SpunkenJo skriver:
Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....
En go kombi tror jeg er det vigtigste. Heldigvis er vi så privilligerede, at vores dreng ikke behøver være et 8-16 barn.
Han vil blive afleveret kl. 0600 nogen morgener, hentet igen kl. 1200 og andre gange afleveret kl. 1100 og så hentet kl. 16-17. Og nogen dage slet ikke. For vi arbejder begge 3-holdsskift, hvilket udløser dejlige fridage midt i ugen.
Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....
Men så kan vi jo nøjes med at være enige om at være uenige!
Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....
Jeg tvivler på at et barn under 1 år, kan blive ensome af at gå hjemme, det er først efter 1-2 års alderen, at børn begynder at få noget ud af at lege med andre børn
Hvis du der imod skriver om børn i 5 års alder, ja så vil jeg da godt give dig ret i, at et barn på den alder kan blive ensom, men det kan en voksen jo også, og nogle gange er det jo så noget et menneske lære noget af, det at være ensom, kan jo så sætte nogle tanker i gang, og få et menneske til at tænke andre tanker m.m.
Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....
Igen her er det samme som før, hvad alder er det lige vi taler om, for er barn på under 1 år, tvivler jeg på, vil blive mere stimuleret af at blive passet, tværtimod, hvis moren kun har det ene barn , eller er alene med det barn i dagtimerne, så kan moren jo være der for det barn hele tiden, hvor imod et barn der bliver passet, vil være nødttil at skulle passe sig selv ind imellem, da der ikke vil være en voksen til barnet hele dagen mens det bliver passet, for den voksne har jo ogå andre børn der skal passes ikke ?
mvh Michael