Du har ikke fattet hvad jeg har skrevet.... En LÆGE er ikke ansvarlig for det psykiske aspekt og har ikke kompetencerne! Har man brug for at noget tager sig af det psykiske må man selv tage ansvar for det. Man kan ikke forvente at der står nogen parat hver gang man får en træls besked. Man har selv det største ansvar.
Jeg er igen ganske uenig. At sige, at en læge ikke har noget med patienternes psyke at gøre, er da helt forkert. En læge har et stort ansvar for at den måde han eller hun behandler sine patienter på, ikke gør deres situation værre.
Mit barn var jo ikke dødt heldigvis, men det kunne jeg ikke vide. Da jeg fortalte om episoden til 2 andre læger på sygehuset var de da også ganske rystede, og sagde at det bestemt ikke var kotyme at behandle gravide på den måde.
Jeg er meget bevidst om, at man ikke kan redde børn inden 24. uge. Den overlæge der følger os på sugehuset har fortalt mig, at netop af denne grund er det indtil da moderen man tænker på og tager hensyn til. Jeg kan ikke forstå du ikke mener der bør være plads til begge dele.
Så jeg er ganske uenig, og ked af at du skærer alle, der overvejer PKS over een kam, og dermed dømmer mennesker, hvis bevæggrunde du ikke kender eller ikke vil tage stilling til. Men jeg respekterer at det er din holdning, jeg har bare så svært ved at forstå den.
Anmeld