Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

Winnie

SpunkenJo skriver:

Er man så en dårlig mor, hvis man lader sit barn passe så man selv kan gå på arbejde....?

- Sku man vælge arbejdslivet eller "motherhood" ???

Blev lidt provokeret af din holdning.

Jeg siger ikke at man er en dårlig mor, hvis man arbejder.

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan få barn og så aflevere det til vildt fremmede mennesker og tro på at de opdrager som man selv ville, + man går glip af en masse udviklings trin. En DP jubler da ikke nær så meget over barnets udvikling som mor eller far ville gøre og dermed for barnet mindre opmundring i mine øjne. Jeg har hørt at nogle DP holder af "deres" børn, men barnet bliver vel elsket mere af mor og far og den kærlighed for de mindre af ved ikke at være sammen med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Michael healer

Muffi . skriver:

Jeg mener vores guldklumper først får noget ud af at være sammen med andre børn dagligt når de er 2 år   Først der kan de lege sammen . Havde jeg muligheden var mit barn hjemme de 2 første år , men sådan er det bare ikke i dagens Danmark

Enig

Ja det er trist det ikke er en mulighed i dagens Danmark

mvh Michael

Anmeld

17. marts 2010

myprincess

Winnie skriver:

Jeg har stemt nej, men det er kun fordi at jeg ikke lader mine børn blive passet. I min verden høre små børn hjemme hos deres mor.

Så altså intet med dig eller alder at gøre  Men held og lykke med det.

Uhhh hvor ville jeg ønske jeg havde den mulighed !! Det kan desværre bare ikke hænge sammen for mig når jeg er enlig ! :/ Hvor er du heldig !!

Anmeld

17. marts 2010

SpunkenJo

Jeg siger ikke at man er en dårlig mor, hvis man arbejder.

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan få barn og så aflevere det til vildt fremmede mennesker og tro på at de opdrager som man selv ville, + man går glip af en masse udviklings trin. En DP jubler da ikke nær så meget over barnets udvikling som mor eller far ville gøre og dermed for barnet mindre opmundring i mine øjne. Jeg har hørt at nogle DP holder af "deres" børn, men barnet bliver vel elsket mere af mor og far og den kærlighed for de mindre af ved ikke at være sammen med dem.

Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....

En go kombi tror jeg er det vigtigste. Heldigvis er vi så privilligerede, at vores dreng ikke behøver være et 8-16 barn.
Han vil blive afleveret kl. 0600 nogen morgener, hentet igen kl. 1200 og andre gange afleveret kl. 1100 og så hentet kl. 16-17. Og nogen dage slet ikke. For vi arbejder begge 3-holdsskift, hvilket udløser dejlige fridage midt i ugen.

Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....

Men så kan vi jo nøjes med at være enige om at være uenige!

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

LotteGabriella skriver:

Det ville jeg hvis, først og fremmest, mit barn havde en go' kemi med dig, men skal også selv ha' en go' mavefornemmelse når jeg går derfra, med det mener jeg at man skal kunne snakke med hinanden såvel positivt som negativt, UDEN der bliver noget i krogene og jeg skulle føle at du havde helt styr på det du laver (hvilket du med stor sandsynlighed har, da du jo trods alt først skal godkendes til at blive dagplejer)

Men hop da ud i det, er sikker på at det nok skal lykkedes

Altså her hvor jeg bor har vi 2 mandlige dagplejere, prøv og tænk hvordan de havde det, da de skulle starte????

Ja puuha.. de må da om nogen have mødt noget modgang og skæve blikke..

Og ja, jeg tror osse det kommer til at gå hvis jeg bliver godkendt - men nu skal jeg jo lige have min barsel "overstået"..

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

Kruse90 skriver:

min mor er dagpleje mor. Og jeg syntes også det er et utrolig fantastisk job.
Der er rigtig mange timer i det. men man arbjeder jo så også hjemme og har en middagspause på 2-3 timer, alt efter hvor længe børnene sover.
Jeg har også overvejet det. Her hvor jeg bor er kravet bare at man skal have min. ET barn selv. Før kan man ikke blive det.
Tror ikke din alder spiller en stor rolle indenfor kommunen, hvis de kan mærke på dig at det er det du brænderf for, og du har overskudet, pladsen og kan tage ansvaret.
Men mange syntes det virker som en MEGET krævende job.

Så slemt er det altså heller ikke i følge mine øjnene, min mor har været det i snart 10 år nu og syntes det hele ser så hyggeligt ud

Undskyld det lange indlæg, men jeg syntes bestemt du skal undersøge det
Og hvis jeg have et barn, ville jeg uden tvivl lade dig passe h*n

Kan se at du osse bor i østjylland, hvilken kommune? for kan være at det er samme regler her som ved dig...

TAK - dejlig at få at vide

Anmeld

17. marts 2010

nynne-l

jeg har stemt ja

jeg synes det er en god ting at du ikke er mega gammel det betyder at du måske har mere overskud til at lege rundt med børnene end en på 55 år

Erfaring er selvfølgelig en fordel, men man skal jo begynde et sted for at få den

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

noname skriver:

Det ville jeg bestemt.

At være en god dagpleje mor handler ikke om hvor mange uddannelser, kurser og dit og dat du har. Det handler i bund og grund om at jeg som forældre føler mig tryg ved at overdrage mit dyrebare barn i din varetægt. Og at mit barn trives hos dig, som mange af de andre piger også skriver.

Har en veninde som blev DP, hun blev af kommunen sendt på nogle kurser og så var hun DP, hun var super glad for det og alle underne elskede at være hos hende. 

Jeg synes da bare du skal klø på med at blive DP, hvis der er mangel på dem i din hjem kommune.

Ønsker dig held og lykke og  for at det lykkes for dig.

Knus fra NoName 21+0

Tak for de søde ord og jeg  for at der er behov for flere i min kommune når jeg min barsel er slut..

og held og lykke med den lille i maven

Anmeld

17. marts 2010

Louise mortil4

Nej det ville jeg ikke. Det har som sådan ikke noget med din alder at gøre, men med den erfaring du har. Jeg ville ikke være tryg ved at aflevere mit barn til en der ingen erfaring har med større børn. Sys det er en rigtig god regl hvis den findes med at man skal ha flere børn inden man kan blive DP mor. Der er meget stor forskel på et barn på feks 1 år og en på 2½ år. Havde du mere erfaring ville jeg klart vælge dig selv om du "kun" er 22.

Der ud over er jeg stor fan af DP systemet, her er der i hvertfald ingenting at klage over, men vi bruger også puljepladser til vores børn, det er det samme som en privat DP.

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

duddi. skriver:

Jeg har stemt nej. Ikke til dig som person - husk lige det

Hvis jeg skulle ha mit barn passet af en DP, vil jeg nok hellere vælge en der er gammel i gårde eller en som har lidt mere livserfaring end dig. Du står som ny mor, aldrig været DP'er før. Og skal hilse og sige, at det i sig selv er en omvæltning. Og at skulle passe eget barn samtidig, det er jo bare en større udfordring. Så min svar må desværre blive nej.

Held og lykke med job-fremtiden

Jeg tager det ikke personligt, har jo stillet et spørgsmål som jeg gerne ville have nogen ærlige svar på da jeg gerne ville vide hvad folks tanker er omkring det  og du/og de andre kender jo ikke mig som person og har ikke set hvordan jeg er omkring børn, selv et par stykker af dem der har svaret nej kunne jo blive positivt overrasket - og modsat hvis de mødte mig i virkeligheden.. - så bare rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.