Mærkeligt spørgssmål ! ? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

Corn

Tina2 skriver:

Lyder som en god ide, jeg planlægger også at føde hjemme denne gang. Egentlig ikke fordi jeg ikke vil ind på sygehuset, for det ville jeg egentlig godt- havde en fantastisk fødsel i vand derinde sidst, MEN de har kun en stue med fødekar og jeg vil simpelthen ikke risikere at komme derind og de siger stue 7 er optaget!

Jeg har også haft to udemærkede fødsler på sygehus, så det ville ikke gøre mig noget hvis det "ender" der alligevel, men det er bare nemmere at være hjemme.

Vi har over 40 minutter i bil = jeg HADER at sidde i en bil med veer...

Ungerne skal afsættes, men det tager også tid, I BIL...

Og så fik jeg besked om sidst jeg havde født, at hvis vi på et tidspunkt skulle overveje flere børn, så synes fødsels-JM at jeg skulle overveje at føde hjemme, for ellers nåede vi nok ikke frem.

Første fødsel ville jm dog ikke have at jeg var i anden stilling end liggende, og det var helt klart efter anden fødsel, at jeg arbejder bedst når jeg står...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Tina2

Macaab skriver:

Jeg har også haft to udemærkede fødsler på sygehus, så det ville ikke gøre mig noget hvis det "ender" der alligevel, men det er bare nemmere at være hjemme.

Vi har over 40 minutter i bil = jeg HADER at sidde i en bil med veer...

Ungerne skal afsættes, men det tager også tid, I BIL...

Og så fik jeg besked om sidst jeg havde født, at hvis vi på et tidspunkt skulle overveje flere børn, så synes fødsels-JM at jeg skulle overveje at føde hjemme, for ellers nåede vi nok ikke frem.

Første fødsel ville jm dog ikke have at jeg var i anden stilling end liggende, og det var helt klart efter anden fødsel, at jeg arbejder bedst når jeg står...

Ja ok, det er også en lang tur i bil... Jeg VIL bare føde i vand, så derefter er jeg ret sikker på det bliver hjemme.... Vi har ca 10-15 min til sygehuset, alt efter trafik, så det er ikke så slemt....

Men tror nu også det bliver godt nok at føde hjemme:-) Kan godt forstå du har valgt det når det går så stærkt.... Så får du sikkert også en bedre fødsel ud af det end fx at føde i en bil på vej derind

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Det er jeg superglad for at høre, du spørger bare løs, hvis det er:-) Man elsker jo at snakke om børn og fødsler + graviditeter når man først har prøvet det

Jeg håber du får en kanon god fødsel  Hvornår var det nu du havde termin?

12. april - om 4 uger:-)

Har lige et par dage nu her igen der er præget af utålmodigh, det har svinget lidt undervejs. Synes pludselig 4 uger er uendelig lang tid....

Tankerne om fødslen svinger også mellem at jeg bliver lidt nervøs og ikke rigtig kan overskue det. Men når jeg så fx sidder og "snakker med jer" så kan jeg få hel ny kampgejst og nærmest glæde mig til projekt fødsel:-)

Men allermest glæder jeg mig jo bare som en sindssyg til at møde den lille knægt og lære ham at kende:-)

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Nej, det er slet ikke noget problem, og tager du en tynd elastiktop på som jeg fx havde er det jo nemt lige at rykke den op eller tage den af når bebsen er ude....

JM spurgte lige mig da jeg hoppede op i karret om jeg ikke ville ha toppen af... Men jeg sagde bare at den ville jeg gerne beholde på, og så var der ikke mere snak om det.....

Så synes bestemt også du skal tage en top på, det er også vigtigt at ha det godt mens man er midt i fødslen. Og nej der er nogle ting man ikke tænker specielt over under fødslen, men altså da jeg sku op og ha moderkagen ud (den kom heldigvis hurtigt ud) og hun lige sku tjekke om jeg var bristet, hvilket ikke tog lang tid, kan jeg huske jeg nåede at tænke "så bliv da færdig med det roderi", så helt ligeglad er jeg altså ikke

Ha ha - nej jeg tror også at jeg ovenpå fødslen - med al det kiggeri og roderi - får trang til at holde benene hermetisk samlet i en laang periode efter:-)

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

12. april - om 4 uger:-)

Har lige et par dage nu her igen der er præget af utålmodigh, det har svinget lidt undervejs. Synes pludselig 4 uger er uendelig lang tid....

Tankerne om fødslen svinger også mellem at jeg bliver lidt nervøs og ikke rigtig kan overskue det. Men når jeg så fx sidder og "snakker med jer" så kan jeg få hel ny kampgejst og nærmest glæde mig til projekt fødsel:-)

Men allermest glæder jeg mig jo bare som en sindssyg til at møde den lille knægt og lære ham at kende:-)

Jeg kan godt huske det... De sidste uger virker såååå lange... Men pludselig er du der, og jeg tror virkelig du vil føle dig 110% klar, når du kan mærke fødslen går igang  For du ved du får en lille bebs, når du er færdig, og du går dit livs største øjeblik i møde!!!

Anmeld

15. marts 2010

Corn

Tina2 skriver:

Ja ok, det er også en lang tur i bil... Jeg VIL bare føde i vand, så derefter er jeg ret sikker på det bliver hjemme.... Vi har ca 10-15 min til sygehuset, alt efter trafik, så det er ikke så slemt....

Men tror nu også det bliver godt nok at føde hjemme:-) Kan godt forstå du har valgt det når det går så stærkt.... Så får du sikkert også en bedre fødsel ud af det end fx at føde i en bil på vej derind

Som min konsultations-jm sagde til min mand:

Hvad vil du helst, folde plastik sammen og smide i skraldespanden, eller se om du kan få blod og fostervand af bilsæder og vinduer

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

tinpou skriver:

Ha ha - nej jeg tror også at jeg ovenpå fødslen - med al det kiggeri og roderi - får trang til at holde benene hermetisk samlet i en laang periode efter:-)

Ja, jeg havde sgu ikke lige noget forhold til det under liv noget tid efter..... Ha ha! Det var der bare og der skulle bestemt ikke rodes for meget ved det

Du må skulle føde på Skejby, ik? Min svigerinde fødte deres 1. datter der, nøj det er lækkert dernede og fedt patienthotel:-)

Anmeld

15. marts 2010

Cris

Jeg har smurt lidt veet creme da jeg var tæt på terminen. Jeg smurgte og så vaskede jeg vasken og så nogle ting til at lave lidt tid. Og så gik jeg i bad og det der gik, så gik det og det der blev, så blev det godt der  Og JM er fuldstandig ligeglad, kan du tro... Jeg har født hjemme 2. gang og lige efter fødsel hører jeg JM som siger til JM studerende (som fik lov til at være med) og nu skal skal jeg lige ordne afføring og se, hvordan det hele trækker sig   Og efter lidt tid sagde jeg: var der afføring? Det må I undskylde... Og de grinede næsten død af det! Det er meget normalt! sagde de. Og JM sagde, at de er utrolig mange som kommer til at skide lidt, selv om de lige har taget en lavament! Men det få de aldrig til at vide! Og det sjoveste er, at manden eller kæreste hellere ikke lægger mærke til det, for det plejer at ske, når babien er på vej ud! Så hun sagde, at det var flot klaret fra min side uden lavament (men jeg har været på toilettet så mange gange i løbet af dagen... åbenbar ved kroppen, hvad der skal til...)

Så alt hvad der sker under fødsel skal man ikke tænke på, man skal bruge alle krafterne på at fokusere på fødsel og ikke på alt andet, for JM har rigtigt godt styr på tingene og er ligeglade med busken og med afføring

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

Macaab skriver:

Som min konsultations-jm sagde til min mand:

Hvad vil du helst, folde plastik sammen og smide i skraldespanden, eller se om du kan få blod og fostervand af bilsæder og vinduer

Ikke så svært et valg, hi hi

Anmeld

15. marts 2010

Corn

Tina2 skriver:

Ikke så svært et valg, hi hi

Det synes jeg heller ikke. Men det var også megafedt at få en JM der var af den grovkornede mening, at en kvinde skal føde hvor hun har det bedst med det, så måtte man jo bare indordne sig efter det. Også selvom det skulle være på en stub-mark i 10 graders frost.

En rigtig gæv jm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.