Mærkeligt spørgssmål ! ? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Vidunderligeunger

lige som det er nu (hvor jeg saaagtens kan nå) vil jeg ha det skal være total væk det hele - men mon ikke den indstilling ændrer sig i takt med terminsdatoen nærmer sig... mine ben skal dog (for min egen forfængeligheds skyld) barberes hvis ikke jeg kan, så kan min kæreste SGU!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Dér synes jeg du har fat i det het rigtige! For selvfølgelig har personalet set det meste og der skal nok meget til at ryste dem. Men derfor kan man jo godt selv have nogle ønsker om hvordan tingene skal være for at man har det bedst muligt med situationen. Jeg barberer mig også stadig - kan godt nok ikke se en skid dernede mere, så jeg ved ikke helt hvor godt fritsen holder:-) Men jeg tænker da at jeg lige hiver et spejl frem når termin rykker nærmere - ligesom det anbefales i "kvinde kend din krop" fra 80´erne:-)

Jeg har også nogle andre smådetaljer og praktiske ting omkring som jeg har forberedt. Gider fx ikke ligge nøgen under hele fødslen, vil gerne have en bh på osv osv. Det er sgu ikke for jordemorens skyld - er sikker på hun er bedøvende - det er udelukkende for at gøre det så behageligt som muligt for mig selv:-)

Men selvfølgelig er det ikke det vigtigste i forbindelse med fødslen og jeg tror heller ikke man skænker det mange tanker når først slaget skal slås, men det er meget rart at forberede sig på ens egen måde på så stor en ting, ikke...:-)

Helt enig, jeg havde en top på da jeg fødte min søn i vand... Brød mig bare ikke om at sku sidde der med kæmpe kasserne ud over det hele (de var str F og jeg har normalt C)!!!!!!

Så følte mig rigtig godt tilpas med top på:-)

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

Baagøe skriver:

Når du føler trang til at skulle på toillettet er det fordi presveerne indfinder sig. Jeg frygtede meget at briste, så jeg pressede ikke igennem  Jordemoderen sagde dog, at grunden til at kvinder ofte brister er, hvis deres veer ikke er godt nok. Så blev jeg da så meget klogere. Som sidebemærkning kan jeg nævne jeg ikke sprækkede.

K.h. Linda

Ja, hvis veerne ikke er gode nok presser man jo selv enormt hårdt... Jeg var meget obs på det sidst og lod min krop gøre så meget af arbejdet selv og så satte jeg lyd på da jeg pressede, for så presser man heller ikke helt igennem. Jeg fik at vide det sikkert var derfor jeg ikke var bristet og fødte en stor dreng på 4800 g....

Anmeld

15. marts 2010

Heidi.

Ranarupta skriver:

Æhh, det er bare min største frygt!! (sammen med brist...)

Ja det er heller ikke fedt.. ved min 2. fødsel nåede jeg ikke og få et lavement. og da jeg så skulle presse.. ja så var det ikke kun barnet der kom ud..

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Helt enig, jeg havde en top på da jeg fødte min søn i vand... Brød mig bare ikke om at sku sidde der med kæmpe kasserne ud over det hele (de var str F og jeg har normalt C)!!!!!!

Så følte mig rigtig godt tilpas med top på:-)

Ja, jeg blev også så glad dengang jeg så dine billeder hvor du føder i vand med top på, man får jo nærmest indtryk af at det er forbudt og at den rigtig fødsel kun kan foregå au naturel og splitter hans, så det var vældig inspirerende:-)

Jeg har nu alle indkøb på plads, undtagen det som jeg kalder "arbejdstøjet", og det er netop en eller anden form for top, som vil egne sig til mange timers ve-arbejde. Og så må jeg åbenbart indstille mig på at hvis jeg har sådan én på, så er det muligt at jordemoren vælger at klippe den op når jeg har født. Det er da også fint nok, jeg overlever da nok at vie en top til fødslen, men tænk alligevel at det er det svar en jordemor vælger at give mig da emnet kommer på banen her forleden. "Jaaah, du kan godt have en top eller bh på, men når fødslen nærmer sig vil vi jo nok gøre hvad vi kan for at få den af dig og det kan blive nødvendigt at klippe den af når barnet komer ud, for det er så vigtigt med hud-til-hud-kontakten." Åhh, så dramatsik, prøv da lige at slappe af, det er nok ikke et spørgsmål om nanosekunder, tror altså ikke barnet kommer til at lide af tilknytningsforstyrrelser fordi jeg lige selv vrister den top af selv. Men fred være med det......

Jeg ved godt jeg har været omkring det herinde nogle gange efterhånden, men jeg synes altså det er noget underligt noget når man kommer til at "rokke lidt" ved det der batragtes som "den naturlige fødsel". Altså det er vildt som det kan provokere nogen hvis man er lidt blufærdig omkring fødslen og har nogle ønsker til fx tøj, antal "tilskuere" undervejs osv osv.... Det er blevet en helt lille kæphest:-)

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Ja, hvis veerne ikke er gode nok presser man jo selv enormt hårdt... Jeg var meget obs på det sidst og lod min krop gøre så meget af arbejdet selv og så satte jeg lyd på da jeg pressede, for så presser man heller ikke helt igennem. Jeg fik at vide det sikkert var derfor jeg ikke var bristet og fødte en stor dreng på 4800 g....

okay, ny information, det var jeg ikke klar over, ret så tabkevækkende.. det kaster nyt lys over hvorfor det ikke er fedt hvis en evt epiduralblokade sætter veerne i stå....

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Og i øvrigt - hvor er du sej! Det er altså temmelig erfarent og overskudsagtigt det du beskriver dér:-)

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Og i øvrigt - hvor er du sej! Det er altså temmelig erfarent og overskudsagtigt det du beskriver dér:-)

Jeg bristede temmelig meget under min 1. fødsel, for min datter var stjernekigger og jeg pressede som en sindssyg for at få hende ud- da de snakkede om sugekop, det skulle jeg IKKE nyde noget af!!!!

Så jeg læste meget om det inden min 2. fødsel og jeg er så så heldig at jeg ikke har vanvittig ondt under udvidelsesveerne, kunne fx ALDRIG finde på at få epidural, for jeg kan vade rundt i meget højt tempo og snakke i vildskab selvom jeg har veer, så tror egentlig jeg var meget forberedt og klar da jeg så fik sindssygt ondt ved de 9 cm, Kunne slet ikke snakke (og SÅ har jeg ondt)  og så koncentrerede jeg mig virkelig om at mærke efter hvad kroppen gjorde og jeg kunne jo simpelthen mærke da han gled ned i bækkenet (føltes så også som en vandmelon der skulle ned)!!!!! Men lyttede meget efter min krop og så gav jeg et brøl fra mig når jeg havde presseveer (som jeg jo kun havde 4 af)

Her efter de to fødsler kan jeg virkelig mærke forskellen på hvor meget jeg var med i det hele 2. gang fordi jeg lyttede det mere til min krop....

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

okay, ny information, det var jeg ikke klar over, ret så tabkevækkende.. det kaster nyt lys over hvorfor det ikke er fedt hvis en evt epiduralblokade sætter veerne i stå....

Nej, har godt nok hørt det med epiduralen.... Der er 3 grunde til jeg IKKE vil ha' den...

1. (som også er vigtigste punkt) er at jeg ikke har ondt under udvidelsesveerne....

2. Det sætter ret mange begrænsninger mht at bevæge sig, at få den og man kan jo IKKE føde i vand, hvilket jeg jo gjorde 2. gang og vil igen....

3. Jeg fik den i 2002 da jeg fik fedtsuget mine lår og fik den mest vanvittige migrænelignende hovedpine derefter og måtte ind på sygehuset og ha' blod taget ud af armen og stukket ind i ryggen, så tør simpelthen ikke få den igen.....

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Jeg bristede temmelig meget under min 1. fødsel, for min datter var stjernekigger og jeg pressede som en sindssyg for at få hende ud- da de snakkede om sugekop, det skulle jeg IKKE nyde noget af!!!!

Så jeg læste meget om det inden min 2. fødsel og jeg er så så heldig at jeg ikke har vanvittig ondt under udvidelsesveerne, kunne fx ALDRIG finde på at få epidural, for jeg kan vade rundt i meget højt tempo og snakke i vildskab selvom jeg har veer, så tror egentlig jeg var meget forberedt og klar da jeg så fik sindssygt ondt ved de 9 cm, Kunne slet ikke snakke (og SÅ har jeg ondt)  og så koncentrerede jeg mig virkelig om at mærke efter hvad kroppen gjorde og jeg kunne jo simpelthen mærke da han gled ned i bækkenet (føltes så også som en vandmelon der skulle ned)!!!!! Men lyttede meget efter min krop og så gav jeg et brøl fra mig når jeg havde presseveer (som jeg jo kun havde 4 af)

Her efter de to fødsler kan jeg virkelig mærke forskellen på hvor meget jeg var med i det hele 2. gang fordi jeg lyttede det mere til min krop....

Det synes jeg simpelthen er for sejt!! håber jeg kan gøre det bare lidt efter, men er bange for jeg kommer til at ryge rundt som en hund i et spil kejler som ikke kan styre en skid:-)

"for jeg kan vade rundt i meget højt tempo og snakke i vildskab selvom jeg har veer" Ha ha - tror også du er ret underholdende under fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.