SpunkenJo skriver:
Jeg er helt enig me dig i, at børn/babyer ikke kan lege sammen, før de er over ca. 2 år. Ingen tvivl om det.
Men indtil da, så spejler de sig i de andre børn, kigger på dem, og bliver bevidste om det, at der er "små mennesker" og "store mennesker". Det lærer dem at agere blandt andre. Men lege MED de andre børn, arj, det har du sikkert helt ret i de ikke kan.
Stakkelen er idag syg, og pjevset. Og i venteværelset hos doktomanden, lyste minn lille mand på 11 mdr. gevaldigt op, da der starverede en lille gut ind på ca. 1 år. De kiggede på hinanden, og grinte og smilte. Pegede, vinkede og klappede. De hyggede sig sammen.
Jeg er ikke i tvivl om, at de små har glæde af at komme i vugger/DP, frem for bare at gå derhjemme blandt voksne dag ud og dag ind. - Men lege sammen.... Igen, jeg tror du har ret. Det gør babyer ikke.
Du spørger om hva jeg mener om "DEN GANG" man gik derhjemme. Jo, der var jo gerne en masse søskende, man kunne lege med og/eller kigge på. Så det var sikkert helt fint, men der hvor jeg syns det kan være lidt synd for baby/barn, er når man går derhjemme og kun en enkelt gang om ugen eller to, kommer i fx. legestue/mødregruppe.
Jeg tror jo, at børn har godt af faste rammer, regelmæssig hverdag og fred og ro ved spise-sovetider.
Altså det gode gamle, RO, RENLIGHED og REGELMÆSSIGHED 
Og det kakn jeg i samspil med vuggeren give knægten. 
- Jeg følte mig nok en smule provokeret, idet jeg syns det er en gammeldags, helt forkert og forstokket opfattelse, at man ska gå derhjemme og bage boller for, at være en go mor..... (Kliche, I KNOW)
Jeg syns jo at en go mor, er en der gør hva man kan for at hele familien er glad. Så ka vaskektøj være vasketøj, og økologiske hjemmelavede boller være hva de nu er. Bare der er tid til pjat, grin, leg og overskud. Og personligt får jeg overskud af at gå på arbejde, og intereagere med andre voksne, frem for bare at gå derhjemme i bleerne.....
Og så en helt anden ting.
Har du været på barsel derhjemme ?
- Min mand er nu, og for satan han er go til det. De hygger sig. Men junior kommer stadig i vugger hverdag, og han er så glad og skøn hver gang han blir afleveret, og ligesådan når man henter ham.
- Jeg spørger bare af ren nysgerrighed 
Hej
Nu kan jeg jo kun fortælle ud fra hvordan det er her hjemme , hvor moren går hjemme med børnene og vi har nu 5 børn i alderen fra 2 måneder til 14 år.
Selv om ikke alle vores børn har gået i børnehave, har de ikke haft nogle problemer med det sociale eller andet når de så kom i skole.
vedr. når jeg skrev om gamle dage , hvor de fleste mødre gik hjemme, så det ikke med henblik på at de bagte boller, og vaskede tøj og gjorde rent, men det at de havde mulighed for at være sammen med deres barn 24/7 og se alle de fremskridt et barn gjorde m.m. Så er det som du skriver da lige meget om man bager boller , mens man går hjemme, det for en baby jo ikke glæde af alligevel, så nej hvis moren går hjemme, så det selvfølgelig med henblik på at være der så meget for barnet som muligt, når barnet har lyst til dette, og på barnets præmisser 
Jeg syntes det er svært at vide hvad der helt præcist er godt for en baby, for vi kan jo ikke spørge en baby, og høre om babyen helst vil vælge at være hjemme ved mor hele dagen, eller være passet hver dag nogle timer.
Nu er jeg så i den situation, at jeg er ledig, så jeg er jo også hjemme 24/7 lige for tiden, men ja da jeg havde arbejde, så tog jeg da også barsel, når det var m.m.
Det er helt ok du spørger, jeg er også selv en meget nysgerrig person he he, det jo den eneste måde, man kan få et svar på, det er jo ved at spørge he he
mvh Michael