Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

9510

Jeg har svaret nej, ikke noget personligt, da du lyder til at være sød og behagelig,

Men jeg har det bare bedst med at den person der skal tage vare på mit guld har noget erfaring og gerne er lidt en bedste type, ved godt at det nok ikke er nemt at finde, men så kommer han nok i vuggestue hvor der er uddannet personale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Winnie

Jeg har stemt nej, men det er kun fordi at jeg ikke lader mine børn blive passet. I min verden høre små børn hjemme hos deres mor.

Så altså intet med dig eller alder at gøre  Men held og lykke med det.

Anmeld

17. marts 2010

NoName

Jeg ved godt at jeg er førstegangs-mor er 22 år og kun har været det i små 8 uger på torsdag, jeg har endnu ingen uddanelse, men har dog brugt et år på at tage 10kl. Jeg har i meget lang tid - ja lad os hellere sige år - brugt meget tid på at prøve at finde ud af hvad "jeg vil være når jeg bliver stor".. Og nu har det slået mig - Jeg vil da super gerne være dagplejemor!

Jeg elsker børn, og har altid gjort det. Jeg har relativt meget erfaring da jeg er opvokset på en rideskole som min mor havde, så der var børn alle vegne  og nu efter vi flyttede til jylland har hun plejebørn der bor fast ved hende og min far + aflastningsbørn hver anden uge som jeg osse har hjulpet meget med.

Vi har et dejlig stort hus med 65 kvm kælder hvor jeg pt. drømmer om alle de muligheder jeg har med den da vi endnu ikke har lavet andet end at male hvidt. Vi har en lækker stor have, og bor lige overfor en skole med al den legeplads man kunne tænke sig..

Nu er spørgsmålet så til dig: ville du lade mig passe dit barn?

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Hvad lægger du vægt på når du skal finde dagpleje til din guldklump??

Og er der nogen der ved noget om hvordan jeg bliver dagplejemor? Det eneste jeg har kunnet læse mig frem er at jeg kan søge når jeg er over 20 år. Jeg bor i norddjurs kommune.

Det ville jeg bestemt.

At være en god dagpleje mor handler ikke om hvor mange uddannelser, kurser og dit og dat du har. Det handler i bund og grund om at jeg som forældre føler mig tryg ved at overdrage mit dyrebare barn i din varetægt. Og at mit barn trives hos dig, som mange af de andre piger også skriver.

Har en veninde som blev DP, hun blev af kommunen sendt på nogle kurser og så var hun DP, hun var super glad for det og alle underne elskede at være hos hende. 

Jeg synes da bare du skal klø på med at blive DP, hvis der er mangel på dem i din hjem kommune.

Ønsker dig held og lykke og  for at det lykkes for dig.

Knus fra NoName 21+0

Anmeld

17. marts 2010

SpunkenJo

Winnie skriver:

Jeg har stemt nej, men det er kun fordi at jeg ikke lader mine børn blive passet. I min verden høre små børn hjemme hos deres mor.

Er man så en dårlig mor, hvis man lader sit barn passe så man selv kan gå på arbejde....?

- Sku man vælge arbejdslivet eller "motherhood" ???

Blev lidt provokeret af din holdning.

Anmeld

17. marts 2010

Corn

Er man så en dårlig mor, hvis man lader sit barn passe så man selv kan gå på arbejde....?

same here

Og hvor lang tid er de små børn???

Ret tidligt får de jo en masse ud af at være sammen med andre børn...

Anmeld

17. marts 2010

Ranarupta

Winnie skriver:

Jeg vil da også gerne vide, hvor længe de er "små børn"...?

Jeg tænker, at børn klart har det bedst hos deres forældre, MEN når de når en vis alder, så mener jeg, at det er enormt vigtigt at de lærer at omgås andre børn og voksne. 
Børn lærer på den måde at begå sig i vores verden med alle vores normer og forskellige individer.

Anmeld

17. marts 2010

Lady Marion <3

Jeg mener vores guldklumper først får noget ud af at være sammen med andre børn dagligt når de er 2 år   Først der kan de lege sammen . Havde jeg muligheden var mit barn hjemme de 2 første år , men sådan er det bare ikke i dagens Danmark

Anmeld

17. marts 2010

tumle81

Jeg har svaret ja, men det er med forbehold...

Vil faktisk ikke selv vælge dagpleje mor, men det er kun fordi jeg har valget i den kommune hvor jeg bor om integreret institution og det synes jeg klart er at foretrække. Jeg har 3 børn, som alle kommer til at gå i den samme institution. Den sidste starter SFO snart, og til sommer er de to mindste så i samme vuggestue/børnehave. Det er da perfekt, man kender alle derovre og skal ikke aflevere mange forskellige steder!

Hvis jeg boede et sted med kun dagplejemødre ville jeg jo være tvunget til dagplejemødre. Jeg ville ikke fravælge dig pga din alder, blev selv mor som 22 årig, og følte mig da også moden til det dengang. Man kan sagtens være langt mere fornuftigt end de høns der fx er med i paradise!!

Jeg ville dog fravælge dig hvis du valgte at passe dit eget barn samtidig, tror det er enormt svært både for barn og mor ikke at forskelsbehandle børnene. Der vil altid være stærke følelser til ens eget barn fremfor de "fremmede"

Ellers vil jeg sige som flere af de andre at medhjælper til en start i børnehave eller vuggestue nok er en ide for lige at snuse til forældre samarbejdet samt få lidt erfaring...

Knus Kathrina

Anmeld

17. marts 2010

Michael healer

SpunkenJo skriver:

Hej

Det gælder vel om at gøre det man har det best med ikke sandt ?

Hvis du har det bedst med at gå på arbejde, og få passet barn/børn imens, så det jo fint, for da det er dig der bestemmer omkring dette, så er det dette der er dit valg ikke ?

Hvad du så rent faktisk skal vælge, det må du jo gøre op med dig selv.

Men hvad er grunden til du blev provokeret af dette ?

mvh Michael

Anmeld

17. marts 2010

SpunkenJo

Michael healer skriver:

Hej

Det gælder vel om at gøre det man har det best med ikke sandt ?

Hvis du har det bedst med at gå på arbejde, og få passet barn/børn imens, så det jo fint, for da det er dig der bestemmer omkring dette, så er det dette der er dit valg ikke ?

Hvad du så rent faktisk skal vælge, det må du jo gøre op med dig selv.

Men hvad er grunden til du blev provokeret af dette ?

mvh Michael

Jeg er på ingen måde i tvivl om, at jeg gør det rigtige for både mig og min dreng, når jeg afleverer ham i vugger for at tage på arbejde.

En gla mor=glad barn

Men blir lidt provokeret, når det lyder som om man er en dårlig mor, ved at lade sit barn passe af andre end en selv.

Og så er jeg jo bare nysgerrig efter at høre, hvorfor man mener børn har bedst af at være hjemme hos sin MOAR!!!

Personligt er min opfattelse, at det giver selvstændige børn at udfordre dem blandt andre børn, fx. i en vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.