Jeg har selv haft en læge, der udelukkende fokuserede på det "medicinske" aspekt ved min graviditet - og deraf følgende hvad der kunne gøres for at hjælpe mig. Det var utroligt hårdt og barskt. For een ting er det medicinske aspekt - en ligeså vigtig ting er jo KVINDEN - med følelser, bekymringer osv..
Derfor mener jeg der for tiden er for meget fokus på hvad kvinder BØR gøre og ønske ifm graviditet og fødsel.
Jeg har selv haft uendeligt mange smerter og har blødt rigtigt meget hver dag - hele min graviditet. Min kæreste og jeg har allerede nu talt om PKS, da jeg snart ikke kan have mere smerte og blod - er helt fyldt op af det, selvom jeg kun er halvvejs.
Det kan sagtens være at min jordemoder og lægerne omkring mig anbefaler et PKS, af den grund at det kan være for farligt for mig at føde på normal vis pga blødning, men hvis ikke, så vil jeg stadig have muligheden for at vælge det selv - uden at blive set ned på.
Jeg har, inden jeg nåede hertil, altid ønsket at føde hjemme. Men pludseligt virker det lyserøde billede af hjemmefødslen meget fjernt, og er erstattet af håbet om at barnet blot overlever.
Så det kan sagtens være jeg i sidste ende vælger at lade Jer andre tage Jer af de naturlige fødsler - hvis ikke valget bliver taget for mig.
Kærlig hilsen Susanne.
Anmeld