Den "søde" ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

Vial

Nå, jamen så er jeg lidt mere rolig...

Eller det vil sige at jeg tror ikke på det, ved godt det er helt forbudt med de der negative tanker, men jeg mærker bare absolut intet...

Altså jeg synes jeg har haft lidt jern smag i munden, men meget forbi gående, og er jo også super forkølet, synes jeg er oppustet, men det er jeg squ så tit...

Jeg følte mig mere gravid før end nu...

Havde faktisk troet jeg ville være rigtig slem til at mærke alt muligt, har i " mine unge" dage troet jeg var gravid og udskudt min mens rent psykisk...

Men der er intet...så prøver egentlig at sige til mig selv det er lidt flot, da det så betyder jeg er bedre til at tage det roligt end regnet..

Men jeg har det stadig sådan at jeg tror det kommer til at gå stærkt...

Jeg tror på vi alle er gravide inden alt for længe...jeg tror på 2010 babyer til os...

Sofie: Jeg kan godt forstå du ikke har list til IVF, det har jeg heller ik, og tror jeg kommer til at give insemination en del chancer...

Kama: jeg har virkelig også taget mig selv i mange gange bare at gå udfra det lykkedes første gang...hmm, tror vi er gravide i tankerne...

Det er virkelig dejligt med alt det formaning og støtte...

Der fik du lige mit håb op igen!

Har de sidste dage haft meget færre symptomer fra bryster og mave. Har ærligtalt været lidt off på graviditet. Så læser jeg det med jernsmag. Det har jeg sgu!! Tænkte, at det var pudsigt. Har aldrig hørt, at det var et tegn.

Taler så med min søster, og hun fortæller mig, at det får man, når man er gravid. Da man producerer mere blod, og det kan give den smag i munden - eller ændrede smagsløg.

Ihhh, tænk jeg har et graviditetstegn, som jeg ikke en gang kendte til. Så kan det jo ikke være psykisk..

Må dog indrømme, at jeg primært havde metalsmag  i søndags..

Nøj, det er psykisk terror, det her.

Apropos IVF. Nu gør jeg jo det her alene, og har besluttet mig for, at jeg ikke går videre til IVF. Når jeg skal være mor alene, så skal jeg være på toppen, og tror at den behandling vil være for voldsom, når jeg er alene. Så hellere vente nogle år og se, hvad der sker. Og så evt. lave IVF til den tid - evt med mand.

Meeen det bliver jo ikke aktuelt, jeg skal nok blive gravid med IUI - lige som jer andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Der fik du lige mit håb op igen!

Har de sidste dage haft meget færre symptomer fra bryster og mave. Har ærligtalt været lidt off på graviditet. Så læser jeg det med jernsmag. Det har jeg sgu!! Tænkte, at det var pudsigt. Har aldrig hørt, at det var et tegn.

Taler så med min søster, og hun fortæller mig, at det får man, når man er gravid. Da man producerer mere blod, og det kan give den smag i munden - eller ændrede smagsløg.

Ihhh, tænk jeg har et graviditetstegn, som jeg ikke en gang kendte til. Så kan det jo ikke være psykisk..

Må dog indrømme, at jeg primært havde metalsmag  i søndags..

Nøj, det er psykisk terror, det her.

Apropos IVF. Nu gør jeg jo det her alene, og har besluttet mig for, at jeg ikke går videre til IVF. Når jeg skal være mor alene, så skal jeg være på toppen, og tror at den behandling vil være for voldsom, når jeg er alene. Så hellere vente nogle år og se, hvad der sker. Og så evt. lave IVF til den tid - evt med mand.

Meeen det bliver jo ikke aktuelt, jeg skal nok blive gravid med IUI - lige som jer andre.

Det er da helt fantastisk at mit knap så positive indlæg kunne virke positivt... dejligt...

Hmm, altså mit var også kun et par dage, men igen ved ikke om det er min forkølelse der spiller mig et puds...

Og nej så kan det ikke være psykisk...

Min mor spurgte mig om jeg skulle tisse oftere for det skulle hun, men jeg synes kun jeg tisser langsommere...

Ja det er i den grad psykisk terror...ikke nok med man er lidt langt væk på hormoner så mærker man også ekstra meget efter hele tiden...og hjernen kører på højtryk...der er bare en del af den der hele tiden kører i baby-mode...

Selvfølgelig bliver vi gravide med insemination...

Men rart at jeg ikke er den eneste der har tænkt at det var for meget...

Kama: 6 dage til test...under en uge...

Sofiedk og jeg: 9 dage til test...over en uge

Anmeld

22. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Det er da helt fantastisk at mit knap så positive indlæg kunne virke positivt... dejligt...

Hmm, altså mit var også kun et par dage, men igen ved ikke om det er min forkølelse der spiller mig et puds...

Og nej så kan det ikke være psykisk...

Min mor spurgte mig om jeg skulle tisse oftere for det skulle hun, men jeg synes kun jeg tisser langsommere...

Ja det er i den grad psykisk terror...ikke nok med man er lidt langt væk på hormoner så mærker man også ekstra meget efter hele tiden...og hjernen kører på højtryk...der er bare en del af den der hele tiden kører i baby-mode...

Selvfølgelig bliver vi gravide med insemination...

Men rart at jeg ikke er den eneste der har tænkt at det var for meget...

Kama: 6 dage til test...under en uge...

Sofiedk og jeg: 9 dage til test...over en uge

Jeg har altid tisset meget. Har dog også tisset langsomt den sidste tid. Har dog også haft den ondeste oppustet mave, så har tænkt, at maven nok har drillet tissetøjet.

Google lige meltalsmag og gravid. Så kom der indlæg frem fra andet forum, hvor en masse skrev om tidlige tegn. Én skrev at hun havde kramper - nærmest veer, den dag ægget satte sig fast.

Straks sammenligner jeg det med, at jeg lørdag eftermiddag fik så overdrevet ondt i maven ned i numsen (må jeg godt skrive) og ned foran også. Talte med veninde i tlf og blev nødt til at smide røret på og lå bare og ømmede mig, og måtte op at gå og var helt ulykkelig (troede at nu var alt gået i stykker inde i...). Igen tænkte jeg, at den nok skyldtes luft i maven.

Helt ærlig er det ikke bare møg belastende! Burde slukke min computer og tænde den igen den dag, der er to streger. Får da så meget pres over mit tankespind.

I morgen tidlig har jeg sikkert rationaliseret mig frem til igen, at jeg ikke kan være gravid, så kan jeg have nedtur over det indtil jeg "opfinder" nye symptomer.

Ja, jeg skal teste allerede om 6 dage - faktisk nærmere 5 nu

Jeg vil straks skrive resultatet her - men må indrømme, at jeg tænker det bliver svært ved negativ.

Sov godt - og i morgen er der kun 8 dage for jer andre.

PS: Håber ikke, at du nu også går og leder efter mavekramper

Anmeld

22. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Jeg har altid tisset meget. Har dog også tisset langsomt den sidste tid. Har dog også haft den ondeste oppustet mave, så har tænkt, at maven nok har drillet tissetøjet.

Google lige meltalsmag og gravid. Så kom der indlæg frem fra andet forum, hvor en masse skrev om tidlige tegn. Én skrev at hun havde kramper - nærmest veer, den dag ægget satte sig fast.

Straks sammenligner jeg det med, at jeg lørdag eftermiddag fik så overdrevet ondt i maven ned i numsen (må jeg godt skrive) og ned foran også. Talte med veninde i tlf og blev nødt til at smide røret på og lå bare og ømmede mig, og måtte op at gå og var helt ulykkelig (troede at nu var alt gået i stykker inde i...). Igen tænkte jeg, at den nok skyldtes luft i maven.

Helt ærlig er det ikke bare møg belastende! Burde slukke min computer og tænde den igen den dag, der er to streger. Får da så meget pres over mit tankespind.

I morgen tidlig har jeg sikkert rationaliseret mig frem til igen, at jeg ikke kan være gravid, så kan jeg have nedtur over det indtil jeg "opfinder" nye symptomer.

Ja, jeg skal teste allerede om 6 dage - faktisk nærmere 5 nu

Jeg vil straks skrive resultatet her - men må indrømme, at jeg tænker det bliver svært ved negativ.

Sov godt - og i morgen er der kun 8 dage for jer andre.

PS: Håber ikke, at du nu også går og leder efter mavekramper

Ja det er ikke nemt at skille alm. daglige "skavanker" fra symptomerne...

Hmm, jeg havde hovedpine anfald tirsdag morgen, og har læst det kan være tegn på befrugtning, men ej synes det er svært at overbevise sig selv om det betyder noget. 

Ja man kan hurtigt få kædet tingene sammen..

Men tror helt ærligt at vi begge har haft ægløsning (den skulle selvfølgelig også være rimelig sikker) og jeg tror også mit ene æg er befrugtet og mon ikke dit også er det...begge "vores mænd" har jo super sæd (det var jo li før de spurgte min kæreste om han ville være donor) 

Der troen stopper for mig, er ved det hvor det skal sætte sig fast...

Vi må bare vente at se, og håbe at juledagene gør ventetiden kortere...

Jeg skriver helt sikkert også herinde, både ved det ene eller andet svar, kan mærke det generelt hjælper at dele med andre, og ikke mindst sætte skrift på det...

Godnat til dig også..

Nej det gør jeg ikke, men med alt den julemad i vente, tror jeg næsten den bliver svær at undgå...

Anmeld

23. december 2009

MM1987

Forresten...

Har i dag besluttet at jeg også kan teste d. 28...kan ikke være rigtigt jeg skal vente længere tid end jer andre...

Jeg tager dog resultatet med et gran salt, og tester igen d. 31....

Glædelig jul...

Anmeld

23. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Forresten...

Har i dag besluttet at jeg også kan teste d. 28...kan ikke være rigtigt jeg skal vente længere tid end jer andre...

Jeg tager dog resultatet med et gran salt, og tester igen d. 31....

Glædelig jul...

Det kan jeg godt forstå, at du gør.

Det vigtigste er, at du tager testen 12-14 dage EFTER du har taget ÆL sprøjten, da den ellers kan vise falsk positiv.

Det kan dog sagens være, at testen er negativ så tidligt - også for mit vedkomne - det kommer an på, hvor meget hcg vi har nået at producere.

Jeg fik at vide, at det var det tidligst den 28., jeg måtte teste.

Den 28. har jeg ferie, så jeg har tid til at krumme sammen i fosterstilling og være rystende skuffet, men håber selvfølgelig på, at jeg bare jubler glad rundt.

Selvom næste bekymring så melder sig: Er der hjerteblink i uge 7?? Der er jo desværre 25 % risiko for, at graviditeten går til!!

Det kræver godt nok hår på brystet, det her! Først skal man håbe på de ca. 25% for at blive gravid. Er de så opnået, så skal man efterfølgende frygte de 25 % risiko for abort!!!

Meeen en ting af gangen. Nu starter vi med at teste  

Rigtig glædelig jul

Anmeld

23. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Det kan jeg godt forstå, at du gør.

Det vigtigste er, at du tager testen 12-14 dage EFTER du har taget ÆL sprøjten, da den ellers kan vise falsk positiv.

Det kan dog sagens være, at testen er negativ så tidligt - også for mit vedkomne - det kommer an på, hvor meget hcg vi har nået at producere.

Jeg fik at vide, at det var det tidligst den 28., jeg måtte teste.

Den 28. har jeg ferie, så jeg har tid til at krumme sammen i fosterstilling og være rystende skuffet, men håber selvfølgelig på, at jeg bare jubler glad rundt.

Selvom næste bekymring så melder sig: Er der hjerteblink i uge 7?? Der er jo desværre 25 % risiko for, at graviditeten går til!!

Det kræver godt nok hår på brystet, det her! Først skal man håbe på de ca. 25% for at blive gravid. Er de så opnået, så skal man efterfølgende frygte de 25 % risiko for abort!!!

Meeen en ting af gangen. Nu starter vi med at teste  

Rigtig glædelig jul

Ja ik...?!

Det er 15. dage efter ægløsning...så det burde være ok...

Lige meget hvad den viser tester jeg også d. 31., eller det vil sige hvis den er positiv så løber jeg nok ned på apoteket og prøver med en af deres også (har købt nogen på billige-teste.dk)...

Ja, man kan først være (næsten) rolig når man er 12 uger henne, det er faktisk rigtig hårdt...men det forberede måske bare en på hvor urolig man vil være resten af livet når man får sådan en lille en...

Ja vi må prøve at tage en ting af gangen (men det er ikke nemt, når det er den største ting i ens liv)...

Vi ses i hvert fald her d. 28...og end måske en lille pause fra fosterstillingen...

Glædelig jul

Anmeld

23. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Ja ik...?!

Det er 15. dage efter ægløsning...så det burde være ok...

Lige meget hvad den viser tester jeg også d. 31., eller det vil sige hvis den er positiv så løber jeg nok ned på apoteket og prøver med en af deres også (har købt nogen på billige-teste.dk)...

Ja, man kan først være (næsten) rolig når man er 12 uger henne, det er faktisk rigtig hårdt...men det forberede måske bare en på hvor urolig man vil være resten af livet når man får sådan en lille en...

Ja vi må prøve at tage en ting af gangen (men det er ikke nemt, når det er den største ting i ens liv)...

Vi ses i hvert fald her d. 28...og end måske en lille pause fra fosterstillingen...

Glædelig jul

I dag er det sådan, at man er så godt som sikker, når der er hjerteblink i uge 7. Så er der 95-98 % chance for et levedygtigt barn

De der 12 uger man talte om tidligere dækkede over, at når et foster gik til, så viste det sig i nogle tilfælde først helt op til 12. uge.

Så jeg vil ånde lettet op, når jeg har den scanning i hus. Altså så kommer NF og senere MD... og så kommer dagpleje, børnehave, skoler, diskoteker, børnebørn osv.

Hvad har vi dog rodet os ud i

Anmeld

24. december 2009

Sofiedk

Så har jeg lige fået læst mig up-to-date på vores lille tråd her. For fanden hvor har jeg bare lagt mærke til hver en ting i min krop de her dage - manden er ved at blive vanvittig af min konstante snak, selv mine veninder siger jeg taler meget om det Suk ... Jeg kan jo ikke gøre for det, det fylder bare virkelig 80 % af mine tanker. SELVOM det er jul.

Jeg har virkelig også gået og overvejet at teste tidligere, men min mand siger han syns vi skal gøre det nytårsaftensmorgen. Jeg vil bare vide det hurtigst muligt og helst idag. Var fanme tæt på at tage en test forleden dag - til trods for at jeg ved at ægget ikke engang har sat sig fast endnu hvorfor bliver man så tosset af det her. Jeg havde mega ondt i højre side af underlivet igår eftermiddags, så jeg kunne pludselig slet ikke ligge på maven foran min PC, som jeg altid plejer, var nødt til at sidde op. Så håber på at det var ægget der måske var ved at sætte sig fast, men hvem ved. Måske det kæmpede uden at lykkes

Jeg tænker og tænker ... Håber og håber ... Synes godt nok den her tid er en pinsel uden lige. Kan ikke lade vær med at kigge på barnevogne, snakke om næste års jul med vores nyfødte barn. Åh - Føler mig så gravid allerede og kan bare slet ikke overskue at få min mens hvis jeg gør det. Er allerede nervøs når jeg går på toilettet, selvom der er over en uge endnu til mens. ARGH!

Min 15. dag er først d. 31 ... Har virkelig overvejet at tage min test d. 30, men så igen ... det er først kl 21 d. 30 at det er 14 dage siden jeg tog min ÆL test og jeg kan SLET ikke overskue at få falsk positiv. Alle de tanker og beslutninger.

Idag præcis 1 uge - 7 dage til (positiv) test

Anmeld

24. december 2009

MM1987

Sofiekdk skriver:

Så har jeg lige fået læst mig up-to-date på vores lille tråd her. For fanden hvor har jeg bare lagt mærke til hver en ting i min krop de her dage - manden er ved at blive vanvittig af min konstante snak, selv mine veninder siger jeg taler meget om det Suk ... Jeg kan jo ikke gøre for det, det fylder bare virkelig 80 % af mine tanker. SELVOM det er jul.

Jeg har virkelig også gået og overvejet at teste tidligere, men min mand siger han syns vi skal gøre det nytårsaftensmorgen. Jeg vil bare vide det hurtigst muligt og helst idag. Var fanme tæt på at tage en test forleden dag - til trods for at jeg ved at ægget ikke engang har sat sig fast endnu hvorfor bliver man så tosset af det her. Jeg havde mega ondt i højre side af underlivet igår eftermiddags, så jeg kunne pludselig slet ikke ligge på maven foran min PC, som jeg altid plejer, var nødt til at sidde op. Så håber på at det var ægget der måske var ved at sætte sig fast, men hvem ved. Måske det kæmpede uden at lykkes

Jeg tænker og tænker ... Håber og håber ... Synes godt nok den her tid er en pinsel uden lige. Kan ikke lade vær med at kigge på barnevogne, snakke om næste års jul med vores nyfødte barn. Åh - Føler mig så gravid allerede og kan bare slet ikke overskue at få min mens hvis jeg gør det. Er allerede nervøs når jeg går på toilettet, selvom der er over en uge endnu til mens. ARGH!

Min 15. dag er først d. 31 ... Har virkelig overvejet at tage min test d. 30, men så igen ... det er først kl 21 d. 30 at det er 14 dage siden jeg tog min ÆL test og jeg kan SLET ikke overskue at få falsk positiv. Alle de tanker og beslutninger.

Idag præcis 1 uge - 7 dage til (positiv) test

Jeg forstår dig udemærket...

Når det bliver for hårdt det hele så kigger jeg også på barnevogne og andet på nettet, så husker jeg lige hvorfor jeg går alt det igennem...

Nu kan jeg lige være rigtig lyseslukker men ægløsningssprøjten kan give en falsk positiv test, så du må hellere vente...det andet er da for hårdt...

Så måske om morgenen d. 31...

Nu må du endelig ikke misforstå det her, men jeg har en veninde så taler SÅ meget om hendes graviditet at jeg er ved at kaste op...selvom jeg er helt skruk...

Jeg forsøger at huske på at for mange af mine veninder er det ikke deres virkelighed endnu...

Men jeg skal huske mig selv på det...

Derfor er jeg rigtig meget herinde, så her får jeg afløb for det hele, og er sikker på at andre også gider høre på alt mit baby snak...

Glæder mig til test dag...og ja der er en uge til...men jeg tester jo også den 28., men forbehold...

Glædelig jul søde...håber du (og jeg) får et par timer uden baby kuller her juleaften...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.