Den "søde" ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2009

MM1987

Sofiekdk skriver:

Det er sindsyg spændende, vi er i Oslo til nytår og besøge en masse venner, så satser på at tage min test om morgenen d. 31. så jeg kan have en chance for at aflure mit humør, ellers vil jeg jo nærmest ikke kunne tænke på andet

Jeg er 23, manden 27 og vi har prøvet i 2 år til feb. Manden havde stærkt nedsat sædkvalitet, puttede ham på en mega vitaminkur og den kom så på 1 måned mega meget op og der var nok til IUI. Var for at få svaret og det passede så med jeg havde naturlig ægløsning et par dage senere, kom hjem med otrivellen for at sikre min ægløsning fandt sted og nu et par dage senere er jeg insemineret uden hormoner, har dog fået min recept på pergotime til hvis der bliver en næste gang, hvilket jeg satser på der ikke gør.

Min mave er MEGA hævet ... Føler allerede jeg kan holde på maven og tænker allerede det er min kommende baby, puuuh hvor kan håb gøre mange ting for en Ville bare være så skønt hvis det endelig var nu og vi var fri for videre behandling eller flere skuffelser. Jeg kan ikke rigtig mærke mine bryster blive ømme, men kan helt sikkert mærke mit underliv på fulde hammer. Det er fanme stadig kun idag vi har fået lavet IUI og kan nærmest ikke vente længere allerede, den dumne dumme ventetid.

Glæder mig til at følge jer andre herinde ... Kæresten og jeg er blevet enige om vi må være nogle af dem der trækker statistikken for iui den rigtige retning ved at få bonus i første forsøg

Samme taktik som mig, med at teste nytårsmorgen, så de røde øjne forhåbentlig er væk om aftenen...(forhåbentlig bliver det glædes tårer)

Glæder mig til at høre test resultatet...

Synes det er sejt du lige sætte ham på en vitamin kur...

Her er det lidt omvendt, jeg har ikke ægløsning pga af PCO men manden har til gengæld super sæd...

Vi satser også på at gøre statistikkerne bedre, denne gang er vi jo ikke insemineret , men jeg er hjulpet til en ægløsning og vi har så forsøgt selv, så vi har fået afvide der skulle være 15% chance, og jeg siger hele tiden at der er jo nogen der skal være de 15%...

HVIS det så ikke skulle gå, så bliver vi insemineret næste gang...

Ihh, er helt bekymret over jeg ikke rigtig mærker/føler noget som helst...hmm

Håber faktisk lidt det snart sætter ind...

Jeg kommer altså også til at sidde med hænderne på maven, forsøger at sende lidt positiv energi derned...

MVH Mia Maia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

dorthemus

KaMa skriver:

I mandags blev jeg som bekendt insemineret for første gang. Den 28. dec skal jeg teste.

Jeg vil lige dele lidt af tankerne omkring det. I andre piger i denne her gruppe kender jo nok følelserne, som er helt nye for mig. 

Jeg tænker på det som det første, når jeg vågner. Konstant hele dagen og lige inden jeg falder i søvn, tænker jeg også på det.. 

Kroppens signaler bliver overanalyseret og sammehold med hvad jeg har læst mig til sker i kroppen. Signaler som i forvejen er påvirket af hardcore hormonstimulering.

Fx ved jeg, at i dag eller i morgen vil en graviditet sætte sig fast. Kigger ned på maven med stirrerøjne og prøver med begrænsede telepatiske evner at få et forhåbentlig befrugtet æg til at sætte sig fast.

Pga ægløsningssprøjte som indeholder HCG hormoner, så har jeg graviditetstegn - allerede en time før insemineringen, så jeg kan ikke rigtig bruge symptomerne til noget. 

Til gengæld har jeg rationaliseret mig frem til, at hvis symptomerne klinger af, så er det nok fordi, jeg ikke er gravid. 

Det resulterede i, at jeg i går morgen i en halv vågen og halvdrømmende tilstand kom frem til, at nu gjorde brysterne ikke ondt længere. Blev så ked af det (var stadig lidt langt væk og var ved at vågne). Lettere deprimeret står jeg ud af sengen og kan konstatere, at brystvorter stadig svier og hele brystet spænder. Jubiiii blev helt glad og lettet.

Kl. 13 i går kunne jeg konstatere med stor glæde, at jeg havde kvalme. Det kom og gik indtil sen aften. Nu har jeg (desværre) ikke kvalme. Kan ikke lade være med at smile lidt ved tanken om, at ømme bryster, kvalme og hiv og sving i underlivet er så kærkommen i mit liv nu.

Jeg er dog også meget bevidst om, at jeg snart er lige til den lukkede afdeling, hvis jeg ikke snart flytter fokus over på noget andet.

Bliver jeg ikke gravid denne her gang, så håber jeg virkelig at anden rundte vil være en anelse mindre krævende..

Åhh hvor jeg dog husker det...havde præcis samme tanker, uro og spænding i kroppen..det ene øjeblik så var der sommerfugle i maven, det næste små mænd der boksede rundt med mine indre organer

Det er jo altid nemt at være bagklog, men når jeg tænker efter så følte jeg mig gravid fra dagen efter insemineringen...havde ondt og det føltes som om nogen rev og sled i mit indre, især den første uge efter. Da jeg var til NF for nogle uger siden så sagde sygeplejersken at ægget havde sat sig MEGET hurtigt fast for jeg undrede mig over at de rykkede min termin tre dage frem....så jeg nærmest var blevet befrugtet tre dagen FØR insemineringen...hehe

Jeg ved ikke hvordan det føles med hormoner i kroppen men nyd dine symptomer alligevel og TRO på at selvfølgelig er du gravid. Under alle omstændigheder så  jeg for at du også kommer til at opleve den største lykke det er at være gravid og vente sit ønskebarn

Glæder mig til GODT NYT den 28. december

Dorthe

Anmeld

19. december 2009

Vial

dorthemus skriver:

Åhh hvor jeg dog husker det...havde præcis samme tanker, uro og spænding i kroppen..det ene øjeblik så var der sommerfugle i maven, det næste små mænd der boksede rundt med mine indre organer

Det er jo altid nemt at være bagklog, men når jeg tænker efter så følte jeg mig gravid fra dagen efter insemineringen...havde ondt og det føltes som om nogen rev og sled i mit indre, især den første uge efter. Da jeg var til NF for nogle uger siden så sagde sygeplejersken at ægget havde sat sig MEGET hurtigt fast for jeg undrede mig over at de rykkede min termin tre dage frem....så jeg nærmest var blevet befrugtet tre dagen FØR insemineringen...hehe

Jeg ved ikke hvordan det føles med hormoner i kroppen men nyd dine symptomer alligevel og TRO på at selvfølgelig er du gravid. Under alle omstændigheder så  jeg for at du også kommer til at opleve den største lykke det er at være gravid og vente sit ønskebarn

Glæder mig til GODT NYT den 28. december

Dorthe

Tak Dorthe for dine opmuntrende ord. Det er dejligt at læse, at du havde det på samme måde. Specielt når du nu venter en lille trold

Anmeld

20. december 2009

Sofiedk

Krydser fingre for vi allesammen kan gøre Dorthe's eksempel efter og gå ind i det nye år med to fine streger på testen, ville da godt nok være verdens bedste nytårsaften.

Det her ventetid er da godt nok den værste pinsel jeg nogensinde har været udefor. Jeg synes bare hele tiden jeg sådan til distræt og kan ikke rigtig løsrive mig for at lade 10% af min hjerne tænke "håber bare jeg er gravid". Jeg er i det mindste glad for jeg ikke er den eneste der har det på den måde og glæder mig godt nok til at få testet. Ville ønske jeg kunne teste allerede imorgen og få svar så man vidste hvad man skulle forholde sig til

Anmeld

20. december 2009

Vial

Sofiekdk skriver:

Krydser fingre for vi allesammen kan gøre Dorthe's eksempel efter og gå ind i det nye år med to fine streger på testen, ville da godt nok være verdens bedste nytårsaften.

Det her ventetid er da godt nok den værste pinsel jeg nogensinde har været udefor. Jeg synes bare hele tiden jeg sådan til distræt og kan ikke rigtig løsrive mig for at lade 10% af min hjerne tænke "håber bare jeg er gravid". Jeg er i det mindste glad for jeg ikke er den eneste der har det på den måde og glæder mig godt nok til at få testet. Ville ønske jeg kunne teste allerede imorgen og få svar så man vidste hvad man skulle forholde sig til

Ja, det er da en skrækkelig ventetid.

Benyttede tiden i går til at gå i H&M med en veninde. Der gned jeg lidt sparkedragter op af maven i håb om, at det smittede af med noget baby-energi.   Håber ikke nogle så det - andet end min veninde, som fandt det meget morsomt OG halvpsykotisk.. he he.

I morgen er halvdelen af min ventetid gået. Så med jul og halløj, skal det nok gå stærkt. Selvom arbejdsdage nok går hurtigere end helligdage...ihhh..

Anmeld

20. december 2009

MM1987

Hej med søstre

Jeg kom til at tænke på, i denne vente tid...

Er der egentlig noget man kan gøre, eller er det ude af vores hænder, nu tanker jeg også lidt i bagklogskabens lys...

Jeg er f.eks. små syg, forkølet og hoster meget, har det en negativ virkning??..(tror det ikke rigtigt men kom til at tanke på det)

Synes bare det er frustrerende hvis det er ude af mine hænder nu, det er nemmere når man kan gøre noget...

Knus Mia Maia - som stadig intet mærker og er godt frustreret...

Anmeld

21. december 2009

Sofiedk

Jeg syns godt nok også det er svært at lade vær med at tænke på det og lade vær med at tælle dage ned konstant, det fylder simpelthen så meget inde i mit hoved at manden er ved at blive sindsyg af at se på børneting, tale om stationcar, børn, fødsel og det er altså til trods for at jeg virkelig forsøger mit bedste at begrænse mig.

Var sammen med en veninde imorgen der siger jeg har en aura omkring mig, så hun er sikker på den er der denne gang. ÅH ... Jeg kan næsten  ikke bære hvor skuffet jeg bliver hvis jeg står med en negativ test. Er så sindsyg bange for at IUI ikke hjælper. Det skal det altså ... Jeg vil bare så gerne indenfor de næste 6 mdr have en positiv test så jeg ikke skal videre til IVF. Har uheldigvis en veninde der har været igennem 7 IUI uden held nu skal videre til IVF og jeg kan ikke lade vær med at frygte det måske bliver os.

Men jeg er positiv denne gang, jeg havde kvalme igår og syns hele tiden jeg et par gange om dagen kan mærke niv i mit underliv. Men jeg tænker - gad vide hvornår man kan mærke nogle symptomer, for det er vel i princippet først om nogle dage ægget rent faktisk sætter sig fast?

Anmeld

21. december 2009

Vial

Sofiekdk skriver:

Jeg syns godt nok også det er svært at lade vær med at tænke på det og lade vær med at tælle dage ned konstant, det fylder simpelthen så meget inde i mit hoved at manden er ved at blive sindsyg af at se på børneting, tale om stationcar, børn, fødsel og det er altså til trods for at jeg virkelig forsøger mit bedste at begrænse mig.

Var sammen med en veninde imorgen der siger jeg har en aura omkring mig, så hun er sikker på den er der denne gang. ÅH ... Jeg kan næsten  ikke bære hvor skuffet jeg bliver hvis jeg står med en negativ test. Er så sindsyg bange for at IUI ikke hjælper. Det skal det altså ... Jeg vil bare så gerne indenfor de næste 6 mdr have en positiv test så jeg ikke skal videre til IVF. Har uheldigvis en veninde der har været igennem 7 IUI uden held nu skal videre til IVF og jeg kan ikke lade vær med at frygte det måske bliver os.

Men jeg er positiv denne gang, jeg havde kvalme igår og syns hele tiden jeg et par gange om dagen kan mærke niv i mit underliv. Men jeg tænker - gad vide hvornår man kan mærke nogle symptomer, for det er vel i princippet først om nogle dage ægget rent faktisk sætter sig fast?

Ja, det er skrækkeligt som det fylder. På sin vis.

Jeg kommer nogle gange til at tale som om, jeg ER gravid. Så må jeg stoppe mig selv. Det kan da kun bringe uheld, tænker jeg.

Alt mit maveniv er blevet meget mindre - hvis jeg skal være positiv, så må det da være fordi, at ægget nu har sat sig fast. Har stadig lidt mensturationssmerter og ømme bryster.

Nu er halvdelen af tiden gået.. hmmm... om en uge kender jeg svaret. Tænker hele tiden på, hvordan det bliver. Specielt, hvis den er negativ. Jeg vil blive ked af det og skuffet, men prøver at sige til mig selv, at det er okay!

Min tvillingesøster som også har taget ÆL sprøjte, da hun skulle have sin datter. Hun blev gravid i 2. forsøg. Begge gange havde hun alle de samme symptomer med ømt underliv og ømme bryster.

Det blev jeg altså lidt skuffet over, at hun sagde, men måske meget godt at være lidt foreberedt..

Ihhh - tænk hvis vi skal igennem det her show hver måned det næste halve år!

Det skal vi heller ikke

Anmeld

21. december 2009

Vial

Mia Maia skriver:

Hej med søstre

Jeg kom til at tænke på, i denne vente tid...

Er der egentlig noget man kan gøre, eller er det ude af vores hænder, nu tanker jeg også lidt i bagklogskabens lys...

Jeg er f.eks. små syg, forkølet og hoster meget, har det en negativ virkning??..(tror det ikke rigtigt men kom til at tanke på det)

Synes bare det er frustrerende hvis det er ude af mine hænder nu, det er nemmere når man kan gøre noget...

Knus Mia Maia - som stadig intet mærker og er godt frustreret...

Det ER ude at vores hænder.

Når jeg tænker, at jeg burde tage alt med ro, drikke urtete og høre tingeling-bling-bling musik, så minder jeg mig selv om, at der er blevet undfanget ret mange børn i baggårde bag diskoteker, hvor der efterfølgende er blevet festet igennem...

Og tænk på pigerne på gaden som også får børn. Det er simpelthen ren biologi, som vi ikke kan gøre så meget ved. Andet end at krydse fingre og håbe.

PS: Du skal ikke bekymre dig om, at du ikke kan mærke noget. Ikke to kroppe er ens. Rigtig mange piger mærker ikke noget i starten. Måske har Sofie og jeg bare nogle seriøse psykosomatiske symptomer

Anmeld

21. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Det ER ude at vores hænder.

Når jeg tænker, at jeg burde tage alt med ro, drikke urtete og høre tingeling-bling-bling musik, så minder jeg mig selv om, at der er blevet undfanget ret mange børn i baggårde bag diskoteker, hvor der efterfølgende er blevet festet igennem...

Og tænk på pigerne på gaden som også får børn. Det er simpelthen ren biologi, som vi ikke kan gøre så meget ved. Andet end at krydse fingre og håbe.

PS: Du skal ikke bekymre dig om, at du ikke kan mærke noget. Ikke to kroppe er ens. Rigtig mange piger mærker ikke noget i starten. Måske har Sofie og jeg bare nogle seriøse psykosomatiske symptomer

Nå, jamen så er jeg lidt mere rolig...

Eller det vil sige at jeg tror ikke på det, ved godt det er helt forbudt med de der negative tanker, men jeg mærker bare absolut intet...

Altså jeg synes jeg har haft lidt jern smag i munden, men meget forbi gående, og er jo også super forkølet, synes jeg er oppustet, men det er jeg squ så tit...

Jeg følte mig mere gravid før end nu...

Havde faktisk troet jeg ville være rigtig slem til at mærke alt muligt, har i " mine unge" dage troet jeg var gravid og udskudt min mens rent psykisk...

Men der er intet...så prøver egentlig at sige til mig selv det er lidt flot, da det så betyder jeg er bedre til at tage det roligt end regnet..

Men jeg har det stadig sådan at jeg tror det kommer til at gå stærkt...

Jeg tror på vi alle er gravide inden alt for længe...jeg tror på 2010 babyer til os...

Sofie: Jeg kan godt forstå du ikke har list til IVF, det har jeg heller ik, og tror jeg kommer til at give insemination en del chancer...

Kama: jeg har virkelig også taget mig selv i mange gange bare at gå udfra det lykkedes første gang...hmm, tror vi er gravide i tankerne...

Det er virkelig dejligt med alt det formaning og støtte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.