Den "søde" ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.642 visninger
71 svar
0 synes godt om
18. december 2009

Vial

I mandags blev jeg som bekendt insemineret for første gang. Den 28. dec skal jeg teste.

Jeg vil lige dele lidt af tankerne omkring det. I andre piger i denne her gruppe kender jo nok følelserne, som er helt nye for mig. 

Jeg tænker på det som det første, når jeg vågner. Konstant hele dagen og lige inden jeg falder i søvn, tænker jeg også på det.. 

Kroppens signaler bliver overanalyseret og sammehold med hvad jeg har læst mig til sker i kroppen. Signaler som i forvejen er påvirket af hardcore hormonstimulering.

Fx ved jeg, at i dag eller i morgen vil en graviditet sætte sig fast. Kigger ned på maven med stirrerøjne og prøver med begrænsede telepatiske evner at få et forhåbentlig befrugtet æg til at sætte sig fast.

Pga ægløsningssprøjte som indeholder HCG hormoner, så har jeg graviditetstegn - allerede en time før insemineringen, så jeg kan ikke rigtig bruge symptomerne til noget. 

Til gengæld har jeg rationaliseret mig frem til, at hvis symptomerne klinger af, så er det nok fordi, jeg ikke er gravid. 

Det resulterede i, at jeg i går morgen i en halv vågen og halvdrømmende tilstand kom frem til, at nu gjorde brysterne ikke ondt længere. Blev så ked af det (var stadig lidt langt væk og var ved at vågne). Lettere deprimeret står jeg ud af sengen og kan konstatere, at brystvorter stadig svier og hele brystet spænder. Jubiiii blev helt glad og lettet.

Kl. 13 i går kunne jeg konstatere med stor glæde, at jeg havde kvalme. Det kom og gik indtil sen aften. Nu har jeg (desværre) ikke kvalme. Kan ikke lade være med at smile lidt ved tanken om, at ømme bryster, kvalme og hiv og sving i underlivet er så kærkommen i mit liv nu.

Jeg er dog også meget bevidst om, at jeg snart er lige til den lukkede afdeling, hvis jeg ikke snart flytter fokus over på noget andet.

Bliver jeg ikke gravid denne her gang, så håber jeg virkelig at anden rundte vil være en anelse mindre krævende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

oo

jeg sidder her og smiler og nikker for nøj hvor jeg ved præcis hvad der foregår hjemme hos dig i disse dage! Jeg har et fast ritual med at tjekke om brystvorterne stadig gør ondt omkring 50-60 gange om dagen i tiden fra insemination til testning

forresten HCG'en kan måles op til 12 dage efter du tog ÆL sprøjten har jeg lært af Lisbeth herinde - meget handy at vide

Jeg håber du får et julemirakel og kommer til at sidde og kigge misundelig på alle de andres champagne nytårsaften

Anmeld

18. december 2009

Lene C

Uha kender følelsen alt for godt, og den forsvinder ikke før du for det endelige resultat . Men alle tegn bliver analyseret, op og ned, på kryds og på tværs....

Men det er en spændende tid og næsten udholdelig....

Men  for at det lykkes i første forsøg, så du kan ende ud med en dejlig baby i 2010

Anmeld

18. december 2009

MM1987

Hi-hi...

Har det på helt samme måde...

Dog har jeg hverken ømme bryster eller kvalme, og har egentlig ikke haft det pga af ægløsnings sprøjten heller...hmm

Jeg synes at have læst at ægget var 2-3 dage om at komme fra æggestokke igennem ægleder til livmoderen, men at det først satte sig fast efter 7 dage...så her går jeg og tænker, hvad laver det imellem tiden??

Har virkelig forsøgt ikke at analysere på noget fordi jeg først troede det ville sætte sig fast efter 7. dage, og derfor ville jeg først begynde der...

Sidder og er helt bekymret over at jeg ingen symptomer har...

Jeg er til gengæld vildt forkølet så det kan jo være den overskygger alt andet...

Kom kvalme, kom ømme bryster, kom niv i underlivet...

Anmeld

18. december 2009

oo

Mia Maia skriver:

Hi-hi...

Dog har jeg hverken ømme bryster eller kvalme, og har egentlig ikke haft det pga af ægløsnings sprøjten heller...hmm

Jeg synes at have læst at ægget var 2-3 dage om at komme fra æggestokke igennem ægleder til livmoderen, men at det først satte sig fast efter 7 dage...så her går jeg og tænker, hvad laver det imellem tiden??

Har virkelig forsøgt ikke at analysere på noget fordi jeg først troede det ville sætte sig fast efter 7. dage, og derfor ville jeg først begynde der...

Jeg er til gengæld vildt forkølet så det kan jo være den overskygger alt andet...

jeg tænker, at den måde man reagerer på ÆL sprøjten viser hvordan man vil reagere på en rigtig graviditet, så jeg tror ikke du skal være bekymret over du ikke kan mærke den, for der er jo massere af "normale" kvinder der ikke har gener i løbet af graviditeten

ægget sætter sig først fast omkring en uge efter ÆL'en, jeg tror nok den graver lidt rundt nede i livmoderen i nogle dage før den sætter sig endelig fast. Jeg fulgte meget nøje med i min graviditetsbog fra 70'erne (med MANGE billeder) i mine første inseminationsforsøg), men nu ligger den altså i en kasse i skurret, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.

Anmeld

18. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Hi-hi...

Elsker bare de her medsøstre - skønt ikke at være småtosset HELT alene

Du skal ikke være bekymret. Talte i går med en kollega, som er på barsel. Delte selvfølgelig godt ud af symptomer i håb om, at hun kunne bekræfte, at det var præcis det, der førte til hendes lille skønne datter.

Hun fortalte, at hun ikke kunne mærke en pind efter ÆL sprøjte, hverken ømme bryster, niv i undervognen og heller ikke kvalme.

Så lige umiddelbart læner du dig mest op af positiv test, hvis vi skal sammenholde med hendes erfaringer...

Hmmm hvor efterlader det mig henne.. ihhh....

Det kan godt være, at jeg ikke er gravid, men jeg er i hvert fald psykosomatisk gravid, og det er jo også en slags gravid

Anmeld

18. december 2009

MM1987

Trine Trille skriver:

jeg tænker, at den måde man reagerer på ÆL sprøjten viser hvordan man vil reagere på en rigtig graviditet, så jeg tror ikke du skal være bekymret over du ikke kan mærke den, for der er jo massere af "normale" kvinder der ikke har gener i løbet af graviditeten

ægget sætter sig først fast omkring en uge efter ÆL'en, jeg tror nok den graver lidt rundt nede i livmoderen i nogle dage før den sætter sig endelig fast. Jeg fulgte meget nøje med i min graviditetsbog fra 70'erne (med MANGE billeder) i mine første inseminationsforsøg), men nu ligger den altså i en kasse i skurret, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.

Det er jeg glad for at høre...

Men ville egentlig gerne have alle generne også...lidt mærkeligt, men tror det er med til at bekræfte det og gøre det virkeligt...

Det er helt i orden, det er meget fint svar for nu...jeg har selv googlet en masse og kigget mange billeder af æggestokke m.m., men kunne bare ikke lige finde noget om de mellem liggende dage...

Jeg vil forsøge at vente med at analysere til på søndag...og lade ægget grave videre i fred..

Jeg indrømme at det er lidt som at have et leksikon herinde, er virkelig glad for at du vælger at dele din viden og erfaring, det hjælper i hvert fald mig meget...så TAK...

Anmeld

18. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Elsker bare de her medsøstre - skønt ikke at være småtosset HELT alene

Du skal ikke være bekymret. Talte i går med en kollega, som er på barsel. Delte selvfølgelig godt ud af symptomer i håb om, at hun kunne bekræfte, at det var præcis det, der førte til hendes lille skønne datter.

Hun fortalte, at hun ikke kunne mærke en pind efter ÆL sprøjte, hverken ømme bryster, niv i undervognen og heller ikke kvalme.

Så lige umiddelbart læner du dig mest op af positiv test, hvis vi skal sammenholde med hendes erfaringer...

Hmmm hvor efterlader det mig henne.. ihhh....

Det kan godt være, at jeg ikke er gravid, men jeg er i hvert fald psykosomatisk gravid, og det er jo også en slags gravid

Det er virkelig dejligt at have nogen at dele med, og være i samme båd med...

Psykosomatisk gravid...det er jeg med på...hi-hi...det hedder det frem til d. 31. hvis nogen synes det er mærkeligt jeg allerede har kvalme nu...(som jeg jo så ikke har, men...)

Altså jeg kunne godt mørke jeg havde ægløsning, tog sprøjten lørdag kl. 14, og hele søndagen og mandagen havde jeg niv i den ene side, så så langt har jeg kunne mærke, men efter det intet (udover forkølelsen)

Jeg prøver også at sammenligne med veninder...men ikke så meget igen, da jeg tænker at ingen er ens...

Jeg holder på det er bedre at mærke en masse end ingenting...og jeg regner med at fra på søndag sætter symptomerne alle sejl ind...eller i hvert fald de psykosomatiske...

Synes faktisk det er lidt snyd du må teste d. 28. når du fik ægløsning en dag senere end mig, og jeg først må d. 31...hmm...

Anmeld

18. december 2009

Vial

Trine Trille skriver:

Jeg ved godt, hvad ægget laver inden det sætter sig fast

<-- kloge-Åge

Din graviditetsuge: 3
Fosterets alder: 1 uke

Fosterets længde: 0,15 mm

Befrugtningen sker i begyndelsen af denne uge. Ægget som er smukt og gennemsigtigt har faktisk en skal der minder om ægget fra en høne. Det er sejt, elastisk og beskyttende. Selv om ægget ikke kan bevæge sig, er det på ingen måde passivt. Det deltager selv aktivt i befrugtningen, på samme måde som sædcellen. ægget har nemlig stor tiltrækningskraft, og tiltrækker de sædceller som måtte befinde sig i nærheden. 0-23 timer efter samlejet har sædcellerne nået frem til ægget, en vej på 17-18 cm. 24-30 timer efter dette sker den første deling af cellen. Den befrugtede celle deler sig gang på gang.

Inden ugen er omme har den delt sig over 100 gange. Fosteret er nu blevet 0,15 mm stor, og begynder den risikofyldte vandring fra æggelederen mod livmoderen. Cellerne vil udvikle sig meget hurtigt, og alle organsystemerne skal dannes frem til din 8. svangerskabsuge. Hormonproduktionen i din krop ændrer sig - forbereder din krop på at skabe et barn.

Anmeld

18. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Det er virkelig dejligt at have nogen at dele med, og være i samme båd med...

Psykosomatisk gravid...det er jeg med på...hi-hi...det hedder det frem til d. 31. hvis nogen synes det er mærkeligt jeg allerede har kvalme nu...(som jeg jo så ikke har, men...)

Altså jeg kunne godt mørke jeg havde ægløsning, tog sprøjten lørdag kl. 14, og hele søndagen og mandagen havde jeg niv i den ene side, så så langt har jeg kunne mærke, men efter det intet (udover forkølelsen)

Jeg prøver også at sammenligne med veninder...men ikke så meget igen, da jeg tænker at ingen er ens...

Jeg holder på det er bedre at mærke en masse end ingenting...og jeg regner med at fra på søndag sætter symptomerne alle sejl ind...eller i hvert fald de psykosomatiske...

Synes faktisk det er lidt snyd du må teste d. 28. når du fik ægløsning en dag senere end mig, og jeg først må d. 31...hmm...

Ja, det var da snyd, at du først må teste d. 31. Det er nok fordi, at befrugtning hos dig er lidt mere bredt ud på dage.

Min er jo ret klar. Fik kun én "klat".

Den 28. er absolut også det første dag jeg må teste, de opfodrede mig da til testresultat ville være mere klart et par dage senere. Der er en lille risiko for falsk positiv og også en risiko for falsk negativ da hcg kan være knap målebart.

Var jeg hardcore tog jeg test kl. 23.55 den 31. dec og aflæste når rådhusklokkerne ringede (det ville dog kun være fedt, hvis jeg vidste den var positiv!!!).

PS: Er jeg den eneste, som allerede i hovedet har formuleret statusbesked på facebook, den dag det skal offentliggøres 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.