Jeg har svaret ja, men det er med forbehold...
Vil faktisk ikke selv vælge dagpleje mor, men det er kun fordi jeg har valget i den kommune hvor jeg bor om integreret institution og det synes jeg klart er at foretrække. Jeg har 3 børn, som alle kommer til at gå i den samme institution. Den sidste starter SFO snart, og til sommer er de to mindste så i samme vuggestue/børnehave. Det er da perfekt, man kender alle derovre og skal ikke aflevere mange forskellige steder!
Hvis jeg boede et sted med kun dagplejemødre ville jeg jo være tvunget til dagplejemødre. Jeg ville ikke fravælge dig pga din alder, blev selv mor som 22 årig, og følte mig da også moden til det dengang. Man kan sagtens være langt mere fornuftigt end de høns der fx er med i paradise!!
Jeg ville dog fravælge dig hvis du valgte at passe dit eget barn samtidig, tror det er enormt svært både for barn og mor ikke at forskelsbehandle børnene. Der vil altid være stærke følelser til ens eget barn fremfor de "fremmede"
Ellers vil jeg sige som flere af de andre at medhjælper til en start i børnehave eller vuggestue nok er en ide for lige at snuse til forældre samarbejdet samt få lidt erfaring...
Knus Kathrina
Anmeld