Tina2 skriver:
Helt enig, jeg havde en top på da jeg fødte min søn i vand... Brød mig bare ikke om at sku sidde der med kæmpe kasserne ud over det hele (de var str F og jeg har normalt C)!!!!!!
Så følte mig rigtig godt tilpas med top på:-)
Ja, jeg blev også så glad dengang jeg så dine billeder hvor du føder i vand med top på, man får jo nærmest indtryk af at det er forbudt og at den rigtig fødsel kun kan foregå au naturel og splitter hans, så det var vældig inspirerende:-)
Jeg har nu alle indkøb på plads, undtagen det som jeg kalder "arbejdstøjet", og det er netop en eller anden form for top, som vil egne sig til mange timers ve-arbejde. Og så må jeg åbenbart indstille mig på at hvis jeg har sådan én på, så er det muligt at jordemoren vælger at klippe den op når jeg har født. Det er da også fint nok, jeg overlever da nok at vie en top til fødslen, men tænk alligevel at det er det svar en jordemor vælger at give mig da emnet kommer på banen her forleden. "Jaaah, du kan godt have en top eller bh på, men når fødslen nærmer sig vil vi jo nok gøre hvad vi kan for at få den af dig og det kan blive nødvendigt at klippe den af når barnet komer ud, for det er så vigtigt med hud-til-hud-kontakten." Åhh, så dramatsik, prøv da lige at slappe af, det er nok ikke et spørgsmål om nanosekunder, tror altså ikke barnet kommer til at lide af tilknytningsforstyrrelser fordi jeg lige selv vrister den top af selv. Men fred være med det......
Jeg ved godt jeg har været omkring det herinde nogle gange efterhånden, men jeg synes altså det er noget underligt noget når man kommer til at "rokke lidt" ved det der batragtes som "den naturlige fødsel". Altså det er vildt som det kan provokere nogen hvis man er lidt blufærdig omkring fødslen og har nogle ønsker til fx tøj, antal "tilskuere" undervejs osv osv.... Det er blevet en helt lille kæphest:-)
Anmeld