myprincess skriver:
Ja hvad synes i om at vælge kejsersnit pga. angst for fødsel eller fordi at det er det man er mest bekvem med ?
Jeg spørger fordi jeg så emnet i nyhederne sidst at flere og flere vælger kejsersnit uden "medicinsk" grund.
Synes som nogen af I andre at det er et svært emne, ser ikke ned på dem der vælger ks. Så jeg taler kun ud fra min egen situation, så hvis nogen misforstår, vil jeg bare sige at dette er min mening i forhold til mine børn, for jeg gør det jeg synes der er bedst for dem, og dette er ikke myntet på jer og jeres historier om jeres fødselsforløb osv. Jeg har 3 skønne børn. Den 1. fødsel var noget barsk og fik blodtrans. da jeg mistede meget blod. Fødsel nr. 2 var fantastisk. Og nr 3 var vanskelig, da min baby vendte forkert. Jeg ville simpelthen ikke have ks, trods det der var flere læger der prøvede at overtale mig, men fik da lov og føde en meget hård fødsel (er sgu glad for jeg trænede under hele graviditeten) en sædefødsel er ikke for børn, men fandt da en sød læge der ville føde med mig, der var på arbejde da jeg fik veer og blev der under hele fødslen. Jeg er glad for de andre læger ikke fik mig overbevist og jeg fødte en hård sædefødsel, min læge kalder mig ur kvinden fordi jeg ikke ville lytte
men alt gik jo fint og er stolt over jeg holdt ved min beslutning selvom det var så hårdt.
Derfor synes jeg ikke det er ok at vælge ks for tryghedens skyld, for for hvis tryghed er det egentlig, morens? Hun skulle jo gøre det mest trygge for barnet. Synes det er synd for børnene der bare ligger i mors mave og pludselig bare bliver hevet ud i verdenen uden nogen form for forberedelse, derfor er der jo mange der får hjælp til at trække vejret det 1. døgn. I nogle situationer synes jeg det er ok men hvis det bare er fordi man er bange for smerten, ja så synes jeg sgu det er pivet. Men det er jo godt muligheden er der for det kan jo være en stor hjælp i manges situationer. Nå men igen jeg taler ud fra min egne unger og mig selv, I andre må jo selv om hvad I gør.
KH Louise
Anmeld