Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

MoarTNoah

guldmønt skriver:

jeg stemmer nej da jeg syntes du er for ung , og når du heller ikke har nogle børn endnu ville jeg være lidt bekymret for om du ved hvad du går ind til .

Jeg tror ikke du har læst mit indlæg ordenligt - jeg har en søn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

SpunkenJo

Michael healer skriver:

Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....

Jeg tvivler på at et barn under 1 år, kan blive ensome af at gå hjemme, det er først efter 1-2 års alderen, at børn begynder at få noget ud af at lege med andre børn

Hvis du der imod skriver om børn i 5 års alder, ja så vil jeg da godt give dig ret i, at et barn på den alder kan blive ensom, men det kan en voksen jo også, og nogle gange er det jo så noget et menneske lære noget af, det at være ensom, kan jo så sætte nogle tanker i gang, og få et menneske til at tænke andre tanker m.m.

Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....

Igen her er det samme som før, hvad alder er det lige vi taler om, for er barn på under 1 år, tvivler jeg på, vil blive mere stimuleret af at blive passet, tværtimod, hvis moren kun har det ene barn , eller er alene med det barn i dagtimerne, så kan moren jo være der for det barn hele tiden, hvor imod et barn der bliver passet, vil være nødttil at skulle passe sig selv ind imellem, da der ikke vil være en voksen til barnet hele dagen mens det bliver passet, for den voksne har jo ogå andre børn der skal passes ikke ?

mvh Michael

Det er jo reelt kun påstand mod påstand, idet jeg jo ikke har nogen til at underbygge min teori, men jeg er slet ikek i tvivl om, at det er en go kombi for min dreng, at komme i kontakt med andre babyer/børn, der kan udfordre ham på mange planer, specielt det motoriske, og på måder jeg har svært ved at give ham.

Og så har han mig jo når jeg har fri   Det sjove er så, at han virker som om, han mangler "underholdningen" fra vuggeren. Hvilkekt jeg iøvrigt mener er helt fint, og sundt, for så tvinges man til at finde fantasien frem mm., men når han kommer i vugger igen om mandagen hygger han sig så meget, han ikke er til at få med hjem!!!

Men ku man gå derhjemme og affinde sig med det, er det jo også en løsning, men personligt har jeg absolut også brug for at blive påvirket af andre voksne i min hverdag, hvorfor jeg også tror Carl har brug for det samme. Og ingen tvivl om, at behovet vokser med alderen. - Men at det først er fra 2 år, det er gavnligt at være væk fra mors skørter er jeg personligt ikke enig i.

Undskyld til trådstarter, at der kører en debat her på sidelinjen.....

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

SpunkenJo skriver:

Det er jo reelt kun påstand mod påstand, idet jeg jo ikke har nogen til at underbygge min teori, men jeg er slet ikek i tvivl om, at det er en go kombi for min dreng, at komme i kontakt med andre babyer/børn, der kan udfordre ham på mange planer, specielt det motoriske, og på måder jeg har svært ved at give ham.

Og så har han mig jo når jeg har fri   Det sjove er så, at han virker som om, han mangler "underholdningen" fra vuggeren. Hvilkekt jeg iøvrigt mener er helt fint, og sundt, for så tvinges man til at finde fantasien frem mm., men når han kommer i vugger igen om mandagen hygger han sig så meget, han ikke er til at få med hjem!!!

Men ku man gå derhjemme og affinde sig med det, er det jo også en løsning, men personligt har jeg absolut også brug for at blive påvirket af andre voksne i min hverdag, hvorfor jeg også tror Carl har brug for det samme. Og ingen tvivl om, at behovet vokser med alderen. - Men at det først er fra 2 år, det er gavnligt at være væk fra mors skørter er jeg personligt ikke enig i.

Det gør ABSOLUT ingenting

Jeg stillede mit spørgsmål for at få folk til at tænke over hvordan deres holdning er til  børnepasning er, og få den at vide - at det så har startet en yderligere debat, er helt fint for mig

Hvis man ikke kunne lufte sine holdninger og meninger på verdens dejligste baby-site - hvor skulle man så?

Anmeld

17. marts 2010

SpunkenJo

KatrineR skriver:

Det gør ABSOLUT ingenting

Jeg stillede mit spørgsmål for at få folk til at tænke over hvordan deres holdning er til  børnepasning er, og få den at vide - at det så har startet en yderligere debat, er helt fint for mig

Hvis man ikke kunne lufte sine holdninger og meninger på verdens dejligste baby-site - hvor skulle man så?

En konstruktiv, rask lille debat, er altid på sin plads

Anmeld

17. marts 2010

MoarTNoah

SpunkenJo skriver:

En konstruktiv, rask lille debat, er altid på sin plads

HØRT  

Anmeld

18. marts 2010

Michael healer

SpunkenJo skriver:

Godmorgen

Hvad så med før i tiden , hvor de fleste gik hjemme med deres små børn, hvad mener du om dette ?

Jeg mener der er blevet forsket i hvornår et barn kan lege med andre børn, og jeg mener de fandt frem til, at to 1 årige børn ikke som sådan kan lege sammen, de inkludere ikke hinanden i deres leg som sådan.

Du kan f.eks læse om det her http://altomboern.dk/artikel/lad-mig-kende-min-vilje

Jeg vil til sidst bare skrive, at det jo i sidste ende er dig der bestemmer, da det jo er dig der er den voksne, og du bestemmer over dit liv, og også over dit barns indtil dit barn bliver gammel nok til selv at måtte bestemme

mvh Michael

Anmeld

18. marts 2010

Heidi.

Jeg ville slet ikke vælge dagpleje til mine børn.. Jeg håber dog dine drømme bliver til noget..

Anmeld

18. marts 2010

Mig med maven

Jeg har stemt NEJ - ALDRIG I LIVET, men kun fordi du bor i Jylland, og jeg på Sjælland, det ville være noget værre rod.

Elles ville jeg da gerne, man kan have nogle gode kompetencer, selvom man ikke er så gammel. Jeg var uddannet pædagog da jeg var 22.

Op på Hesten, det skal sku nok gå rigtig godt!

Held og lykke!

Anmeld

18. marts 2010

SpunkenJo

Godmorgen

Hvad så med før i tiden , hvor de fleste gik hjemme med deres små børn, hvad mener du om dette ?

Jeg mener der er blevet forsket i hvornår et barn kan lege med andre børn, og jeg mener de fandt frem til, at to 1 årige børn ikke som sådan kan lege sammen, de inkludere ikke hinanden i deres leg som sådan.

Du kan f.eks læse om det her http://altomboern.dk/artikel/lad-mig-kende-min-vilje

Jeg vil til sidst bare skrive, at det jo i sidste ende er dig der bestemmer, da det jo er dig der er den voksne, og du bestemmer over dit liv, og også over dit barns indtil dit barn bliver gammel nok til selv at måtte bestemme

mvh Michael

Jeg er helt enig me dig i, at børn/babyer ikke kan lege sammen, før de er over ca. 2 år. Ingen tvivl om det.

Men indtil da, så spejler de sig i de andre børn, kigger på dem, og bliver bevidste om det, at der er "små mennesker" og "store mennesker". Det lærer dem at agere blandt andre. Men lege MED de andre børn, arj, det har du sikkert helt ret i de  ikke kan.

Stakkelen er idag syg, og pjevset. Og i venteværelset hos doktomanden, lyste minn lille mand på 11 mdr. gevaldigt op, da der starverede en lille gut ind på ca. 1 år. De kiggede på hinanden, og grinte og smilte. Pegede, vinkede og klappede. De hyggede sig sammen.
Jeg er ikke i tvivl om, at de små har glæde af at komme i vugger/DP, frem for bare at gå derhjemme blandt voksne dag ud og dag ind. - Men lege sammen.... Igen, jeg tror du har ret. Det gør babyer ikke.

Du spørger om hva jeg mener om "DEN GANG" man gik derhjemme. Jo, der var jo gerne en masse søskende, man kunne lege med og/eller kigge på. Så det var sikkert helt fint, men der hvor jeg syns det kan være lidt synd for baby/barn, er når man går derhjemme og kun en enkelt gang om ugen eller to, kommer i fx. legestue/mødregruppe.

Jeg tror jo, at børn har godt af faste rammer, regelmæssig hverdag og fred og ro ved spise-sovetider.
Altså det gode gamle, RO, RENLIGHED og REGELMÆSSIGHED
Og det kakn jeg i samspil med vuggeren give knægten.

- Jeg følte mig nok en smule provokeret, idet jeg syns det er en gammeldags, helt forkert og forstokket opfattelse, at man ska gå derhjemme og bage boller for, at være en go mor..... (Kliche, I KNOW)

Jeg syns jo at en go mor, er en der gør hva man kan for at hele familien er glad. Så ka vaskektøj være vasketøj, og økologiske hjemmelavede boller være hva de nu er. Bare der er tid til pjat, grin, leg og overskud. Og personligt får jeg overskud af at gå på arbejde, og intereagere med andre voksne, frem for bare at gå derhjemme i bleerne.....

Og så en helt anden ting.  Har du været på barsel derhjemme ?
- Min mand er nu, og for satan han er go til det. De hygger sig. Men junior kommer stadig i vugger hverdag, og han er så glad og skøn hver gang han blir afleveret, og ligesådan når man henter ham.
- Jeg spørger bare af ren nysgerrighed

Anmeld

18. marts 2010

Michael healer

SpunkenJo skriver:

Jeg er helt enig me dig i, at børn/babyer ikke kan lege sammen, før de er over ca. 2 år. Ingen tvivl om det.

Men indtil da, så spejler de sig i de andre børn, kigger på dem, og bliver bevidste om det, at der er "små mennesker" og "store mennesker". Det lærer dem at agere blandt andre. Men lege MED de andre børn, arj, det har du sikkert helt ret i de  ikke kan.

Stakkelen er idag syg, og pjevset. Og i venteværelset hos doktomanden, lyste minn lille mand på 11 mdr. gevaldigt op, da der starverede en lille gut ind på ca. 1 år. De kiggede på hinanden, og grinte og smilte. Pegede, vinkede og klappede. De hyggede sig sammen.
Jeg er ikke i tvivl om, at de små har glæde af at komme i vugger/DP, frem for bare at gå derhjemme blandt voksne dag ud og dag ind. - Men lege sammen.... Igen, jeg tror du har ret. Det gør babyer ikke.

Du spørger om hva jeg mener om "DEN GANG" man gik derhjemme. Jo, der var jo gerne en masse søskende, man kunne lege med og/eller kigge på. Så det var sikkert helt fint, men der hvor jeg syns det kan være lidt synd for baby/barn, er når man går derhjemme og kun en enkelt gang om ugen eller to, kommer i fx. legestue/mødregruppe.

Jeg tror jo, at børn har godt af faste rammer, regelmæssig hverdag og fred og ro ved spise-sovetider.
Altså det gode gamle, RO, RENLIGHED og REGELMÆSSIGHED
Og det kakn jeg i samspil med vuggeren give knægten.

- Jeg følte mig nok en smule provokeret, idet jeg syns det er en gammeldags, helt forkert og forstokket opfattelse, at man ska gå derhjemme og bage boller for, at være en go mor..... (Kliche, I KNOW)

Jeg syns jo at en go mor, er en der gør hva man kan for at hele familien er glad. Så ka vaskektøj være vasketøj, og økologiske hjemmelavede boller være hva de nu er. Bare der er tid til pjat, grin, leg og overskud. Og personligt får jeg overskud af at gå på arbejde, og intereagere med andre voksne, frem for bare at gå derhjemme i bleerne.....

Og så en helt anden ting.  Har du været på barsel derhjemme ?
- Min mand er nu, og for satan han er go til det. De hygger sig. Men junior kommer stadig i vugger hverdag, og han er så glad og skøn hver gang han blir afleveret, og ligesådan når man henter ham.
- Jeg spørger bare af ren nysgerrighed

Hej

Nu kan jeg jo kun fortælle ud fra hvordan det er her hjemme , hvor moren går hjemme med børnene og vi har nu 5 børn i alderen fra 2 måneder til 14 år.

Selv om ikke alle vores børn har gået i børnehave, har de ikke haft nogle problemer med det sociale eller andet når de så kom i skole.

vedr. når jeg skrev om gamle dage , hvor de fleste mødre gik hjemme, så det ikke med henblik på at de bagte boller, og vaskede tøj og gjorde rent, men det at de havde mulighed for at være sammen med deres barn 24/7 og se alle de fremskridt et barn gjorde m.m. Så er det som du skriver da lige meget om man bager boller , mens man går hjemme, det for en baby jo ikke glæde af alligevel, så nej hvis moren går hjemme, så det selvfølgelig med henblik på at være der så meget for barnet som muligt, når barnet har lyst til dette, og på barnets præmisser

Jeg syntes det er svært at vide hvad der helt præcist er godt for en baby, for vi kan jo ikke spørge en baby, og høre om babyen helst vil vælge at være hjemme ved mor hele dagen, eller være passet hver dag nogle timer.

Nu er jeg så i den situation, at jeg er ledig, så jeg er jo også hjemme 24/7 lige for tiden, men ja da jeg havde arbejde, så tog jeg da også barsel, når det var m.m.

Det er helt ok du spørger, jeg er også selv en meget nysgerrig person he he, det jo den eneste måde, man kan få et svar på, det er jo ved at spørge he he

mvh Michael

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.