Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.046 visninger
143 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

myprincess

Ja hvad synes i om at vælge kejsersnit pga. angst for fødsel eller fordi at det er det man er mest bekvem med ?

Jeg spørger fordi jeg så emnet i nyhederne sidst at flere og flere vælger kejsersnit uden "medicinsk" grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

L-Mortil3

Jeg synes det er OK, hvis muligheden for at man selv kan vælge er der, er man panisk angst for en fødsel eller simpelthen ikke har lyst, så synes jeg kun det er dejligt man kan få valget.

Jeg fødte naturligt, men havde KS oppe at vende mange gange, det var dog af medicinske årsager, men den dag idag er jeg nu rigtig glad for jeg kunne føde selv. Synes det var magisk at opdage hvordan kroppen kunne overkomme så stor en opgave!

Anmeld

19. marts 2010

BinaMor

altså jeg sys det er et svært emne. men jeg sys som hovedregel at der skal være en rigtig god grund da babyer har bedst af at fødes normalt. mange kejsersnit børn ender på afdelingen i nogle dage.

sys måske at "man ikke vil sprække" er en temmelig egoistisk grund. barnets behov taget i betragtning.

er man seriøst bange er der jo ikke noget at gøre ved det (selvom man jo har epidural man ku bruge)

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Jeg synes det er op til den enkelte kvinde at vælge hvad hun ønsker at byde sin krop og det kan hun finde ud af i samråd med en læge.

Alle ved at det er nemmere og mindre smertefuldt med en almindelig fødsel, så dem der vælger at få opereret barnet ud i steder, tror jeg ikke gør det bare lige for bekvemmelighed.

Jeg er selv en af de kvinder der figurerer i statistikkerne som født ved ks "på moderens ønske" altså uden medicinsk grunde. Men så er der jo så mange andre grunde, som er umulige at sætte sig ind i for andre og som man heller ikke behøver at sætte sig ind i...at respektere de forskellige valg vi alle tager, det er nok

Knus Eva.

Anmeld

19. marts 2010

Bavianis

Jeg har selv haft en læge, der udelukkende fokuserede på det "medicinske" aspekt ved min graviditet - og deraf følgende hvad der kunne gøres for at hjælpe mig. Det var utroligt hårdt og barskt. For een ting er det medicinske aspekt - en ligeså vigtig ting er jo KVINDEN - med følelser, bekymringer osv..

Derfor mener jeg der for tiden er for meget fokus på hvad kvinder BØR gøre og ønske ifm graviditet og fødsel.

Jeg har selv haft uendeligt mange smerter og har blødt rigtigt meget hver dag - hele min graviditet. Min kæreste og jeg har allerede nu talt om PKS, da jeg snart ikke kan have mere smerte og blod - er helt fyldt op af det, selvom jeg kun er halvvejs.

Det kan sagtens være at min jordemoder og lægerne omkring mig anbefaler et PKS, af den grund at det kan være for farligt for mig at føde på normal vis pga blødning, men hvis ikke, så vil jeg stadig have muligheden for at vælge det selv - uden at blive set ned på.

Jeg har, inden jeg nåede hertil, altid ønsket at føde hjemme. Men pludseligt virker det lyserøde billede af hjemmefødslen meget fjernt, og er erstattet af håbet om at barnet blot overlever.

Så det kan sagtens være jeg i sidste ende vælger at lade Jer andre tage Jer af de naturlige fødsler - hvis ikke valget bliver taget for mig.

Kærlig hilsen Susanne.

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Jeg har lige set en skrive at hun gerne vil havde kejsersnit igen fordi hun er mest bekvem ved det da hun har prøvet det før.. så mon ikke at der er nogle der vælger det fordi de er mest bekvem ved det ?

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Jeg har lige set en skrive at hun gerne vil havde kejsersnit igen fordi hun er mest bekvem ved det da hun har prøvet det før.. så mon ikke at der er nogle der vælger det fordi de er mest bekvem ved det ?

Jo, det er der nok og er det ikke fint nok.. bekvem er vel det samme som tryg ved og det er da rigtig vigtigt at man er tryg ved det.

Jeg kan simpelthen ikke se problemet, det må jeg sige..

Jeg vil til hver en tid hellere have skåret barnet ud en få spilet skeden ud til uanede størrelse i timevis for at presse et barn ud...ja, det er lettere, for mig..

Anmeld

19. marts 2010

oo

jeg synes det er positivt at vi er kommet så langt at kvinden har medbestemmelse over sin fødsel der kan være et hav af grunde til at man vælger enten den ene eller den anden form - ligesom der er et hav af grunde til at man vælger at føde på de mange forskellige vaginale fødselsmåder - det vigtigste er, at kvinden føler sig tryg så det ikke bliver et traume at give sit barn liv.

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Det er jo bedst for barnet at blive født naturligt, hvis der ikk er en medicinsk grund, er det ikke det man vil, altså at give sit barn den bedste start?

Jo man kan godt respektere andres valg men man må altså gerne havde sin egen mening om det også, ligesom man har på alle andre områder.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

myprincess skriver:

Det er jo bedst for barnet at blive født naturligt, hvis der ikk er en medicinsk grund, er det ikke det man vil, altså at give sit barn den bedste start?

Jo man kan godt respektere andres valg men man må altså gerne havde sin egen mening om det også, ligesom man har på alle andre områder.

Jeg tror faktisk det aller bedste for et barn er at have en mor der er der og fungerer såvel psykisk som fysisk efter en fødsel. Tror du ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.