykiske aspekt og har ikke kompetencerne! Har man brug for at noget tager sig af det psykiske må man selv tage ansvar for det. Man kan ikke forvente at der står nogen parat hver gang man får en træls besked. Man har selv det største ansvar.

Jeg er igen ganske uenig. At sige, at en læge ikke har noget med patienternes psyke at gøre, er da helt forkert. En læge har et stort ansvar for at den måde han eller hun behandler sine patienter på, ikke gør deres situation værre.

Mit barn var jo ikke dødt heldigvis, men det kunne jeg ikke vide. Da jeg fortalte om episoden til 2 andre læger på sygehuset var de da også ganske rystede, og sagde at det bestemt ikke var kotyme at behandle gravide på den måde.

Jeg er meget bevidst om, at man ikke kan redde børn inden 24. uge. Den overlæge der følger os på sugehuset har fortalt mig, at netop af denne grund er det indtil da moderen man tænker på og tager hensyn til. Jeg kan ikke forstå du ikke mener der bør være plads til begge dele.

Så jeg er ganske uenig, og ked af at du skærer alle, der overvejer PKS over een kam, og dermed dømmer mennesker, hvis bevæggrunde du ikke kender eller ikke vil tage stilling til. Men jeg respekterer at det er din holdning, jeg har bare så svært ved at forstå den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Bavianis

smillaluna skriver:

Enig! Kvindens krop er skabt til at føde. Hvis ikke man vil føde så burde man måske slet ikke få børn. En anden sagde herinde at hvis man ikke selv kan "lave" børn burde man måske "bare" lade den ligge der. Det er vel nøjagtig samme diskussion.

KUN afklaring (ikke ment spydigt eller noget): Mener du at de, der ikke kan blive graivde selv, så ikke skal tilbydes hjælp?

Anmeld

19. marts 2010

mullesmith2

Eva skriver:

Men for dig er jo ikke for mig...jeg ville synes det var forfærdeligt at skulle føde selv, men derfor kan jeg sagtens se det fornuftige i at du føder selv

Vi er ikke ens, vi tænker ikke ens og lever ikke ens...derfor er det fantastisk at vores samfund kan tage individuelle hensyn

Hvis ikke det var muligt at få kejsersnit ville du så ik have børn? (ja nu ved jeg ikke om du har børn allerede?)

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

mullesmith2 skriver:

Hvis ikke det var muligt at få kejsersnit ville du så ik have børn? (ja nu ved jeg ikke om du har børn allerede?)

Nej, det ville jeg ikke...altså så ville jeg kun have fået et barn.

Havde jeg ikke kunne få et ks ved de to andre, så havde jeg allerede styr på at låne penge til at få det gjort privat...men nej, så havde jeg kun bidraget med en enkel verdensborger.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Bavianis skriver:

Jeg er igen ganske uenig. At sige, at en læge ikke har noget med patienternes psyke på er da helt forkert. En læge har et stort ansvar for at den måde han eller hun behandler sine patienter på, ikke gør deres situation værre.

Mit barn var jo ikke dødt heldigvis, men det kunne jeg ikke vide. Da jeg fortalte om episoden til 2 andre læger på sygehuset var de da også ganske rystede, og sagde at det bestemt ikke var kotyme at behandle gravide på den måde.

Jeg er meget bevidst om, at man ikke kan redde børn inden 24. uge. Den overlæge der følger os på sugehuset har fortalt mig, at netop af denne grund er det indtil da moderen man tænker på og tager hensyn til. Jeg kan ikke forstå du ikke mener der bør være plads til begge dele.

Så jeg er ganske uenig, og ked af at du skærer alle, der overvejer PKS over een kam, og dermed dømmer mennesker, hvis bevæggrunde du ikke kender eller ikke vil tage stilling til. Men jeg respekterer at det er din holdning, jeg har bare så svært ved at forstå den.

Jeg skærer ikke alle over en kam.... Valget er der og det kan jeg ikke gøre noget ved. Men jeg har lov til at have en anden mening lige så vel som du har.

Jeg kommer højst sandsynligt ikke til at føde normalt fordi det er tvillinger og det er jeg bare så enormt ked af, fordi jeg mener en fødsel er en smuk ting som mor og barn bør opleve sammen. Og så er der bare undersøgelser der viser at en "normal" fødsel er bedst for både mor og barn. Det er fakta.

Jeg synes den her debat har taget en fuldstændig gal drejning og det er blevet til at man skyder med skarpt overfor hinanden. Det gider jeg ikke deltage i.

Endnu engang: Vi har alle lov til at have vores meninger. Og jeg vil gerne lige pointere at jeg IKKE skærer alle over en kam. Vi er alle forskellige og derfor er loven om selvvalgt Ks osse lavet. Men jeg behøver ikke være enig.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Bavianis skriver:

KUN afklaring (ikke ment spydigt eller noget): Mener du at de, der ikke kan blive graivde selv, så ikke skal tilbydes hjælp?

Nej men det var der en anden som skrev herinde.... jeg har selv fået hjælp.

Anmeld

19. marts 2010

Maise

myprincess skriver:

Ja hvad synes i om at vælge kejsersnit pga. angst for fødsel eller fordi at det er det man er mest bekvem med ?

Jeg spørger fordi jeg så emnet i nyhederne sidst at flere og flere vælger kejsersnit uden "medicinsk" grund.

efter 3 døgns igangsættelse med plukkeveer, 22 timer med veer, og det alligevel ender i akut kejsersnit af medicinske grunde, så må jeg sige at jeg næste gang overvejer planlagt kejsersnit. Jeg var så træt bagefter og havde mange smerter oveni pga. kejsersnittet, at jeg hellre ville have smerterne igen, men undvære trætheden. Kan næsten intet huske i første 2 døgn fordi jeg var så træt. Glad for min mand sov der og tog sig af barnet så jeg kunne sove. håber dog at jeg får mig selv til at føde normalt næste gang hvis det kan lade sig gøre, da det er det bedste for barnet.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Nej men det var der en anden som skrev herinde.... jeg har selv fået hjælp.

Jeg skrev at hvis man går ind for det naturlige, så burde man ikke gå ind for at hjælpe de barnløse, da det er en unaturligt proces...ærgeligt at være barnløs så, men sådan er det og måske det er naturens måde at sortere de svage fra de stærke.

Hvad er egentlig naturligt og hvad er ikke og er det naturlige altid det bedste og hvornår? Og nej, det er ikke spørgsmål man entydligt kan svare på og derfor skal der og bliver der heldivis taget hensyn til den enkelte

Det koster penge at hjælpe alle de barnløse og det koster penge at lave kejsersnit, men i sidste ende så handler det vel op at få nogle små børn til verden.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Eva skriver:

Nej, det ville jeg ikke...altså så ville jeg kun have fået et barn.

Havde jeg ikke kunne få et ks ved de to andre, så havde jeg allerede styr på at låne penge til at få det gjort privat...men nej, så havde jeg kun bidraget med en enkel verdensborger.

Jamen så er der jo osse en grund til at du vælger ks.... Du har fået et barn ved naturlig fødsel, og går ud fra at det ikke var en rar oplevelse. (kun en antagelse)

Men så vælger du jo heller ik uden at vide hvad du vælger... Så har du jo en traumatisk oplevelse i erindringen, og så kan jeg ved gud godt forstå du vælger ks.

Synes bare enhver kvinde bør i hvert fald forsøge at føde normalt før ks bliver valgt.

Håber det giver mening.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Eva skriver:

Jeg skrev at hvis man går ind for det naturlige, så burde man ikke gå ind for at hjælpe de barnløse, da det er en unaturligt proces...ærgeligt at være barnløs så, men sådan er det og måske det er naturens måde at sortere de svage fra de stærke.

Hvad er egentlig naturligt og hvad er ikke og er det naturlige altid det bedste og hvornår? Og nej, det er ikke spørgsmål man entydligt kan svare på og derfor skal der og bliver der heldivis taget hensyn til den enkelte

Det koster penge at hjælpe alle de barnløse og det koster penge at lave kejsersnit, men i sidste ende så handler det vel op at få nogle små børn til verden.

Der er vi helt enige... Det handler vel i bund og grund om de små livs ve og vel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.