Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har svaret nej, da jeg aldrig selv ville vælge dp til mine børn. Min dreng er der krudt i og der ville ikke være udfordringer nok til ham i en dp. Da vores datter skulle i institution var det helt nærliggende, at hun startede samme sted.

Men derudover synes jeg, at du er for ung og ikke har erfaring nok (jeg ved godt, at man skal starte et sted).

Det vigtigste er dog, at du skal følge dine drømme og ikke hvad andre synes

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

SpunkenJo

Michael healer skriver:

Hej

Nu kan jeg jo kun fortælle ud fra hvordan det er her hjemme , hvor moren går hjemme med børnene og vi har nu 5 børn i alderen fra 2 måneder til 14 år.

Selv om ikke alle vores børn har gået i børnehave, har de ikke haft nogle problemer med det sociale eller andet når de så kom i skole.

vedr. når jeg skrev om gamle dage , hvor de fleste mødre gik hjemme, så det ikke med henblik på at de bagte boller, og vaskede tøj og gjorde rent, men det at de havde mulighed for at være sammen med deres barn 24/7 og se alle de fremskridt et barn gjorde m.m. Så er det som du skriver da lige meget om man bager boller , mens man går hjemme, det for en baby jo ikke glæde af alligevel, så nej hvis moren går hjemme, så det selvfølgelig med henblik på at være der så meget for barnet som muligt, når barnet har lyst til dette, og på barnets præmisser

Jeg syntes det er svært at vide hvad der helt præcist er godt for en baby, for vi kan jo ikke spørge en baby, og høre om babyen helst vil vælge at være hjemme ved mor hele dagen, eller være passet hver dag nogle timer.

Nu er jeg så i den situation, at jeg er ledig, så jeg er jo også hjemme 24/7 lige for tiden, men ja da jeg havde arbejde, så tog jeg da også barsel, når det var m.m.

Det er helt ok du spørger, jeg er også selv en meget nysgerrig person he he, det jo den eneste måde, man kan få et svar på, det er jo ved at spørge he he

mvh Michael

FEDEST med 5 børn

Det må være dejligt at have så mange søskende. Og sikke meget glæde kan få/har af hinanden. Hvordan er det med 5 børn? Jeg tænker praktisk her. Indkøb, fritidsaktiviteter, bil, ferie... Jeg vil selv kun ha 3 børn, for ellers kan man jo ikke sidde i en alm. bil!!! Jeg ved det, det er en tosset måde at afgøre det på, men jeg ved åbenbart ikke bedre

Jeg tror, at alt med måde, er en go tommelfingerregel. Så selvom jeg er for institutionspasning af børn, så syns jeg også det er helt forkert, når ogen bruger stedet som et opbevaringssted.....

Jeg arb. i vugger engang, og der var børn der kokm kl. 0630 og blev hentet igen efter 1600. Sikke en lang dag. Tænk hvis vores arbejdsdag var på over 10 tikmer HVER DAG! Og fra kl. 16-17 stykker, er der ikek mange vågne timer tilbage, at hygge med barnet i....

Så selvom jeg er varm fortaler for, at man ska få sine børn ud blandt andre børn, så ska man ikek bare lade dem være det laaange dage.

Men med 5 børn, er der jo rig mulighed for dejlig stimulans fra andre børn. Og sku jeg have nr. 4 (engang) og havde jeg kronerne til at gå hjemme, ville jeg også godt kunne lokkes til at gå hjemme indtil 2 år. Men jeg sku være sikker på, baby ikke blev en enspænder af det......

Anmeld

18. marts 2010

Corn

KatrineR skriver:

Du har helt ret, jeg har meget overskud .. Super overskuds-agtig når det tager mig.. hehe

Jeg har siddet og læst vedtægter og regler og reglementer (  ) på norddjurs kommunes hjemmeside, og der ser det altså ud til at man bare skal være fyldt 20, så jeg ved det faktisk ikke - skal hvertfald undersøges nærmere!

Tror da slet ikke Norddjurs Kommune søger Dp'ere... De fyrer vel nærmere...

Er det privat DP du vil starte??

Anmeld

18. marts 2010

mor-til-vanessa

alder betyder ikk nogen for mig. førstehånds indtrykket betyder MEGET  for mig. folk skal helst se pæne og rene ud. måske det lyder mærkeligt. men vil ikke lade en der ligner hun drikker for meget passe mine børn. jeg har stemt ja. synes du ligner en pæn og ordentlig person ved første håndsindtrykket

Anmeld

18. marts 2010

M.O.A.R.

I min verden har det intet med hvor gammel dagplejemoren er.. Hvis hun er god mod mit barn, barnet er glad for hende og at jeg kommer godt ud af det med hende ville jeg da ikke sige, 'jamen du er kun 22 år, så du slet ikke gammel nok' det synes jeg er en smule overfladisk.

Selvfølgelig har en dagplejemor på 45 mere erfaring end en ny på 22, det siger jo sig selv, men jeg ville da give det en chance hvis det var mig.

Så svaret fra mig er klart Ja.

Malene 35+2

Anmeld

18. marts 2010

Sommerfuglelarven

Der er så meget mere der ligger i, om jeg ville vælge dig. Din alder er ikke umiddelbart en hindring, det kommer helt an på din modenhed, ansvarlighed, om du "klikker" sammen med mit barn, aktiviteter osv.

Vi valgte i tidernes morgen de dagplejere som lød gode (vi valgte privat dagpleje, og derfor kunne vi læse om dem på en hjemmeside), så tog vi ud og snakkede med dem og så hvordan de fungerede sammen med vores datter, og besluttede os så efter vi havde besøgt alle på vores liste.

Anmeld

18. marts 2010

MoarTNoah

Macaab skriver:

Tror da slet ikke Norddjurs Kommune søger Dp'ere... De fyrer vel nærmere...

Er det privat DP du vil starte??

Jeg ved slet ikke noget om det endnu, har fået nummeret til hende der står for det af min sundhedsplejerske, så skal ringe til hende på mandag..

Privat dp?.. er der ikke kun en slags?

Anmeld

19. marts 2010

Corn

KatrineR skriver:

Jeg ved slet ikke noget om det endnu, har fået nummeret til hende der står for det af min sundhedsplejerske, så skal ringe til hende på mandag..

Privat dp?.. er der ikke kun en slags?

Nej alle kan få passet i privat DP med tilskud. Men det kræver en del af både dp og forældre, der er jo ingen der kan tage over hvis du fx er syg, eller har syg barn

Så lige på norddjurs.dk at de søger DP men det er i vivild

Anmeld

19. marts 2010

MoarTNoah

Macaab skriver:

Nej alle kan få passet i privat DP med tilskud. Men det kræver en del af både dp og forældre, der er jo ingen der kan tage over hvis du fx er syg, eller har syg barn

Så lige på norddjurs.dk at de søger DP men det er i vivild

Ah okay .. skal jeg lige have undersøgt nærmere

Lige nu har jeg osse en barsel jeg skal have brugt før jeg skal have søgt om at blive dp'er, nu ved jeg at der er en dp'er der lukker i min by, for hendes hus er til salg.. men nu må jeg lige se...

Anmeld

19. marts 2010

Corn

KatrineR skriver:

Ah okay .. skal jeg lige have undersøgt nærmere

Lige nu har jeg osse en barsel jeg skal have brugt før jeg skal have søgt om at blive dp'er, nu ved jeg at der er en dp'er der lukker i min by, for hendes hus er til salg.. men nu må jeg lige se...

Bare hold øje med norddjurs.dk

Der bliver alle DP-stillinger slået op... Men de vil jo helst samle det hele i int. inst.

Det er billigere end at drive DP.

Men privat DP bliver mere og mere brugt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.