Hvad synes i om selvvalgt kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Honningblomst

smillaluna skriver:

Du har ikke fattet hvad jeg har skrevet.... En LÆGE er ikke ansvarlig for det psykiske aspekt og har ikke kompetencerne! Har man brug for at noget tager sig af det psykiske må man selv tage ansvar for det. Man kan ikke forvente at der står nogen parat hver gang man får en træls besked. Man har selv det største ansvar.

Den måde der ønsker jeg ikke at debattere på. den kan du nyde selv

God aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Faith

Eva skriver:

Den måde der ønsker jeg ikke at debattere på. den kan du nyde selv

God aften.

Du startede det selv... Vi har alle lov til at have vores mening. Men jeg vil ikke have lagt ord i munden.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

smillaluna skriver:

Du startede det selv... Vi har alle lov til at have vores mening. Men jeg vil ikke have lagt ord i munden.

Det handler ikke om meninger men måden at formidle dem.

Anmeld

19. marts 2010

Bare mig..

Eva skriver:

Tror de fleste har det som dig....og så er der den gruppe af kvinder som af forskellige andre grunde er endnu mere angste og heldigvis som du også skriver, bliver der taget hensyn til dem.

Er sikker på du får en helt fantastisk fødsel...

Knus..

Jeg synes det er helt igennem fantastisk, at der netop er den mulighed at man selv kan vælge. Jeg er også sikker på, at man ikke gjorde det lovligt selv at vælge hvis det var farligt for barnet, eller hvis det kunne gøre skade.

Tak, det håber jeg

Anmeld

19. marts 2010

mullesmith2

Eva skriver:

Men det ændre jo ikke ved der er andre ting der spiller ind. Det er jo ikke den ideelle lyseråde verden...mange har svært ved at få børn feks..så skulle man måske også vurdere om dem der ikke kan også bare skal lade den ligge der, da det jo er naturligt.

Det er jo to forkellige ting. det er ikke alle kvinder der kan blive gravide, men "alle" kvinder kan føde. Jeg skriver "" fordi der jo er nogen der af en medicinsk årsag skal have kejsersnit.

Hvad nu hvis et par der har prøvet i flere år at blive gravide så får hjælp til det og det lykkedes og så kvinden finder ud at at hun ikke tør at føde og så vil have kejsersnit... er det så iorden? først at få hjælp og så få hjælp igen til at føde?

Syntes man skal tænke over om man har lyst til at føde børn før man bliver gravid. For mig ville det være frygteligt hvis jeg ikke kom til at føde mine børn naturligt.

Anmeld

19. marts 2010

Faith

Eva skriver:

Det handler ikke om meninger men måden at formidle dem.

Synes ærlig talt det her er latterligt.... Du får det sidste ord. Det er vidst det det her handler om.

Anmeld

19. marts 2010

mullesmith2

Syntes man skulle sætte de læger til at lave noget andet istedet for at lave kejsersnit på en der kunne føde selv..!!!

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

marikka skriver:

Jeg synes det er helt igennem fantastisk, at der netop er den mulighed at man selv kan vælge. Jeg er også sikker på, at man ikke gjorde det lovligt selv at vælge hvis det var farligt for barnet, eller hvis det kunne gøre skade.

Tak, det håber jeg

LIGE PRÆCIS...det er der den er nemlig...de opvejer det ene mod det andet i den enkelte sag.

Sætter man et kejsersnit mod fødsel uden andet ind over, ja så er det da sikkert at fødsel er bedst...men det er jo ikke kun de to ting der skal ses på..

Men er helt enig..

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

mullesmith2 skriver:

Det er jo to forkellige ting. det er ikke alle kvinder der kan blive gravide, men "alle" kvinder kan føde. Jeg skriver "" fordi der jo er nogen der af en medicinsk årsag skal have kejsersnit.

Hvad nu hvis et par der har prøvet i flere år at blive gravide så får hjælp til det og det lykkedes og så kvinden finder ud at at hun ikke tør at føde og så vil have kejsersnit... er det så iorden? først at få hjælp og så få hjælp igen til at føde?

Syntes man skal tænke over om man har lyst til at føde børn før man bliver gravid. For mig ville det være frygteligt hvis jeg ikke kom til at føde mine børn naturligt.

Men for dig er jo ikke for mig...jeg ville synes det var forfærdeligt at skulle føde selv, men derfor kan jeg sagtens se det fornuftige i at du føder selv

Vi er ikke ens, vi tænker ikke ens og lever ikke ens...derfor er det fantastisk at vores samfund kan tage individuelle hensyn

Anmeld

19. marts 2010

Faith

mullesmith2 skriver:

Syntes man skulle sætte de læger til at lave noget andet istedet for at lave kejsersnit på en der kunne føde selv..!!!

Enig! Kvindens krop er skabt til at føde. Hvis ikke man vil føde så burde man måske slet ikke få børn. En anden sagde herinde at hvis man ikke selv kan "lave" børn burde man måske "bare" lade den ligge der. Det er vel nøjagtig samme diskussion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.