Måske far - måske ikke far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Lillefe

Eva skriver:

Vi er jo alle forskellige...personligt ville jeg aldrig vælge at sætte et barn i verden uden en far der også var der og var med til det...synes ikke man kan tage denne beslutning selv, men det er bare min mening, præcis som du har din....og der er vel ikke en egentlig rigtig mening, er der?

Det eneste man kan sige er at mænd kan og bør gøre alt for at beskytte sig, så ikke de gør en kvinde gravid, hvis de virkelig vil være sikre på ikke at blive far.

Når det så er sagt, så synes jeg du skal være der for det barn så meget du ønsker, orker og kan. Håber dog bare du vil åbne dine døre og vise hvem du er når dit barn engang vil møde dig, for det vil det helt sikkert. Tænk på barnet og ikke på kvinden...hun har selv valgt at beholde barnet og det er ikke lyserød candyfloss det hele..

Knus Eva

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Michael healer

Miamaja skriver:

Hvad med at skrive et direkte brev til din ex. nodagtig de tanker du har om jeres forhold og barnet, uden at laegge fingre imellem men vaere helt aerlig. det er det aller vigtigeste for alles vedkommende.

Og saa bed hende om at svare helt aerligt i et brev til dig. det kan muligvis vaere med til at faa dig selv afklaret paa en masse sporgsmaal. jeg er helt enig med dig i at det er kvinden der har 'magten' hvad angaar at vaelge barnet til eller fra. det burde vaere begge partners men saadan er realiteten desvaerre ikke og det maa man acceptere.

Enige, tror også dette kan være en god måde at få besvaret dine spørgsmål på.

Anmeld

23. februar 2010

Honningblomst

dorthemus skriver:

Du har da selv sat en barn i verden ved hjælp af insemination...men du mener måske, at det ville du ikke gøre igen hvis du stod i samme situation som dengang?

Jeg ville ALDRIG nogensinde gøre det igen....aldrig...det er noget jeg har meget svært ved at leve med, og det til trods for der var en "far" da han blev lavet.

Anmeld

23. februar 2010

lion

Jeg vil sige at du som far har rettigheder som moderen ikk kan tage fra dig.

Men jo det er da bedre med en fuldtids far end en delefar, men jeg vil da sige at jeg selv hellere ville ha en deletidsfar end ikk en far.

Men jo du skal tænke dig om, det er jo for resten af dit liv.

Anmeld

23. februar 2010

BK

Slagelseguy skriver:

Hej alle sammen!

Jeg har en masse spørgsmål til hvad i mener.

Jeg er en yngre mand fra slagelse på 24 år og venter mit første barn skal ramme verden om lidt under 2 måneder.

For ja mange måneder siden slog jeg og min xkæreste op, men sås stadig nogle måneder derefter sådan lidt on/off uden noget direkte forhold. Det endte så med at hun blev gravid mod alle forventninger da vi havde tager vores forholdsregler der.

hun vælger at beholde barnet.. Hun siger hun stopper med at have lyst til overhovedet at ses og vi taler nærmest ikke sammen i laaaang tid.. nu efter vi stortset ikke har talt sammen i et halvt år er hun lige pludseligt begyndt at kontakte mig igen "om jeg ikke vil være med til fødsel" og jeg ved ikke hvad...

Ved sgu ikke lige hvad jeg skal syntes om det...

Egentligt ved jeg slet ikke om jeg overhovedet har lyst til at ses med hende. - Det sgu hårdt at få af vide man skal være far for første gang samtidigt med hun bare sige hej hej - hvem ved måske gør hun det igen om et par måneder?

Men hvorfor overhovedet vælger at sætte et barn i verden? når der ikke er to til at tage sig af barnet?

Nu læser jeg så at der er en herinde der skriver noget om "kvindens ret til at gennemførrer en graviditet", hva nu det for noget pis? det da på alle punkter kvinden der HAR beslutningen.

Men har barnet ikke ret til at der skal være BÅDE en mor og en far?

Fortjener et barn ikke de bedste forudsætninger inden det sættes i verden?

så skal jeg hører på hun ingen penge har til barnet? nå så det har du ikke, jamen måske du skulle have tænkt på det for mange måneder siden, ellers stop med at brokke dig over det, det var DIT valg at få det, selvom jeg dengang stod klar til at hjælpe dig.

Hvordan kan en kvinde vælge at få et barn helt alene?

Jeg har de sidste måneder set meget af de unge mødre, og der vil de stortset alle gerne prøve at passe barnet med faren, men der vil faren stortset ikke kendes ved dem.

Og så ser man en der hvor de kører frem og tilbage med barnet HVER ANDEN WEEKEND...  er et barn tjent med at se sin far hver anden weekend? eller hvor meget mener i et barn bør se sin far?

er det lige så godt barnet bare kan blive passet af en anden?

Jeg står i den stik modsatte situation jeg ville elske at være fuldstidsfar, men får ikke lov. "ville" er i datid, jeg er ikke så sikker længere...

Måske tuder jeg, hva syntes i?

Jeg synes du i bund og grund skal tænke på dit barn... Det er ikke moderen du straffer, men barnet...

Hvor meget du skal se barnet og hvor tit, ja det må i i statsamtet om... Jeg har den holdning at hvis mig og manden skulle (mod forventning) gå fra hinanden, ja så skal de IKKE bo en uge her og en uge der... Der er lige til at gøre børn snot forvirret... Så hellere nøjes...

Men som jeg skriver tænk på barnet... Lad det ikke gå ud over den...

Anmeld

23. februar 2010

MorTilGustav

Nu står jeg alene med min søn på 4 mdr og min situation er noget anderledes.. Jeg opdagede først min graviditet da jeg var 21 uger henne så en abort har ikke været på tale i mit tilfælde. Barnets far startede med at have en positiv tilgang til situationen men ændrende pludselig mening da alvoren gik op for ham. Han siger han ikke er klar til at påtage sig rollen som far og indrømmer at han tager udgangspunkt i sig selv og hans eget liv selvom realiteten altså er at han HAR en søn. Det er meget svært at stå alene som mor med hele ansvaret og se hvordan faderen sådan uden videre føler at han kan fraskrive sig det hele og sætte sig selv først når man selv gør ALT for det lille væsen. Da jeg opdagede graviditeten og fortalte ham om den, havde han meget svært ved at se hvordan jeg kunne se positivt på situationen og havde derfor en mistro til mig om hvorvidt det var noget jeg havde gjort "med vilje".. Kan kun sige at der åbenbart tit sker mange mystiske ting i hovedet på en gravid kvinde.. Graviditeten kom som et chok for mig og jeg havde slet ingen planer om børn allerede nu og på denne måde, men alligevel var jeg dybt lykkelig. Man kan bare ikke forklare hvordan det er at have et lille væsen indeni!
Som udgangspunkt er det vel bedst for barnet med begge forældre men synes heller ikke det er noget man sådan umiddelbart kan spå om på forhånd. Man kan kun gøre det bedste man kan
Jeg håber I finder en løsning der er fordelagtig for alle parter - ISÆR det lille barn
 Cecilia

Anmeld

23. februar 2010

Slagelseguy

Eva skriver:

Vi er jo alle forskellige...personligt ville jeg aldrig vælge at sætte et barn i verden uden en far der også var der og var med til det...synes ikke man kan tage denne beslutning selv, men det er bare min mening, præcis som du har din....og der er vel ikke en egentlig rigtig mening, er der?

Det eneste man kan sige er at mænd kan og bør gøre alt for at beskytte sig, så ikke de gør en kvinde gravid, hvis de virkelig vil være sikre på ikke at blive far.

Når det så er sagt, så synes jeg du skal være der for det barn så meget du ønsker, orker og kan. Håber dog bare du vil åbne dine døre og vise hvem du er når dit barn engang vil møde dig, for det vil det helt sikkert. Tænk på barnet og ikke på kvinden...hun har selv valgt at beholde barnet og det er ikke lyserød candyfloss det hele..

Knus Eva

Tak for dig svar.

Lige præcis, har samme "mening". Ved ikke om man kan kalde det mening, men en holdning/mening har de fleste vel til emnet. Ihvertfald dem der har haft det inde på livet.

Som jeg skrev, så var alle forholdsregler omkring at sikre der ikke skulle ske nogen uheld taget.

Ja det syntes jeg faktisk også. Helt enig i at man skal/bør være der så meget for sit barn som overhovedet muligt.

Jeg er bare ikke helt overbevidst om at det er bedst for barnet at have en far hver anden weekend + en "far" resten af tiden. Så er lidt i tvivl med mig selv om det egentligt ikke er bedst for barnet bare at have EN far hele tiden, også selvom det ikke er den bioloigske far.

Valget er svært og jeg skifter hele tiden mening i mine tanker om hvad jeg vil og ikke vil.

Anmeld

23. februar 2010

Slagelseguy

WiitrioeN skriver:

Jeg vil ikke udtale mig om mine holdninger da jeg har en masse for og imod men jeg ved at inden jeg dyrker sex med en mand gør jeg ham det meget klart at hvis uheldet er ude så står vi til ansvar for det begge to og hvis han ikke er med på den så er han heller ikke med på samlej med mig (eller sådan var det før i tiden nu er jeg lykkelig med mand og barn)

Jeg syntes du skal fortælle hende at du øønsker at være FAR og ikke bare deltids passe person (sådan som du selv så fint udtaler det) og hvis i kan finde en fælles løsning så få den på skrift, hvis ikke må du klart fortælle hende at selvom du vil det her barn syntes du det er mere skade end gavn for barnet og at du derfor ser det er bedst ikke at have kontakt til hende og barnet, men husk det er dit barn, det er dit kød og blod, det er en del af dig, og i kunne evt. prøve igen, nu er der nogen andre foranstaltninger og man ændre sig rigtig meget når man bliver forældre måske er i lige pludselig hinandens guld...

jeg syntes i skal få jer en god lang snak og få lagt alle kortene  på bordet, alle følelser, alle tanker osv.

Det blev vist lidt rodet men håber du forstå, det er bedst gavn for barnet at have begge sine forældre trors de nogen gange ulidelige vilkår!!

Tak for tid svar.

Jeg kan godt forstå din holdning og er helt enig i den - Begge står til ansvar.

Men problemet her er jo netop, at det kun er moderen der ønsker at stå til ansvar. HVORFOR VÆLGE AT VÆRE ALENE OM DET HELE, NÅR DER STÅR EN PÅ SPRING FOR AT HJÆLPE?

Det har jeg sgu lidt svært ved at acceptere.

Nu ved jeg godt det er tv, men som man ser i de unge mødre, er det jo netop altid mødrene der står og skriger på og ønsker at faderen er der.

Syntes selv jeg har gjort det mere end klart over for hende at jeg gerne ville være der. Ihvertfald inden vi stoppede med at snakke sammen. Måske endnu et forsøg skulle gøres?

Spændende tanker du ellers kommer frem med det, lyder slet ikke så tosset igen. Tror godt jeg forstår dit indlæg.

Helt enig i at det er bedst for barnet at have begge sine forældre på den ene eller anden måde.

Spørgsmålet her er så bare om det måske er bedst for barnet at have en fuldstidsfar der dog ikke er biologisk far fremfor en deltidsfar der trods alt er biologisk far???

Jeg er på ingen måder ligeglad, jeg ønsker kun to ting. At barnet har det bedst muligt og at jeg ikke selv bliver såret.

Anmeld

23. februar 2010

Slagelseguy

Valle81 skriver:

Hejsa,

Hmm åhh det er sådan er svært emne, og især svært at skrive på skift, da man ikke kan få det sagt på samme måde som hvis man sad overfor hinanden.

Jeg blev i 2003 selv gravid ved et one night stad med en fyr jeg havde kendt i mange år, og som endte med en graviditet. Ingen af os var den aften opmærksomme på at beskytte os, så vi var vist begge "selv ude om det".

Jeg opdage jeg var gravid da jeg var ca 10 uger henne, ringede til ham og fortalte det som det var. Vi snakekde meget, han ønskede ikke barnet, men jeg kunne ikke få en abort. Jeg var i konflikt med mig selv da jeg selvfølgelig ikke synes det var fedt at skulle være enlig mor, men var mentalt og økonomisk i stand til at blive enlig mor.

Jeg valgte at beholde barnet hvilket ikke huede ham, hvilket jeg sagtens kunne forstå. Jeg anerkendte ham meget i hans følelser og han anerkendte min så langt han kunne, da han helt klart og forståeligt var meget frustreret.

Efter to måneder trak han stikket ud, jeg hørte ikke fra ham, og jeg beslutte mig for at han selv skulle vælge hvor meget han ville være en del af det, så pressede ham aldrig med smser opkald eller andet for at presse ham ind i en rolle som han tydeligt gav udtryk for ikke at have interesse i.

Da fødslen nærmede sig ringede jeg til ham for at at give ham muligheden for at være med, men pænt sagde han nej tak, men jeg måtte gerne ringe når jeg hvade født. Jeg ringede, han kom, var der et kvarter og jeg har ikke hørt merre fra ham.

Idag er min datter 6 år, fuldt bevidst om at hun har en far, hvad han hedder ser ud osv, men også klar over at hun ikke lgie kommer til at se ham.

jeg har valgt at respekterre han valg og har alrdig siden den dag på sygehuset kontaktet ham, og han har heller ikke kontaktet mig.

Jeg har aldrig givet ham grund til at blive væk og har aldrig presset ham til at være noget han ikke ønsker. Dette af respekt for ham og især også overfor min datter.

Jeg kunne da godt ønske at han ville have været far for min datter og at de idag ville hvae et forhold til hinanden, og vi havde umiddelbart et "godt grundlag" for at være deleforældre, da vi ikke følelsesmæssigt havde noget i klemme overfor hinanden. Men sådan blev det ikke.

Jeg har aldrig fortrudt min valgt, tænk hvis jeg ikke havde min vidunderlige datter.

Christina, som ville vælge det samme hvis jeg skulle vælge om, men som også altid har været besvidt om, at det bestemt ikke har været sjovt for ham, og stadig ikke er.

Mange tak for din historie.

Det er jo næsten en "happy end". Jeg er da glad på dine vegne.

Men set i bakspejlet, havde det så ikke været bedre at vente 1 år med at få det barn, og at det så var med en kæreste/mand/etc., fremfor et ine night stand?

Jeg er godt klar over du selvfølgelig på ingen måder vil undværre din datter! Men ville det andet ikke have været lettere for dig, sådan så du ikke står med det hele selv? og bedre for din datter?

Anmeld

23. februar 2010

@spire

Jeg synes det er helt vildt monster fantastik at læse dit indlæg.. Flere mænd burde være af din opfattelse, og jeg kan så udemærket forstå sine frustrationer omkring moderen til barnet.. Det virker meget useriøst... - Jeg mener dog også at et barn har den uforbeholdne ret til at kende begge sine forældre, og mener derfor ikke du burde vælge dit barn fra pga moderen er et 'fjols'- Det kan selvfølgelig diskuteres hvor godt barnet har af at der bliver en kamp om retten til det, men mener du burde fra start af, når du skal anerkende faderskabet, skrive til statsamtet at du ønsker fælles forældremyndighed da du jo så har ligeså meget at skulle have sagt som moderen. Barnet ved jo alligevel ikke hvad det er der sker omkring det de første par år, og hvis du kan få dine rettigheder bekræftet via statsamtet, og få det nogenlunde som du gerne vil have det, da det jo også er dit barn, synes jeg helt sikkert du skal kæmpe for dette...!

En sidste note.. Et barn er et fuldstændigt upåvirket blank 'lærred' De ved ikke hvad der er rigtigt og forkert, så hvis de fra start af er vant til at have mor og far på deltid, jamen så er det det normale for dem! Det der gør delebørn forvirret, som oftest, er jo at de har været vant til en anden situation. Hvis de aldrig har kendt til andet, er det jo blot det normale for dem at bo en uge hos mor også en uge hos far... -Kæmp for dine rettigheder mand, og straf ikke dit barn ved at fravælge det...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.