Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Honningblomst

smillaluna skriver:

Jamen så er der jo osse en grund til at du vælger ks.... Du har fået et barn ved naturlig fødsel, og går ud fra at det ikke var en rar oplevelse. (kun en antagelse)

Men så vælger du jo heller ik uden at vide hvad du vælger... Så har du jo en traumatisk oplevelse i erindringen, og så kan jeg ved gud godt forstå du vælger ks.

Synes bare enhver kvinde bør i hvert fald forsøge at føde normalt før ks bliver valgt.

Håber det giver mening.

jamen den her debat handler da ikke om mig og mine valg, gør det? det er en general debat om kvinders ret til at vælge kejsersnit.

Jeg fødte da selv og lægerne mente ikke jeg skulle have kejsersnit så i alle de statistikker du læser om og alt det lægerne fortæller om...der er jeg en del af den statistik...jeg er en af de kvinder der har valgt kejsersnit selvom jeg godt kunne føde selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Honningblomst

smillaluna skriver:

Der er vi helt enige... Det handler vel i bund og grund om de små livs ve og vel.

Ja, det vil jeg mene....det der kommer efter...om man er fløjet herop, lavet i et glas eller skåret ud af maven, så er det alt det der sker efter det første skrig der tæller og er vigtigt

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Maise skriver:

efter 3 døgns igangsættelse med plukkeveer, 22 timer med veer, og det alligevel ender i akut kejsersnit af medicinske grunde, så må jeg sige at jeg næste gang overvejer planlagt kejsersnit. Jeg var så træt bagefter og havde mange smerter oveni pga. kejsersnittet, at jeg hellre ville have smerterne igen, men undvære trætheden. Kan næsten intet huske i første 2 døgn fordi jeg var så træt. Glad for min mand sov der og tog sig af barnet så jeg kunne sove. håber dog at jeg får mig selv til at føde normalt næste gang hvis det kan lade sig gøre, da det er det bedste for barnet.

Jamen så har du jo osse en traumatisk erindring med dig.... Så er der jo osse en grund til at vælge ks. Men du prøvede da, det er da super vigtigt! Hatten af for det. Det må da osse gi dig en kæmpe tilfredsstillelse.

Anmeld

19. marts 2010

Tkcuf

Jeg synes det er rart man kan vælge det.. Min fødsel var et helvede. Smerterne kunne jeg klare, men alt det andet og det skete så hurtigt at jeg ikk anede hvad der forgik og jeg gik fuldstændig i panik. Ved den næste vælger jeg ikke at føde selv. Jeg ved jeg ikk ville kunne klare sådan en tur til. Kan selvfølgelig være jeg skifter mening- men her 2 år efter husker jeg det stadig som den væreste oplevelse i mit liv.. Ikke lige det jeg havde forstillet mig fra det som andre havde beskrevet..

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Jeg synes også at det er forkert når 1.gangsfødende vælger kejsersnit fordi de er bange for at få deres sexliv ødelagt hvis de føder normalt. Jeg vil ikke være nedladende, men jeg forstår det ikke, når man vælger at blive gravid så ved man jo også at man kan risikere at få rifter eller at sprække ved en fødsel. Det hører jo med.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Vigsen89 skriver:

Jeg synes det er rart man kan vælge det.. Min fødsel var et helvede. Smerterne kunne jeg klare, men alt det andet og det skete så hurtigt at jeg ikk anede hvad der forgik og jeg gik fuldstændig i panik. Ved den næste vælger jeg ikke at føde selv. Jeg ved jeg ikk ville kunne klare sådan en tur til. Kan selvfølgelig være jeg skifter mening- men her 2 år efter husker jeg det stadig som den væreste oplevelse i mit liv.. Ikke lige det jeg havde forstillet mig fra det som andre havde beskrevet..

En fødsel skal selvfølgelig være en glædelig og rar oplevelse. Synes det er vildt synd for dig at du skulle have en negativ oplevelse. Forstår godt du ville vælge ks næste gang.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Jeg synes også at det er forkert når 1.gangsfødende vælger kejsersnit fordi de er bange for at få deres sexliv ødelagt hvis de føder normalt. Jeg vil ikke være nedladende, men jeg forstår det ikke, når man vælger at blive gravid så ved man jo også at man kan risikere at få rifter eller at sprække ved en fødsel. Det hører jo med.

Men man behøver heldigvis ikke forstå alt...

Jeg tror så det er en meget lille del af de selvvalgte der er dem du beskriver...men igen, så vil alle os der vælger det anden og tredje gang og som godt kan føde også figurere som om vi bare valgte det fordi vi ikke ønskede at føde selv...det er det der står på vores papirer...de kunne også skrive at det er noget pjat, for du kan jo godt!

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Jeg har ikke skrevet at det er pjat hvis det er det du mener ? men forkert i mine øjne.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Jeg har ikke skrevet at det er pjat hvis det er det du mener ? men forkert i mine øjne.

Hvem mener?

Nej, jeg forholder mig ikke til hvad du mener, jeg beskriver signalet i det at man på mine papirer øverst skriver: Mothers request

Anmeld

19. marts 2010

Tkcuf

myprincess skriver:

Den synes jeg også er langt ude og ret egoistisk.. Har en bekendt der valgte pks fordi hun var bange for ikk at være 'stram nok' hvis hun skulle føde normalt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.