Mærkeligt spørgssmål ! ? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Ja, jeg blev også så glad dengang jeg så dine billeder hvor du føder i vand med top på, man får jo nærmest indtryk af at det er forbudt og at den rigtig fødsel kun kan foregå au naturel og splitter hans, så det var vældig inspirerende:-)

Jeg har nu alle indkøb på plads, undtagen det som jeg kalder "arbejdstøjet", og det er netop en eller anden form for top, som vil egne sig til mange timers ve-arbejde. Og så må jeg åbenbart indstille mig på at hvis jeg har sådan én på, så er det muligt at jordemoren vælger at klippe den op når jeg har født. Det er da også fint nok, jeg overlever da nok at vie en top til fødslen, men tænk alligevel at det er det svar en jordemor vælger at give mig da emnet kommer på banen her forleden. "Jaaah, du kan godt have en top eller bh på, men når fødslen nærmer sig vil vi jo nok gøre hvad vi kan for at få den af dig og det kan blive nødvendigt at klippe den af når barnet komer ud, for det er så vigtigt med hud-til-hud-kontakten." Åhh, så dramatsik, prøv da lige at slappe af, det er nok ikke et spørgsmål om nanosekunder, tror altså ikke barnet kommer til at lide af tilknytningsforstyrrelser fordi jeg lige selv vrister den top af selv. Men fred være med det......

Jeg ved godt jeg har været omkring det herinde nogle gange efterhånden, men jeg synes altså det er noget underligt noget når man kommer til at "rokke lidt" ved det der batragtes som "den naturlige fødsel". Altså det er vildt som det kan provokere nogen hvis man er lidt blufærdig omkring fødslen og har nogle ønsker til fx tøj, antal "tilskuere" undervejs osv osv.... Det er blevet en helt lille kæphest:-)

Lige præcis!!!!! Og ved du hvad- man skal sgu bare gøre præcis som man vil....

Den top jeg havde på var bare en elastik top i microfiber uden bøjler eller noget, så intet strammede og jeg krængede den bare lige op da jeg kom op af karret og over på sengen og lå med milas... Ikke noget problem overhovedet!

Jeg ville overhovedet ikke bryde mig om at ligge der uden en trævl.... Da jeg fødte Filuca havde jeg hospitalsskjorte på i sengen. Svedte helt vildt, men af sku den sgu ikke;o)

Havde så ingenting på da jeg prøvede at føde hende i vand (hvilket jeg jo desværre ikke kunne) men kan også huske jeg følte det ret ubehageligt at ligge der med stor mave, masser af ekstra kg og kæmpe babser til frit udsyn.... Så det gør jeg ikke igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Corn

Tina2 skriver:

Her efter de to fødsler kan jeg virkelig mærke forskellen på hvor meget jeg var med i det hele 2. gang fordi jeg lyttede det mere til min krop....

Helt enig...

Jeg føler mig meget bedre klædt på til ve-arbejdet nu hvor jeg venter nr. 3, at jeg vil ikke sige jeg "ser frem til veerne", men jeg har tænkt meget over hvordan jeg vil arbejde mig igennem, og hvad jeg i hvert fald IKKE vil..

Så jeg håber på at alt fortsætter i samme spor som nu, så jeg kan føde stående eller i sofaen i vores eget hjem... I mine egne trygge omgivelser.. Glæder mig afsindigt

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Det synes jeg simpelthen er for sejt!! håber jeg kan gøre det bare lidt efter, men er bange for jeg kommer til at ryge rundt som en hund i et spil kejler som ikke kan styre en skid:-)

"for jeg kan vade rundt i meget højt tempo og snakke i vildskab selvom jeg har veer" Ha ha - tror også du er ret underholdende under fødsel

Ha ha, jamen jeg snakker ret meget  Gik rundt ude på gangen mens de fyldte karret og jeg mener helt seriøst jeg kunne ha danset til technomusik, jeg troede jo knap jeg var i fødsel og så kommer jeg ind og hun siger "ja, du er jo godt igang for du er 7 cm åben".... Yiiiihaaaah!!! Og nul smerter, så det var jeg lidt høj på:-)

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Nej, har godt nok hørt det med epiduralen.... Der er 3 grunde til jeg IKKE vil ha' den...

1. (som også er vigtigste punkt) er at jeg ikke har ondt under udvidelsesveerne....

2. Det sætter ret mange begrænsninger mht at bevæge sig, at få den og man kan jo IKKE føde i vand, hvilket jeg jo gjorde 2. gang og vil igen....

3. Jeg fik den i 2002 da jeg fik fedtsuget mine lår og fik den mest vanvittige migrænelignende hovedpine derefter og måtte ind på sygehuset og ha' blod taget ud af armen og stukket ind i ryggen, så tør simpelthen ikke få den igen.....

Nej, det er ikke uden konsekvenser at tage den epidural. jeg er åben for at fødslen KAN tage en drejning der gør at epiduralen kan være hensigtsmæssig. Men jeg håber at kunne klare det uden, for det er efterhånden gået op for mig at det ikke er heeeelt lige meget om man får den, det går virkelig ind og påvirker mange af de processer der sker under fødslen - og ja, ikke uden konsekvenser...

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

Macaab skriver:

Helt enig...

Jeg føler mig meget bedre klædt på til ve-arbejdet nu hvor jeg venter nr. 3, at jeg vil ikke sige jeg "ser frem til veerne", men jeg har tænkt meget over hvordan jeg vil arbejde mig igennem, og hvad jeg i hvert fald IKKE vil..

Så jeg håber på at alt fortsætter i samme spor som nu, så jeg kan føde stående eller i sofaen i vores eget hjem... I mine egne trygge omgivelser.. Glæder mig afsindigt

Lyder som en god ide, jeg planlægger også at føde hjemme denne gang. Egentlig ikke fordi jeg ikke vil ind på sygehuset, for det ville jeg egentlig godt- havde en fantastisk fødsel i vand derinde sidst, MEN de har kun en stue med fødekar og jeg vil simpelthen ikke risikere at komme derind og de siger stue 7 er optaget!

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Nej, det er ikke uden konsekvenser at tage den epidural. jeg er åben for at fødslen KAN tage en drejning der gør at epiduralen kan være hensigtsmæssig. Men jeg håber at kunne klare det uden, for det er efterhånden gået op for mig at det ikke er heeeelt lige meget om man får den, det går virkelig ind og påvirker mange af de processer der sker under fødslen - og ja, ikke uden konsekvenser...

Ja, sådan havde jeg det også ved 1. fødsel. Anede jo ikke hvordan det var at have veer og nogle har jo så kraftige smerter at det klart er bedst at få den, men ikke her... Minkrop arbejder klart bedst med veerne hvis jeg bevæger mig rundt og IKKE lægger mig eller sidder.....

Og nu ved jeg jo at de udvidelsesveer sagtens kan klares uden den (for mit vedkommende)

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Lige præcis!!!!! Og ved du hvad- man skal sgu bare gøre præcis som man vil....

Den top jeg havde på var bare en elastik top i microfiber uden bøjler eller noget, så intet strammede og jeg krængede den bare lige op da jeg kom op af karret og over på sengen og lå med milas... Ikke noget problem overhovedet!

Jeg ville overhovedet ikke bryde mig om at ligge der uden en trævl.... Da jeg fødte Filuca havde jeg hospitalsskjorte på i sengen. Svedte helt vildt, men af sku den sgu ikke;o)

Havde så ingenting på da jeg prøvede at føde hende i vand (hvilket jeg jo desværre ikke kunne) men kan også huske jeg følte det ret ubehageligt at ligge der med stor mave, masser af ekstra kg og kæmpe babser til frit udsyn.... Så det gør jeg ikke igen

Der er mange der siger at det ænser man ikke når fødslen er i gang, men jeg  ved bare at jeg også ville finde det rigtig ubehageligt ikke at have en trævl på kroppen og bare være "all over the place". Så jeg insisterer også på at beholde min top-fetich og der er altså ikke nogen der skal bilde mig ind at det skulle være noget problem at ahve sådan en på og få den af igen - hold nu lige op.... 

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Ja, sådan havde jeg det også ved 1. fødsel. Anede jo ikke hvordan det var at have veer og nogle har jo så kraftige smerter at det klart er bedst at få den, men ikke her... Minkrop arbejder klart bedst med veerne hvis jeg bevæger mig rundt og IKKE lægger mig eller sidder.....

Og nu ved jeg jo at de udvidelsesveer sagtens kan klares uden den (for mit vedkommende)

Jeg bliver simpelthen så inspireret hver gang jeg hører om dine fødselserfaringer og får fornyet kampgejst:-) Håber sådan at kunne bruge noget af det du har fortalt:-)

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Der er mange der siger at det ænser man ikke når fødslen er i gang, men jeg  ved bare at jeg også ville finde det rigtig ubehageligt ikke at have en trævl på kroppen og bare være "all over the place". Så jeg insisterer også på at beholde min top-fetich og der er altså ikke nogen der skal bilde mig ind at det skulle være noget problem at ahve sådan en på og få den af igen - hold nu lige op.... 

Nej, det er slet ikke noget problem, og tager du en tynd elastiktop på som jeg fx havde er det jo nemt lige at rykke den op eller tage den af når bebsen er ude....

JM spurgte lige mig da jeg hoppede op i karret om jeg ikke ville ha toppen af... Men jeg sagde bare at den ville jeg gerne beholde på, og så var der ikke mere snak om det.....

Så synes bestemt også du skal tage en top på, det er også vigtigt at ha det godt mens man er midt i fødslen. Og nej der er nogle ting man ikke tænker specielt over under fødslen, men altså da jeg sku op og ha moderkagen ud (den kom heldigvis hurtigt ud) og hun lige sku tjekke om jeg var bristet, hvilket ikke tog lang tid, kan jeg huske jeg nåede at tænke "så bliv da færdig med det roderi", så helt ligeglad er jeg altså ikke

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Jeg bliver simpelthen så inspireret hver gang jeg hører om dine fødselserfaringer og får fornyet kampgejst:-) Håber sådan at kunne bruge noget af det du har fortalt:-)

Det er jeg superglad for at høre, du spørger bare løs, hvis det er:-) Man elsker jo at snakke om børn og fødsler + graviditeter når man først har prøvet det

Jeg håber du får en kanon god fødsel  Hvornår var det nu du havde termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.