Ville du lade mig passe dit barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

karina1980

jeg har stemt nej,

for mig har alderen noget at sige, jeg har bare mere tiltro til en på 30 end en på 20 år, det har noget med livs og erhverserfaring at gøre.

har selv overvejet at blive dagplejemor, men mener at mine egne børn skal op i en hvis alder(min.8-10år) før jeg skal være det, så de er selvstædige og kan klare mere selv.

jeg ville hellere ikke lade mit barn passe hos en DP som passede eget barn,dels fordi jeg synes det synd at barnet skal dele sin mor med så mange andre og dels fordi jeg ikke tror på, at man kan tilsidesætte, sit eget barns behov midlertidigt, hvilket jeg mener man vil blive nødt til i løbet af en dag,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Winnie

Ranarupta skriver:

Jeg vil da også gerne vide, hvor længe de er "små børn"...?

Jeg tænker, at børn klart har det bedst hos deres forældre, MEN når de når en vis alder, så mener jeg, at det er enormt vigtigt at de lærer at omgås andre børn og voksne. 
Børn lærer på den måde at begå sig i vores verden med alle vores normer og forskellige individer.

Min personlig mening er at 2-3 år, der er jo forskelligt fra barn til barn hvornår de har brug for mere.

Jamen selvfølgelig har børn brug for andet end deres mor. Her hjemme har vi brugt legestue, rytmik og gymnastik for at komme ud bland andre.

Anmeld

17. marts 2010

Winnie

myprincess skriver:

Uhhh hvor ville jeg ønske jeg havde den mulighed !! Det kan desværre bare ikke hænge sammen for mig når jeg er enlig ! :/ Hvor er du heldig !!

Tak, jeg føler mig også heldig  Klart at du ikke kan være hjemme når du er alene, ellers skulle du godt nok have en stor opsparing

Anmeld

17. marts 2010

4kløver

Nu skal min ikke DP.. men vis hun skulle så måtte hun da gerne blive passet hos dig..

Anmeld

17. marts 2010

grinbidderen

Jeg har stemt ja..

jeg vil heller have en dagplejemor som er lidt yngre end en gammel, altså min søns dp mor hun går på pension her til august og der har han ikke engang gået der 1 år så heller have en som ville kunne have min søn intil han skal i børnehave.. men nu skal han så starte i vuggestue når dagplejen lukker og slukker.,,,

alderen har ik det vilde at sige så længe der er trykhed omsogrg og alt det der ska til så mit barn føler sig tryk..

Anmeld

17. marts 2010

guldmønt

jeg stemmer nej da jeg syntes du er for ung ,og når du heller ikke har nogle børn endnu ville jeg være lidt bekymret for om du ved hvad du går ind til .

Anmeld

17. marts 2010

Ranarupta

Winnie skriver:

Min personlig mening er at 2-3 år, der er jo forskelligt fra barn til barn hvornår de har brug for mere.

Jamen selvfølgelig har børn brug for andet end deres mor. Her hjemme har vi brugt legestue, rytmik og gymnastik for at komme ud bland andre.

Jeg er nok ikke helt enig med alderen - men det kan jo være, at jeg ændrer mening, når min søn er kommet til verden

Og jeg synes, at det er rigtigt godt, at du har benyttet dig af de sociale tilbud!!

Anmeld

17. marts 2010

Michael healer

SpunkenJo skriver:

Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....

En go kombi tror jeg er det vigtigste. Heldigvis er vi så privilligerede, at vores dreng ikke behøver være et 8-16 barn.
Han vil blive afleveret kl. 0600 nogen morgener, hentet igen kl. 1200 og andre gange afleveret kl. 1100 og så hentet kl. 16-17. Og nogen dage slet ikke. For vi arbejder begge 3-holdsskift, hvilket udløser dejlige fridage midt i ugen.

Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....

Men så kan vi jo nøjes med at være enige om at være uenige!

Tilgengæld kan børn også blive ensomme af kun at gå hjemme i mors skørter.....

Jeg tvivler på at et barn under 1 år, kan blive ensome af at gå hjemme, det er først efter 1-2 års alderen, at børn begynder at få noget ud af at lege med andre børn

Hvis du der imod skriver om børn i 5 års alder, ja så vil jeg da godt give dig ret i, at et barn på den alder kan blive ensom, men det kan en voksen jo også, og nogle gange er det jo så noget et menneske lære noget af, det at være ensom, kan jo så sætte nogle tanker i gang, og få et menneske til at tænke andre tanker m.m.

Men at holde et barn hjemme tror jeg tilgengæld kan være understimulerende.....

Igen her er det samme som før, hvad alder er det lige vi taler om, for er barn på under 1 år, tvivler jeg på, vil blive mere stimuleret af at blive passet, tværtimod, hvis moren kun har det ene barn , eller er alene med det barn i dagtimerne, så kan moren jo være der for det barn hele tiden, hvor imod et barn der bliver passet, vil være nødttil at skulle passe sig selv ind imellem, da der ikke vil være en voksen til barnet hele dagen mens det bliver passet, for den voksne har jo ogå andre børn der skal passes ikke ?

mvh Michael

Anmeld

17. marts 2010

Winnie

Ranarupta skriver:

Jeg er nok ikke helt enig med alderen - men det kan jo være, at jeg ændrer mening, når min søn er kommet til verden

Og jeg synes, at det er rigtigt godt, at du har benyttet dig af de sociale tilbud!!

Måske, måske ikke   Det er jo heller ikke vigtigt. Det vigtigste er at vi alle gør vores bedste og det vi mener er det rigtige

Anmeld

17. marts 2010

Mira0911

Den er svær..

Men igen... Der er altid nye dp'er som starter op med ingen erfaring..

Så hvorfor skulle du ikke også kunne klare opgaven som hvis en dp havde 15 års erfaring?

Bare mit barn trives - så er jeg tilfreds...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.