Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

myprincess

Michael healer skriver:

Hej

Det gælder vel vil om at få så mange almindelige fødsler som muligt, frem for en masse kejsersnit, så en masse forebyggelse er vil vejen frem.

mvh Michael

Jamen det er jeg da enig i. At vejen frem er at tage hånd om problemet før det når så vidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

LISBETH:-)

Jeg er en af dem der om 10 uger skal have kejsersnit på moderens ønske. Jeg har i forvejen 1 vaginal fødsel i bagagen.

Jeg har mine grunde til at vælge som jeg har gjort, og jeg synes det er rystende hvor ensporet mange svar i denne debat er. Manglende forståelse og indsigt i andres valg, synes jeg spejler sig i mange af svarende.

Nu er jeg så også en af dem der har været igennem mange mange års behandling for overhoved at få børn, og jeg synes det må være dejligt at leve i jeres perfekte verden hvor man bare bliver gravid når man ønsker det, og føder helt som foreskrevet.

Valget om at få PKS har i mit tilfælde langt langt fra været det nemme valg. Jeg skal hele tiden forklare og retfærdiggøre mit valg over for andre (ikke mine nærmeste de kender mine grunde, og har stor forståelse) og leve med folks manglende lyst og evne til at se ud over deres egen lille verden.

Lisbeth

Anmeld

20. marts 2010

Guldet

lisbeth2910 skriver:

Jeg er en af dem der om 10 uger skal have kejsersnit på moderens ønske. Jeg har i forvejen 1 vaginal fødsel i bagagen.

Jeg har mine grunde til at vælge som jeg har gjort, og jeg synes det er rystende hvor ensporet mange svar i denne debat er. Manglende forståelse og indsigt i andres valg, synes jeg spejler sig i mange af svarende.

Nu er jeg så også en af dem der har været igennem mange mange års behandling for overhoved at få børn, og jeg synes det må være dejligt at leve i jeres perfekte verden hvor man bare bliver gravid når man ønsker det, og føder helt som foreskrevet.

Valget om at få PKS har i mit tilfælde lang lang fra været det nemme valg. Jeg skal hele tiden forklare og retfærdiggøre mit valg over for andre (ikke mine nærmeste de kender mine grunde, og har stor forståelse) og leve med folks manglende lyst og evne til at se ud over deres egen lille verden.

Lisbeth

Rigtig godt formuleret.. er så ENIG..

Anmeld

20. marts 2010

Michael healer

lisbeth2910 skriver:

Valget om at få PKS har i mit tilfælde lang lang fra været det nemme valg. Jeg skal hele tiden forklare og retfærdiggøre mit valg over for andre (ikke mine nærmeste de kender mine grunde, og har stor forståelse) og leve med folks manglende lyst og evne til at se ud over deres egen lille verden.

Lisbeth

hej

Nu er jeg jo så blevet lidt nysgerrig på, hvad dine grunde så er ? så håber da du også vil fortælle om dem her inde

Der er selvfølgelig ikke en sort og hvid svar til dette at vælge det ene frem for det andet, og jeg kan da også i nogle tilfælde forstå hvorfor en kvinde vælger det, men jeg tror så også at nogle tilfælde vil kunne blive til normale fødsler med noget hjælp og forebyggelse

mvh Michael

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

Det har ikke noget med en perfekt verden at gøre, eller at man ikke kan se ud over sin egen lille verden, man har ret til at havde forskellige holdninger og man har ret til at undre sig, vi kan ikke alle være enige.

Anmeld

20. marts 2010

Jordbærpigen

Jeg synes helt klart at det er op til den enkelte kvinde selv at afgøre, om hun vil have PKS eller ej. Der er mange faktorer som spiller ind i denne beslutning, så jeg har ikke noget problem med, at I vælger PKS fremfor en vaginal fødsel.

Personligt vil jeg helst føde normalt når den dag engang kommer og hvis det kan lade sig gøre. Ved godt der er mange der er bange for at føde vaginalt pga. faren for at briste osv., men i det lange løb er det vidst den fødsel, der er "nemmest" at komme sig over bagefter. Ved PKS er det jo næsten 100% sikkert, at man også skal have KS ved næste graviditet, så ja, der er jo fordele og ulemper ved begge valg.

Anmeld

20. marts 2010

myprincess skriver:

Det har ikke noget med en perfekt verden at gøre, eller at man ikke kan se ud over sin egen lille verden, man har ret til at havde forskellige holdninger og man har ret til at undre sig, vi kan ikke alle være enige.

Den var nu ikke myntet på dig!!!!

Det var nu mere holdningen til at hvis man ikke kunne føde normalt og selv valgte pks så skulle man ikke have børn, der fik mig lidt op af sofaen.

Selvfølgelig har alle ret til deres mening, det er vel også derfor dette er et debat forum. Ovenstående var så bare min holdning.

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

lisbeth2910 skriver:

Den var nu ikke myntet på dig!!!!

Det var nu mere holdningen til at hvis man ikke kunne føde normalt og selv valgte pks så skulle man ikke have børn, der fik mig lidt op af sofaen.

Selvfølgelig har alle ret til deres mening, det er vel også derfor dette er et debat forum. Ovenstående var så bare min holdning.

Når okay jamen det gik jeg bare lige ud fra da jeg var trådstarter.

Jeg synes også at det er ok at valget er der, og jeg kan også godt forstå det hvis man har haft en frygtelig fødselsoplevelse før. Der er bare nogle grunde jeg kan undre mig lidt over når man lige høre det

Anmeld

20. marts 2010

Michael healer skriver:

hej

Nu er jeg jo så blevet lidt nysgerrig på, hvad dine grunde så er ? så håber da du også vil fortælle om dem her inde

Der er selvfølgelig ikke en sort og hvid svar til dette at vælge det ene frem for det andet, og jeg kan da også i nogle tilfælde forstå hvorfor en kvinde vælger det, men jeg tror så også at nogle tilfælde vil kunne blive til normale fødsler med noget hjælp og forebyggelse

mvh Michael

Hvis jeg skulle berette om min grunde ville indlægget blive så langt, at alle ville falde i søvn inden de havde fået gnavet sig igennem det. Jeg orker heller ikke igen igen igen at skulle forsvarer/forklarer mit valg. Kan dog nævne nogen af elementerne, så kan du selv prøve og sammensætte det til en "historie"

Veer i 48 timer, ingen hjertelyd, ingen jodmor, gjort klar til AK men ingen til at udfører det, klippet, datter flået ud, dårlig vejrtrækning, uvished , kunne først holde hende efter 2 døgn osv osv.

Jeg ville rigtig rigtig gerne kunne vælge en alm. fødsel, og har været igennem en lang bearbejdning, samtaler osv osv men jeg har først fået ro (hvilket i den grad også påvirker mit ufødte barn) efter jeg har fået afklaring på at jeg skal have PKS.

Lisbeth

Anmeld

20. marts 2010

Michael healer

lisbeth2910 skriver:

Hvis jeg skulle berette om min grunde ville indlægget blive så langt, at alle ville falde i søvn inden de havde fået gnavet sig igennem det. Jeg orker heller ikke igen igen igen at skulle forsvarer/forklarer mit valg. Kan dog nævne nogen af elementerne, så kan du selv prøve og sammensætte det til en "historie"

Veer i 48 timer, ingen hjertelyd, ingen jodmor, gjort klar til AK men ingen til at udfører det, klippet, datter flået ud, dårlig vejrtrækning, uvished , kunne først holde hende efter 2 døgn osv osv.

Jeg ville rigtig rigtig gerne kunne vælge en alm. fødsel, og har været igennem en lang bearbejdning, samtaler osv osv men jeg har først fået ro (hvilket i den grad også påvirker mit ufødte barn) efter jeg har fået afklaring på at jeg skal have PKS.

Lisbeth

Hej

Tak for forklaring/beretning eller nærmere stikord

Jeg kan da godt forstå du så vælger det, ud fra de ting du her skriver, men må så sammentidlig sige, at det virker som et meget dårligt hospital, du her har været udsat for, og tror ikke det er sådan så mange steder, heldigvis da for det, for ellers er den danske sygehusvæsen da meget ringere end jeg gik og troede.

Håber du med tiden for de ting du har været ude for bearbejdet, da det lyder som en ting, der ikke kan have været særlig sjov at være i.

De bedste hilsner

Michael

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.