Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

MoarTNoah

Anne85 skriver:

Hende dagplejemoderen havde også sit eget barn som dagplejebarn... Hvilket fremover også vil være en grund til at jeg kunne finde på at fravælge en dagplejemoder. Hun gjorde så voldsomt meget forskel på hendes eget barn og de andre børn.

Men hvis det er det du brænder for er det da det du skal gøre heldigvis er vi jo forskellige og der vil sikkert være mange der gerne vil have dig.
Så held og lykke med det

Jeg ville have helt samme mening som dig hvis jeg havde oplevet det samme som du! Dårlig erfaring er jo uheldigvis det man allerbedst husker!

Ja jeg er sikker på at der nok skal være nogen der "falder i fælden"  

Og tak fordi du ville dele din mening med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg vil gerne have mine børn i dagpleje når den tid kommer. Nu skal jeg lige blive mor først .

Jeg har intet imod din alder. Men ville da klart tage en snak med dig, lige som jeg ville gøre med enhver anden.

Erfaring er selvf. en fordel, men kan tilegnes på mange måder.

Man kan også vende den om. En meget erfaren dagplejemor kan jo godt blive lidt.... for tryg i sit fag, og måske miste noget af opmærksomheden, mens en mindre erfaring, kan være mere på dupperne, og dermed ikke overse barnets behov.

Jeg tror det kommer meget an på personen og hvordan den enkelte virker, så vil ikke afvise muligheden.

Håber du får din drøm opfyldt.

Kom lige til at tænke på. Du kunne måske til en start - for at prøve det lidt mere af, og få lidt mere erfaring som kan gavne dig i forhold til jobbet, måske ansøge om at passe børn for andre. Altså finde nogen som skal have passet deres børn, og hvor dit barn kan være med evt? Ved mange gør det her i KBH. Det er noget kommunen giver støtte til, men præcis hvordan det forgår ved jeg ikke helt.

Det var ik for at blande mig, blot en tanke som måske kunne være en god start??

Anmeld

16. marts 2010

Balderson

Nej, jeg ville ikke vælge dig...

Jeg ser gerne at, dagplejeren til mine børn har erfaring, og alder har alså også noget at sige hos mig...

Jeg synes personligt at det er helt forygt, at din bopælskommune vælger, at sige at når man er fyldt de 20 år, så kan man blive dagplejer.. I min hjemkommune skal man være fyldt 25.. De sidste 5 år tror jeg har en del at sige...

Anmeld

16. marts 2010

MoarTNoah

Alexis skriver:

Jeg vil gerne have mine børn i dagpleje når den tid kommer. Nu skal jeg lige blive mor først .

Jeg har intet imod din alder. Men ville da klart tage en snak med dig, lige som jeg ville gøre med enhver anden.

Erfaring er selvf. en fordel, men kan tilegnes på mange måder.

Man kan også vende den om. En meget erfaren dagplejemor kan jo godt blive lidt.... for tryg i sit fag, og måske miste noget af opmærksomheden, mens en mindre erfaring, kan være mere på dupperne, og dermed ikke overse barnets behov.

Jeg tror det kommer meget an på personen og hvordan den enkelte virker, så vil ikke afvise muligheden.

Håber du får din drøm opfyldt.

Kom lige til at tænke på. Du kunne måske til en start - for at prøve det lidt mere af, og få lidt mere erfaring som kan gavne dig i forhold til jobbet, måske ansøge om at passe børn for andre. Altså finde nogen som skal have passet deres børn, og hvor dit barn kan være med evt? Ved mange gør det her i KBH. Det er noget kommunen giver støtte til, men præcis hvordan det forgår ved jeg ikke helt.

Det var ik for at blande mig, blot en tanke som måske kunne være en god start??

Ja det lyder da som en rigtig god ide .. Tror jeg skal have undersøgt om det er nogen man kan gøre i min kommune, ville være super dejligt!..

Jeg håber osse selv at det kan blive en realitet, men nu må vi se

Anmeld

16. marts 2010

MoarTNoah

Balderson skriver:

Nej, jeg ville ikke vælge dig...

Jeg ser gerne at, dagplejeren til mine børn har erfaring, og alder har alså også noget at sige hos mig...

Jeg synes personligt at det er helt forygt, at din bopælskommune vælger, at sige at når man er fyldt de 20 år, så kan man blive dagplejer.. I min hjemkommune skal man være fyldt 25.. De sidste 5 år tror jeg har en del at sige...

Jeg syns osse selv at 20 er for ung til en dagplejemor, hvis jeg ser tilbage på da jeg var 20 er jeg sikker på at jeg heller ikke ville have kunnet bære opgaven dengang.

Jeg syntes måske 25 er en okay alder, men ville selvfølgelig blive ked over det hvis det var sådan i min kommune - da det jo er noget jeg brænder for. Nu er det jo endeligt kommunen der bestemmer om man er egnet som dagplejemor, og er da sikker og håber på at de ikke vælger en komplet umulig og ikke egnet til det - i stedet for en der kan.. -

Anmeld

17. marts 2010

betski

Jeg har stemt nej. Ikke til dig som person - husk lige det

Hvis jeg skulle ha mit barn passet af en DP, vil jeg nok hellere vælge en der er gammel i gårde eller en som har lidt mere livserfaring end dig. Du står som ny mor, aldrig været DP'er før. Og skal hilse og sige, at det i sig selv er en omvæltning. Og at skulle passe eget barn samtidig, det er jo bare en større udfordring. Så min svar må desværre blive nej.

Held og lykke med job-fremtiden

Anmeld

17. marts 2010

LotteGabriella

Jeg ved godt at jeg er førstegangs-mor er 22 år og kun har været det i små 8 uger på torsdag, jeg har endnu ingen uddanelse, men har dog brugt et år på at tage 10kl. Jeg har i meget lang tid - ja lad os hellere sige år - brugt meget tid på at prøve at finde ud af hvad "jeg vil være når jeg bliver stor".. Og nu har det slået mig - Jeg vil da super gerne være dagplejemor!

Jeg elsker børn, og har altid gjort det. Jeg har relativt meget erfaring da jeg er opvokset på en rideskole som min mor havde, så der var børn alle vegne  og nu efter vi flyttede til jylland har hun plejebørn der bor fast ved hende og min far + aflastningsbørn hver anden uge som jeg osse har hjulpet meget med.

Vi har et dejlig stort hus med 65 kvm kælder hvor jeg pt. drømmer om alle de muligheder jeg har med den da vi endnu ikke har lavet andet end at male hvidt. Vi har en lækker stor have, og bor lige overfor en skole med al den legeplads man kunne tænke sig..

Nu er spørgsmålet så til dig: ville du lade mig passe dit barn?

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Hvad lægger du vægt på når du skal finde dagpleje til din guldklump??

Og er der nogen der ved noget om hvordan jeg bliver dagplejemor? Det eneste jeg har kunnet læse mig frem er at jeg kan søge når jeg er over 20 år. Jeg bor i norddjurs kommune.

Det ville jeg hvis, først og fremmest, mit barn havde en go' kemi med dig, men skal også selv ha' en go' mavefornemmelse når jeg går derfra, med det mener jeg at man skal kunne snakke med hinanden såvel positivt som negativt, UDEN der bliver noget i krogene og jeg skulle føle at du havde helt styr på det du laver (hvilket du med stor sandsynlighed har, da du jo trods alt først skal godkendes til at blive dagplejer)

Men hop da ud i det, er sikker på at det nok skal lykkedes

Altså her hvor jeg bor har vi 2 mandlige dagplejere, prøv og tænk hvordan de havde det, da de skulle starte????

Anmeld

17. marts 2010

Kruse90

KatrineR skriver:

Dejligt at høre

min mor er dagpleje mor. Og jeg syntes også det er et utrolig fantastisk job.
Der er rigtig mange timer i det. men man arbjeder jo så også hjemme og har en middagspause på 2-3 timer, alt efter hvor længe børnene sover.
Jeg har også overvejet det. Her hvor jeg bor er kravet bare at man skal have min. ET barn selv. Før kan man ikke blive det.
Tror ikke din alder spiller en stor rolle indenfor kommunen, hvis de kan mærke på dig at det er det du brænderf for, og du har overskudet, pladsen og kan tage ansvaret.
Men mange syntes det virker som en MEGET krævende job.

Så slemt er det altså heller ikke i følge mine øjnene, min mor har været det i snart 10 år nu og syntes det hele ser så hyggeligt ud

Undskyld det lange indlæg, men jeg syntes bestemt du skal undersøge det
Og hvis jeg have et barn, ville jeg uden tvivl lade dig passe h*n

Anmeld

17. marts 2010

Vial

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med noget praktisk erfaring som medhjælper i vuggestue og børnehave. Så kan du suge en masse erfaring til dig og evt se om du virkelig gider det og egner dig til det - både forældre samarbejde og alt det andet. Jeg ville, hvis jeg fik tilbudt en dagplejer på 22 år sikre mig at hun havde et par års arbejdserfaring med børn - ikke kun privat passer og masser af søskende. Go for it :-)

Anmeld

17. marts 2010

hc=k

Nej jeg ville ikke vælge dig.. 

Jeg synes du er for ung. Jeg ville ikke have en dagpleje mor der er yngre end mig selv og jeg ville bestemt helst have en dagplejemor der selv har børn.

Min søns dagplejemor er over 60 og har 33 års erfaring med det at være dagplejemor og det er jeg tryk ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.